مهاجرین افغانستانی را از آلمان و ایتالیا و یونان به افغانستان بازمی گردانیم

به گزارش مجله سفرنامه دبی، وزیر کشور آلمان ضمن ابراز نگرانی از ورود مهاجرین افغانستانی به کشورش گفت که این مهاجرین را به کشورشان بازخواهند گرداند.

مهاجرین افغانستانی را از آلمان و ایتالیا و یونان به افغانستان بازمی گردانیم

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه در یک جلسه اضطراری در بروکسل گردهم آمدند تا روی بحران روز افزون مهاجرین در اروپا صحبت نمایند، این جلسه در حالی برگزار شده است که اروپا سعی می نماید مانع ورود تعداد بیشتری از پناهجویان به کشورهای اروپایی شود.

توماس دیمایزیر وزیر کشور آلمان در بروکسل گفت: برلین در خصوص رسیدن پناهجویان از افغانستان نگران است.

دیمایزیر گفت: بزرگ ترین نگرانی ما در آلمان و اروپا، سرازیر شدن تعداد زیاد پناهجویان از افغانستان است. نمی خواهیم که آن ها را با سایر کشورهای اروپایی تقسیم کنیم اما پیغام ما باید به افغانستان برسد که همانجا بمانید و ما از اروپا می گویم که شما را از ایتالیا و یونان دوباره به افغانستان خواهیم فرستاد.

پیش از این نیز آلمان اعلام نموده بود که مهاجین افغانستانی را با هواپیمای نظامی به افغانستان بازخواهد گرداند، موضوعی که باعث تنش میان وزیر امور مهاجرین افغانستان و رئیس جمهور این کشور شد.

سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین افغانستان اعلام نمود که آلمان باید پذیرای مهاجرین افغانستانی باشد و اکنون کابل آمادگی پذیرش بازگشت این تعداد از مهاجرین نیست.

با این حال اشرف غنی در تماس با مقامات آلمان اعلام نمود که این موضع وزیر امور مهاجرین افغانستان است و به دولت ربطی ندارد و اعلام نمود که آلمان مهاجرین افغانستانی را به کابل بازگرداند.

تعداد زیادی از مردم افغانستان در ماه های گذشته به اروپا مهاجرت نموده اند که هم اکنون با مسائل فراوانی از جمله عدم پذیرش در این کشورها روبرو شده اند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 708

به "مهاجرین افغانستانی را از آلمان و ایتالیا و یونان به افغانستان بازمی گردانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرین افغانستانی را از آلمان و ایتالیا و یونان به افغانستان بازمی گردانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید