صادرات تسلیحات نظامی کانادا به بحرین افزایش یافت

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران: تازه ترین گزارش منتشر شده نشان می دهد میزان صادرات تسلیحات نظامی کانادا به کشورهایی مثل بحرین که توجه چندانی به حقوق بشر ندارند، با افزایش روبرو شده است.

صادرات تسلیحات نظامی کانادا به بحرین افزایش یافت

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران تازه ترین آنالیز تحلیلی کانادین پرس نشان می دهد که میزان صادرات تسلیحات نظامی کانادا به بحرین از صفر در سال 2011 میلادی به بیش از 250 هزار دلار در سال 2012 افزایش یافته است. این مساله سئوالات جدی زیادی را در مورد تعهدات کانادا در زمینه سیاست خارجی مطرح نموده است.

بر اساس این گزارش رژیم بحرین از اوایل سال 2011 میلادی سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز مردم را شروع نموده است. تاکنون ده ها نفر در جریان این اعتراضات به شهادت رسیده و صدها نفر نیز بازداشت شده اند.

میزان صادرات تسلیحات کانادا در این مدت به پاکستان 98 درصد، مکزیک 93 درصد و مصر نیز 83 درصد رشد داشته است. افزایش چشمگیر صادرات تسلیحات کانادا در زمان نخست وزیری استفان هارپر سئوالات زیادی را در مورد پایبندی این کشور به مسائل حقوق بشر و قانونمندی صادرات اسلحه به وجود آورده است.

رونالد پاریس دبیر مرکز مطالعات سیاست بین الملل در دانشگاه اتاوا در این باره تاکید نمود، افزایش صادرات تسلیحات نظامی کانادا در شرایطی که بحرین رفتارهای خشونت آمیزی را برای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم انجام می دهد، مساله ای عجیب است.

وزیر خارجه کانادا اوایل سال جاری به بحرین، عراق و الجزایر سفر کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 358

به "صادرات تسلیحات نظامی کانادا به بحرین افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات تسلیحات نظامی کانادا به بحرین افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید