وزرای خارجه آمریکا و انگلیس درباره ایران گفت وگو کردند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، ایرنا نوشت: وزیران خارجه آمریکا و انگلیس در حاشیه نشست سران ناتو در لندن ملاقات و درباره موضوعات مختلف از جمله ایران گفت وگو کردند.

وزرای خارجه آمریکا و انگلیس درباره ایران گفت وگو کردند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گزارشی اطلاع داد، مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور روز سه شنبه در حاشیه نشست سران ناتو در لندن با دومینیک راب همتای انگلیسی خود ملاقات کرد.

براساس این گزارش، پمپئو در این ملاقات تاسف خود را از حادثه تروریستی این هفته در لندن ابراز کرد و دو طرف درباره توسعه شبکه های 5G امن گفت وگو کردند.

در این همچنین آمده است: [دو طرف] درباره چالش های ایجاد شده از سوی ایران و برنامه هایی برای یک توافق تجارت آزاد میان آمریکا و انگلیس پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا گفتگو کردند.

انگلیس روز شنبه به همراه آلمان و فرانسه بیانیه مشترکی درباره برجام داده و اعلام کردند که به عنوان سهامداران بنیانگذار ابزار حمایت از تبادلات تجاری (اینستکس) از پیوستن بلژیک، دانمارک، سوئد، فنلاند، نروژ و هلند به این نهاد استقبال می نمایند.

تروئیکای اروپا بدون اشاره به تعلل خود در زمینه عمل به تعهدات مالی وعده داده شده در برجام و تعهدات 11گانه خود پس از خروج آمریکا از این توافق، عنوان نموده اند: ما بار دیگر بر آمادگی خود برای آنالیز همه مکانیسم های موجود در برجام، از جمله مکانیسم حل اختلاف، برای حل مسائل مرتبط با اجرای تعهدات ایران در برجام تاکید می کنیم.

راب مکر سفیر انگلیس در تهران روز گذشته با اشاره به این بیانیه تروئیکای اروپایی، گفت که این مساله نشان می دهد تا زمانی که برجام پا برجاست، در راستای حمایت از تجارت که به نفع همه ایرانیان است فعالیت می کنیم

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 718

به "وزرای خارجه آمریکا و انگلیس درباره ایران گفت وگو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای خارجه آمریکا و انگلیس درباره ایران گفت وگو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید