میرسلیم: مسائل پایتخت از گذشته به ارث رسیده ، جلوگیری از فساد 2 مرحله دارد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: پایتخت درگیر معضلات متعددی است که از گذشته به ارث رسیده که باید بسیاری از مسائل تهران در سطح ملی پیگیری و برطرف گردد.

میرسلیم: مسائل پایتخت از گذشته به ارث رسیده ، جلوگیری از فساد 2 مرحله دارد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ جمال سیدی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سید مصطفی میرسلیم تمرکز بیش از 50 درصد گردش مالی کشور در تهران، افزایش جمعیت بدون رعایت معیارهای آمایشی و گسترش بی رویه ساخت و سازها بدون توجه به طرح جامع و طرح تفصیلی و ضوابط مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی برای پهنه ها و زیر پهنه های مختلف را از مسائل تهران برشمرد.

وی اضافه کرد: آلودگی هوا بویژه ناشی از شیوه اتخاذ شده برای ترابری و استفاده نامناسب از وسائل شخصی به جای توسعه و استفاده از حمل و نقل عمومی بخصوص راه آهن (مترو) سبب بروز معضلات زیست محیطی کنونی در تهران شده است.

وی تخریب کوهپایه و بلندمرتبه سازی در کوهپایه به جای ساماندهی آن به عنوان یکی از ظرفیت های تنفسی شهر، اداره ناپایدار امور شهر به دلیل ادامه وابستگی به درآمد حاصل از فروش تراکم و فروش تخلف، امنیت شنماینده شهر بویژه در حواشی تهران بر اثر افزایش جرائم، نابسامانی فرهنگی و اجتماعی در اثر گسترش طلاق و فحشا و اعتیاد را از دیگر مسائل تهران مطرح نمود.

میرسلیم با بیان اینکه مشارکت بسیار ضعیف مدنی اهالی شهر تهران در اداره امور شهر به دلیل عدم تقسیم بندی شهر تهران به 30 منطقه انتخاباتی است، تاکید نمود: مردم هر منطقه باید با انگیزه و احساس مسئولیت در انتخاب نماینده شناخته شده خود شرکت نمایند تا انتخابات تهران از شرایط کنونی خارج شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: کافی است به ترکیب نمایندگان انتخاب شده از تهران برای مجلس و شورای اسلامی شهر توجه شود تا ضایعه ناشی از اصلاح نشدن قانون و تبعیت از سیاست های کلی انتخابات معین شود.

میرسلیم اضافه کرد: البته نمایندگان تهران تا به امروز دیدارهایی با استاندار، شهردار، فرمانده نیروی انتظامی و بعضی مسئولان استان تهران داشته اند و متوجه آسیب های مناطق مختلف شهر شده اند ولی به دلیل گستردگی مسائل مبتلابه که اغلب جنبه میهنی دارند، هنوز دستاورد عملی نداشته ایم.

وی گفت: تبعیض و توزیع ناعادلانه ثروت در جامعه از جمله مسائل مالی جامعه از جمله تهران است که از بی توجهی به قانون، نظام اجتماعی و رشد انحراف های فرهنگی و اخلاقی ناشی می شود.

میرسلیم با بیان اینکه ریشه اصلی این مسائل رکود، بیکاری، تعطیل کارگاههای تولیدی، سخت شدن کسب و کار، بویژه اشتغال جوانان است، گفت: ترکیب این مسائل با تورم گروههای کم برخوردار در دهک های اول تا سوم را دچار مشکل نموده است که راه چاره آن رونق دادن به کسب و کار و اشتغال مولد است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی خواهان پرداخت به موقع مطالبات پیمانکاران از دولت و دستگاههای عمومی شد و گفت: تاخیر در این پرداخت ها مانع از ایفای تعهدات بانکی پیمانکاران می شود.

میرسلیم با تاکید بر جلوگیری از فساد برای توزیع عادلانه امکانات گفت: جلوگیری از فساد هم دو مرحله دارد که مرحله نخست به دستگیری مفسدان، تبهکاران و بازگرداندن اموال و مقابله با فرآیندهای فسادزا باز می شود و در مرحله بعد باید جلوی بروز فساد را در نظام اداری و مالی گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1453

به "میرسلیم: مسائل پایتخت از گذشته به ارث رسیده ، جلوگیری از فساد 2 مرحله دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میرسلیم: مسائل پایتخت از گذشته به ارث رسیده ، جلوگیری از فساد 2 مرحله دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید