فرمان جدید مبارزه با فساد در چین صادر شد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، چین گفت که بر خلاف تصور بسیاری، از این پس آهنگ مبارزه با فساد در این کشور نه تنها کند نمی گردد، بلکه ریشه ای تر و با شدت هر چه بیشتر تداوم می یابد و شمار بیشتری از مقام های مفسد در هر رده ای به زیر کشیده خواهند شد.

فرمان جدید مبارزه با فساد در چین صادر شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایرنا، در سال گذشته میلادی (2015) شمار بازداشت شدگان مقام های چینی که مرتکب فساد مالی شده بودند از مرز 29 هزار نفر گذشت و به این ترتیب از سال 2012 تاکنون نزدیک به 150 هزار نفر از وزیر گرفته تا سطوح پایین تر، دستگیر و روانه زندان شده اند.

شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین که پرچم مبارزه با فساد را در سال 2012 برافراشت، بار دیگر گفت این مبارزه ادامه خواهد یافت و ضربات سختی بر پیکر فساد در کشور وارد می سازد.

پیشتر دولت چین در بیانیه ای خاطر نشان نموده بود که اگر به طور جدی با فساد مبارزه نگردد خطر براندازی حکومت نیز وجود دارد.

رئیس جمهوری چین در سخنانی گفت: توسعه سیاسی در جریان است و همه باید بدانند مبارزه با فساد برای تمامی شهروندان چین سودمند خواهد بود.

وی که در جریان همایشی در پکن سخن می گفت، تاکید نمود که مبارزه با فساد، سطوح مختلف دولت و حزب را به شکل زیربنایی شامل خواهد شد و در سال 2016 میلادی مردم شاهد پیروزی های بیشتری در عملیات ضربت سهمگین خواهند بود.

رئیس جمهور چین قول داد مسئولانی را که مرتکب خلاف و فساد مالی شده و سپس به خارج گریخته و پنهان شده اند، شکار خواهد نمود.

در میان کسانی که در چند سال گذشته پس از روی کار آمدن شی دستگیر شده اند 130 نفر از مقام های رده بالای کشوری و حزبی محسوب می شوند.

از جمله آنها می توان به جو یونگ کانگ وزیر سابق امنیت عمومی و رئیس چندین شرکت نفتی، لین لین خوا رئیس اداره کار کمیته مرکزی حزب، شو چایهو و گو بو شیانگ فرماندهان ارتش و معاونان فرماندهی کل قوای این کشور که همگی مرتکب فساد مالی شده اند، اشاره نمود.

سال گذشته میلادی پلیس چین پیروز شد بیش از یکهزار نفر از مفسدانی را که به 68 کشور دیگر از جمله آمریکا، نیوزیلند، استرالیا و کانادا گریخته بودند به کشور مسترد کند که محاکمه آنها بتدریج شروع شده است.

همچنین قرار است مرحله تازه ای از مبارزه با مفسدان چینی که به کشورهای دیگر متواری شده اند موسوم به اسکای نت (شبکه آسمانی) از امسال میلادی شروع گردد.

شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین هفته گذشته نیز در نشستی با حضور مقام های ارشد این کشور از آنان خواست مراقب فعالیت های خانواده خود باشند و اجازه ندهند مرتکب فساد مالی شوند.

شرایط مبارزه با فساد در چین حساس تر از قبل شده و حوادث اخیر در برخورد با مقام های ارشد فاسد در این کشور نشان می دهد که حزب و دولت به رهبری شی جین پینگ همچنان برای اجرای قانون، کار سختی پیش رو دارند، ضمن آنکه هر روز بر تبلیغات مبارزه با فساد در میان مسئولان چین افزوده می گردد.

فساد گسترده در چین برای مقام های این کشور نگران کننده است، اما بسیاری از تحلیلگران می گویند به دلیل ورود افراد بانفوذ و آقازاده ها به فساد مالی، دولت کار سختی برای ریشه کن کردن این پدیده خواهد داشت.

برای چین مهم است که از روش های مختلف این روند را ادامه داده و اقتدار مالی را حفظ کند. برای این کار ضروری است در کنار مبارزه با فساد، قدرت رهبری چین تحکیم گردد تا این نسل از رهبری بتواند برای عرصه های سیاسی تصمیمات خطیری بگیرد که در عین حال ساختار نظام را به مخاطره نیندازد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 576

به "فرمان جدید مبارزه با فساد در چین صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمان جدید مبارزه با فساد در چین صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید