نفتکش ایرانی با ظرفیت یک میلیون بشکه نفت در سواحل یونان پهلو گرفت

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران : بلومبرگ گفت روز گذشته یک نفتکش ایران با ظرفیت حمل یک میلیون بشکه نفت یا فرآورده نفتی در سواحل جزیره یونانی سایروس در دریای مدیترانه پهلو گرفت.

نفتکش ایرانی با ظرفیت یک میلیون بشکه نفت در سواحل یونان پهلو گرفت

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران بلومبرگ اعلام نمود یک نفتکش متعلق به ایران در حالی که پرچم تانزانیا را برفراز خود دارد در سواحل جزیره یونانی سایروس در دریای مدیترانه مشاهده شده است.

این نفتکش با نام بایکل روز گذشته به این جزیره رسید و دارای ظرفیت حمل یک میلیون بشکه نفت یا فرآورده نفتی است.

بر اساس این گزارش شرکت یونانی سکاوین اس ای خریدار احتاقتصادی محموله این نفتکش است و اعلام نموده در حال آنالیز خاستگاه محموله آن است. بر اساس قوانین اتحادیه اروپا شرکت های این اتحادیه نمی توانند نفت و فراورده های نفتی از ایران خریداری نمایند.

بلومبرگ این نفتکش را متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران دانسته است اما مقامات رسمی ایران تعلق آن به ایران را تایید ننموده اند. این نفتکش تا 11 نوامبر در سواحل مراکش پهلو گرفته بود.

در حالی که با فرارسیدن فصل سرما و افزایش تقاضا اثر تحریم نفتی ایران کاهش یافته است یک تحلیلگر غربی مدعی تنگ تر شدن حلقه تحریم ها علیه ایران شد. ساموئل سیزوک گفت: معین است که تحریم ها در حال سخت تر شدن است. به دلیل تحریم های اقتصادی و تجاری علیه ایران همه مشتریان نفتی در برخورد با نفت عرضه شده از سوی ایران با نوعی عدم اطمینان و سردرگمی روبرو می شوند.

یونان تا پیش از وضع تحریم نفتی اروپا که از اول جولای به اجرا گذاشته شد یکی از مشتریان عمده نفت ایران در اروپا بود. بر اساس گزارش مرکز آمار اروپا موسوم به یورواستات واردات نفت این کشور از ایران پس از تحریم های اروپا متوقف شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 412

به "نفتکش ایرانی با ظرفیت یک میلیون بشکه نفت در سواحل یونان پهلو گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفتکش ایرانی با ظرفیت یک میلیون بشکه نفت در سواحل یونان پهلو گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید