طرح سازمان ملل برای کاهش فراوری پلاستیک، رایزنی شرکت های نفتی برای عدم تصویب طرح

به گزارش مجله سفرنامه دبی، قرار است طی روز های آینده اعضای سازمان ملل در مرکز کنیا دور هم جمع شده و برای نخستین بار در تاریخ پیش نویس یک توافق برای کاهش آلاینده های پلاستیکی در دنیا برسند، اما گفته می گردد شرکت های بزرگ نفتی در پی مقابله با این توافق هستند.

طرح سازمان ملل برای کاهش فراوری پلاستیک، رایزنی شرکت های نفتی برای عدم تصویب طرح

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، قرار است طی ماه جاری کشور های عضو سازمان ملل در نایبروبی مرکز کنیا تشکیل جلسه داده و پیش نویس توافق برای مقابله با آلاینده های پلاستیکی در دنیا را تدوین نمایند.

به گزارش رویترز، این نخستین بار در دنیا است که احتمالا کشور ها به سمت محدود کردن فراوری و استفاده از کالا های پلاستیکی یک بار مصرف خواهند رفت.

گفته می گردد این مهم ترین توافق زیست محیطی پس از توافق مقابله با تغییرات آب و هوایی در سال 2015 در پاریس خواهد بود.

افزایش حجم زباله های پلاستیکی که از نفت و گاز فراوری می شوند، در حال بالا بردن آلایندگی کربن در دنیا هستند، اقیانوس ها را هم آلوده نموده و در کنار آلوده کردن چرخه غذایی در دنیا به حیات وحش نیز آسیب می زند.

بیش از 50 کشور دنیا از جمله 27 کشور عضو اتحادیه اروپا خواهان تدوین این بسته برای محدود کردن فراوری پلاستیک در دنیا هستند. تدوین این طرح می تواند مسئله ای بزرگ برای شرکت های بزرگ نفتی و پتروشیمی در دنیا باشد.

ارزیابی ها حاکی از آن است که فراوری پلاستیک در دنیا به وسیله این شرکت ها طی 20 سال آینده دو برابر خواهد شد.

اگرچه به صورت عمومی نمایندگان شرکت هایی نظیر اگزون موبیل و رویال داچ شل از این اقدام حمایت نموده اند، اما گفته می گردد در پشت صحنه این شرکت ها در کوشش هستند تا شرکت نمایندگان در کنفرانس آینده را از هر گونه توافق در راستای محدود کردن فراوری محصولات پلاستیکی در دنیا برحذر داشته و منصرف نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2188

به "طرح سازمان ملل برای کاهش فراوری پلاستیک، رایزنی شرکت های نفتی برای عدم تصویب طرح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح سازمان ملل برای کاهش فراوری پلاستیک، رایزنی شرکت های نفتی برای عدم تصویب طرح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید