مرکل و هارپر از قرارداد تجارت آزاد کانادا-اروپا حمایت کردند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران: صدر اعظم آلمان و نخست وزیر کانادا در دیداری دو جانبه در اُتاوا از قرارداد تجارت آزاد بین اروپا و کانادا موسوم به ستا که نقدها زیادی به آن وارد است حمایت کردند.

مرکل و هارپر از قرارداد تجارت آزاد کانادا-اروپا حمایت کردند

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در دیدار با استفان هارپر نخست وزیر کانادا در اُتاوا بر موافقت خود با قرارداد تجارت آزاد بین اروپا و کانادا موسوم به ستا تاکید نمود.

مرکل در اتاوا با نخست وزیر کانادا دیدار نموده و هر دو به مسئله بحران اوکراین و قرارداد تجارت آزاد بین کانادا و اتحادیه اروپا موسوم به ستا پرداختند.

صدر اعظم آلمان درباره قرارداد ستا گفت که ترس ها و نگرانی های بسیاری شهروندان در این باره بی مورد است. با توجه به نرخ رشد بسیار ضعیفی که ما در اروپا داریم من در این قرارداد تجارت آزاد یک فرصت خوب برای افزایش رشد مالی می بینم. من امتیازات زیادی برای خودمان در اروپا و برای کشور صادرکننده آلمان می بینم.

استفان هارپر نیز از یک دوره جدید همکاری های بیشتر برای رفاه هر دو کشور سخن گفت.

قرارداد تجارت آزاد بین کانادا و اتحادیه اروپا تصمیمی بحث برانگیز و مورد اختلاف در اتحادیه اروپا است. منتقدان نگران این مسئله هستند که در سایه این قرارداد حمایت کمی از مصرف کنندگان وجود داشته باشد. بخصوص این انتقاد وارد است که درباره این قرارداد سال های طولانی مذاکرات مخفیانه ای صورت گرفته است. این مذاکرات در تابستان گذشته تکمیل شد. اما همه کشورهای عضو هنوز موضع خود در این باره را معین ننموده اند.

مرکل بعد از دیدار با نخست وزیر کانادا همچنین یک بار دیگر تاکید نمود که یونان باید در منطقه یورو باقی بماند. سیاست آلمان در این راستا جریان دارد که یونان را در منطقه یورو نگه دارد و اگر من درست فهمیده باشم اکثریت شهروندان یونانی هم خواستار این مسئله هستند.

مرکل و هارپر همچنین سیاست های روسیه در اوکراین را شدیدا مورد انتقاد قرار دادند.

هارپر در این باره گفت: شرایط در اوکراین به دلیل تجاوزات دائم روسیه خطرناک است و ما اشغال غیر قانونی قلمرو اوکراین را نمی پذیریم. ما در این راستا کار می کنیم که این شرایط را حتی الامکان به صورت صلح آمیز حل کنیم.

وی بدون اینکه آشکارا به مسئله ارسال سلاح اشاره کند گفت که در این راستا باید همه گزینه ها در نظر گرفته گردد.

مرکل نیز تاکید نمود که تمامیت ارضی اوکراین نباید نقض گردد و اگر این تمامیت ارضی نقض گردد ما باید مشترکا اقدام کنیم و از این رو آلمان و کانادا در این باره کاملا در کنار یکدیگر قرار دارند.

مرکل قبل از دیدار خود با نخست وزیر کانادا همچنین با رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن دیدار نموده و بر موضع خود در مخالفت با ارسال سلاح برای اوکراین تاکید نمود.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 438

به "مرکل و هارپر از قرارداد تجارت آزاد کانادا-اروپا حمایت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل و هارپر از قرارداد تجارت آزاد کانادا-اروپا حمایت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید