فارس من، یاری به معیشت دانشجویان متاهل در شرایط کرونا، اعتبار 2 وام دانشجویی افزایش یافت

به گزارش مجله سفرنامه دبی، کاربران فارس من خواهان یاری به معیشت دانشجویان متاهل در شرایط کرونا شده اند. که در پیگیری سوژه از مسوولان، با استقبال از پیشنهاد افزایش وام های دانشجویی اعلام شد که به دلیل کرونا، اعتبار 2 وام دانشجویی این ترم افزایش یافته است.

فارس من، یاری به معیشت دانشجویان متاهل در شرایط کرونا، اعتبار 2 وام دانشجویی افزایش یافت

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، بعضی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من به لزوم یاری معیشت کرونا به دانشجویان متاهل اشاره نموده اند.

این دانشجویان نوشته اند که از زمان همه گیری ویروس کرونا از سوی دولت پیشنهاد های حمایتی جهت گروهها و اقشار مختلف مطرح شده است. اما متاسفانه هیچ توجهی به وضع معیشت دانشجویان متاهل به خصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی نشده است و احتیاج به حمایت از این گروه در این شرایط شیوع ویروس کرونا است. لذا از وزارت علوم درخواست طرح و برنامه ای برای حمایت از معیشت دانشجویان متاهل را داریم.

دانشجویان متاهل و افزایش مشکل معیشت به دلیل کرونا

صدرا یکی از دانشجویان دانشگاه تهران که در خوابگاه متاهلی هم حضور دارد در این باره به خبرنگار، گفت: بسیاری از دانشجویان متاهل کار نیمه وقت دارند و در شرایط پیش آمده ناشی از کرونا یاری اقتصادی خود را از دست داده اند. در این روزها دانشجویان از پس انداز خود برای گذراندن زندگی استفاده می نمایند و در این شرایط خوب بود که وزارت علوم برای ارائه یارانه یا یاری معیشتی به دانشجویان متاهل در این شرایط اقدامی می کرد یا وام ویژه ای را در نظر می گرفت. البته اخیرا بنیاد حامی دانشگاه تهران یاری هایی را در زمینه تهیه مواد ضدعفونی به دانشجویان متاهل خوابگاهی داشته است.

وی گفت: در شرایطی که تعیین نیست شرایط چه زمانی دوباره مانند سابق می گردد نگرانی دانشجویان بابت معیشت هم ادامه پیدا می نماید و بنابراین لازم است که درباره این قشر فکر جدی گردد.

استقبال از پیشنهاد افزایش وام های دانشجویی به دلیل کرونا

خبرنگار این درخواست دانشجویان را با مسوولان وزارت علوم مطرح نموده است و برای یافتن پاسخ به سراغ مدیران صندوق رفاه دانشجویان رفته است.

الیاس نوری معاون دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان در پاسخ به این سوال که به دلیل شیوع ویروس کرونا بعضی دانشجویان به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و متاهل که شغل ثابت نداشته اند دچار مسائل معیشتی شده اند آیا پیشنهادی برای یاری به این دانشجویان مطرح شده است، به خبرنگار، گفت: فعلا برای کرونا وام مخصوصی در نظر گرفته نشده است زیرا وام هایی که توسط صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می گردد همه دارای مصوبه هیات امنای صندوق هستند و هیات امنای صندوق به تازگی جلسه جدیدی نداشته که بخواهد در این باره تصمیم گیری کند. اما این نکته قابل توجه است و از آن استقبال می کنیم که به دلیل شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا گستردگی وام ها و مبلغ وام ها افزایش یابد.

به دلیل شرایط کرونا، 2 وام دانشجویی افزایش یافت

تا کنون صندوق رفاه دانشجویان مساعدت هایی را با دانشجویان به دلیل شیوع ویروس کرونا داشته است که شامل تعویق 3 ماهه اقساط وام ها و تمدید مهلت ثبت نام وام های دانشجویی است. علاوه بر این، به دلیل شرایط خاص کشور، صندوق رفاه دانشجویان بعضی وام های دانشجویی را در این ترم توسعه داده است.

ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان درباره مساعدت اخیر این صندوق در زمینه وام های دانشجویی به خبرنگار، گفت: اخیرا اعتبار 2 نوع وام تحصیلی و شهریه برای دانشجویان افزایش یافته است تا جامعه هدف بیشتری از دانشجویان بتوانند از یاری وام در این شرایط ویژه استفاده نمایند. وی گفت: به این ترتیب به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور برای مساعدت با دانشجویان اعتبار دانشگاه ها برای اعطای وام شهریه 100 درصد و برای وام تحصیلی 50 درصد افزایش یافت؛ دقت داشته باشید که این افزایش در مبلغ وام نیست بلکه در تعداد وام ها است تا این وام ها به دست دانشجویان بیشتری برسد.

تشکیل صندوق نیکوکاری دانشگاهیان

اما وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم ساختاری را برای فعالیت ها و مشارکت های خیرخواهانه در زمان شیوع ویروس کرونا در کشور در مجموعه دانشگاهی کشور فراهم نموده است.

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این باره با اشاره به تشکیل صندوق نیکوکاری دانشگاهیان به خبرنگار، گفت: این صندوق با هدف مشارکت اقتصادی و داوطلبانه دانشگاهیان در تامین بخشی از احتیاجهای ضروری دانشگاهیان درگیر پیغامد کرونا انجام می گردد.

وی گفت: در این صندوق، جامعه هدف شامل دانشجویان، کارکنان و بازنشستگان دیده شده اند و شناسایی افراد با حفظ کرامت در طرح صندوق نیکوکاری دانشگاهیان وزارت علوم پیگیری می گردد.

ویدئوی زیر را ببنید:

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1175

به "فارس من، یاری به معیشت دانشجویان متاهل در شرایط کرونا، اعتبار 2 وام دانشجویی افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، یاری به معیشت دانشجویان متاهل در شرایط کرونا، اعتبار 2 وام دانشجویی افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید