نخستین اظهار نظر عراقی درباره سفر ظریف به بغداد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق دو هدف اصلی برای سفر فردای وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به بغداد برشمرد و هرگونه ارتباط این سفر به پرونده مذاکرات هسته ای ایران را رد کرد.

نخستین اظهار نظر عراقی درباره سفر ظریف به بغداد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پس از آنکه سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه - 24 آوریل) از سفر روز یکشنبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در رأس هیأتی به قطر و عراق اطلاع داد، محمد البلداوی نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق، درباره این سفر و اهداف اصلی آن اظهارنظر کرد.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه گفت که سفر فردای وزیر خارجه ایران به بغداد، ارتباطی به مذاکرات تهران درباره توافق هسته ای ندارد، بلکه این سفر دارای دو هدف اصلی است.

وی شرح داد: تمامی ناظران سیاسی در دنیا تاکید دارند که مذاکره کننده ایرانی، یک مذاکره کننده توانمند و ماهر است و می تواند به آنچه می خواهد برسد. خصوصاً در جریان مذاکرات پیشین 1+5 و مذاکرات کنونی در وین.

این نماینده عراقی شرح داد: ایران در شرایط کنونی نیازی به میانجی گری عراق در مذاکره با آمریکایی ها ندارد. سفر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران به بغداد در روز یک شنبه، هیچ ارتباطی با هیچ وساطتی از سوی بغداد [در رابطه] با طرف آمریکایی ندارد.

البلداوی گفت: این سفر مربوط به دو چیز است. نخست، تداوم روابط مشترک با عراق در کلیه امور سیاسی، مالی، تجاری و... دوم، عدم تمایل [ایران] به از دست دادن دوستی با عراق تحت تاثیر همگرایی و نزدیکی بعضی کشورهای متخاصم ایران در منطقه به بغداد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز بدون اشاره به جزئیات سفر فردای ظریف به عراق و قطر گفت که این سفر در چارچوب توسعه مناسبات فیمابین، گفت و گوهای منطقه ای و فرامنطقه ای انجام می گردد (جزئیات بیشتر).

وی پیش از این در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر هفته پیش ظریف به اندونزی گفته بود: بازدیدها در ماه رمضان بین کشورهای اسلامی مرسوم است و ان شاءالله آقای ظریف از دیپلماسی [ماه] رمضان بهره خواهد برد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1797

به "نخستین اظهار نظر عراقی درباره سفر ظریف به بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین اظهار نظر عراقی درباره سفر ظریف به بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید