نرم افزار رزمایش کریمان به یاری همت جوانانه می آید

به گزارش مجله سفرنامه دبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان از سمن های جوانان خواست: به منظور شناسایی سریع و دقیق، برطرف هم پوشانی، اولویت سنجی نیازمندی ها و دیده شدن افراد از نرم افزار رزمایش کریمان بهره ببرند.

نرم افزار رزمایش کریمان به یاری همت جوانانه می آید

به گزارش خبرنگار، محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در ستاد ساماندهی امور جوانان که در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار گردید، گفت: جوانان همواره در همه مراحل توانسته اند کشتی انقلاب را یاری نمایند و در این امواج پرتلاطم (چه در آغاز پیروزی انقلاب و چه در دفاع مقدس) به حرکت خود ادامه دهند.

او اضافه نمود: در همه مراحل مختلفی که پشت سر گذاشته ایم، چه صنایع، معادن و هر چه که امروز در بحث فناوری های روز، نو و نوینست، می بینم نقش جوانان ممتاز است.

بصیری توضیح داد: ستاد ساماندهی امور جوانان از این جهت اهمیت دارد که باید این فعالیت ها را ساماندهی کند، بنابراین نمی تواند یک ستاد منفعل باشد.

او بیان داشت: اگر از 23 نماینده دستگاه های عضو، نمایندگانی شرکت ننموده اند، شاید یکی از دلایلش این است که ما برای این ها مسئولیت تعریف ننموده ایم، یعنی باید برای تک تک اعضای ستاد مسئولیت تعریف کنیم و از آن ها مسئولیت بخواهیم که در جلسات حضور یابند تا گزارش کارشان را ارائه نمایند، و گرنه نباید انتظار داشت، ستاد فعالی باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: از این پس در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان به عنوان مهمترین جلسه شرکت می کنیم به شرط اینکه طبق دستور کار روشن و دقیقی پیش رود.

بصیری اضافه نمود: بر این اساس با تشکیل پیشنهاد تشکیل کارگروه های کاربردی موافقت می کنیم تا از قبل کار انجام گردد و بدین منظور دستور جلسه تعیین باشد.

او به طرح شبکه ملی آسیب های اجتماعیمطرح شده در نشست اشاره و توضیح داد: طرح این موضوع در جلسه آینده ارائه گردد تا آن را پیگیری کنیم.

بصیری بیان داشت: موضوعات گسترده ای را در بر می گیرد، اما طرح خوبیست و ارزش آن را دارد تا رویش کار و سرمایه گذاری گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اعلام اینکه هنوز در حین پیشگری و مقابله با کرونا هستیم و حتی به مرحله مهار و پسا کرونا نرسیده ایم، ابراز امیدواری کرد: به موج دوم دچار نشویم.

بصیری اضافه نمود: اگر مرحله مقابله و مهار کرونا تمام گردد و همه جا سفید گردد، پسا کرونا می گردد که مهمترین مشکل ما در دوره پسا کرونا، آسیب های اجتماعی و مالی ناشی از آن است.

او توضیح داد: استان کرمان علی رغم اینکه درگیر این مسئله بود، اما ستاد پسا کرونا با مسئولیت استاندار و امام آدینه کرمان فعال و دو کارگروه مالی و اجتماعی برای آن تشکیل شد.

بصیری بیان داشت: مقرر شد، کارگروه مالی، اتفاقاتی را که در عرصه صنعت، معدن و تجارت افتاده آنالیز کند و برای صنوف آسیب دیده اعتبارات و تسهیلات دولتی در نظر بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: مسئولیت کارگروه اجتماعی نیز به بنده واگذار شد که نظر این بود، منابع غیر دولتی شامل خیرین، سمن ها و سازمان های حمایتی را تعیین شوند، اما ما دیدیم به جای شناسایی منابع، آسیب های ویژه پسا کرونا را شناسایی کنیم.

بصیری اضافه نمود: بدین ترتیب، ستاد کار خود را آغاز کرد، تا به امروز سه جلسه داشته است، یکی از مهمترین اقدامات آن رونمایی از نرم افزاری به نام رزمایش کریمان است که کمیته امداد آن را طراحی نموده است.

او توضیح داد: این نرم افزار مورد تصویب نهاده شد، مقرر شد، سازمان هایی که می خواهند امداد نمایند به عنوان کاربر، یوز و پسورد بگیرند و آموزش ببینند.

بصیری بیان داشت: این نرم افزار اشکلات موجود از جمله نگرانی سمن های جوانان مبنی بر تکراری بودن اقدامات و خدمات را برطرف نموده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان، شناسایی سریع و دقیق، برطرف هم پوشانی، اولویت سنجی نیازمندی ها، دیده شدن افراد در این سامانه را از جمله فواید آن برشمرد و گفت: اقدامات به صورت آنلاین به کشور گزارش، جمع بندی و آمار گیری و سهم افراد یاری نماینده تعیین می شوند.

بصیری از اعضای سمن های جوانان خواست به وسیله این سامانه برای یاری رسانی ورود نمایند.

او با اعلام اینکه کرمان در خیلی مسائل پیشتاز است، اضافه نمود: دیروز نامه ای از معاون اول رئیس جمهور مبنی بر شیوه نامه نحوه تشکیل و همکاری شورای استانی نهاد های انقلابی حمایتی عمومی و سازمان های مردم نهاد با دولتابلاغ شد که بند بند این ابلاغ مواردیست که ما در

کارگروه اجتماعی پسا کرونا در کرمان دیده ایم.

بصیری توضیح داد: عزم جدی مردم، خیران، دولت و در مجموع حاکمیت این است تا مدیریت گردد که پساکرونا به خوبی پیش رود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان بیان داشت: ما برای سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان اهمیت ویژه ای قائلیم و مطمئین هستیم اگر این ها در این سامانه هم وارد شوند، و فعالیت های خودشان را ادامه دهند، می توانند بهترین کار ها را انجام دهند کما اینکه تا به امروز هم انجام داده اند.

بصیری در بخش دیگری از سخنانش به طرح راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی مطرح شده در نشست اشاره نمود و گفت: این طرح را مصوب می کنیم تا اجرا گردد و وقتی این طرح مصوبه ستاد باشد، خود دستگاه های عضو اقدام خواهند کرد، چرا که مهم این است اعتباراتی برای استان دارد و جهاد دانشگاهی هم مثل همواره پای کار است و می تواند در این زمینه یاری کند.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1170

به "نرم افزار رزمایش کریمان به یاری همت جوانانه می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرم افزار رزمایش کریمان به یاری همت جوانانه می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید