پامپئو: آلمان باید اقدامات بیشتری علیه ایران انجام دهد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، وزیر خارجه آمریکا با ادعای اینکه ایران تهدیدی برای دنیا است، از آلمان خواست که اقدامات بیشتری علیه تهران انجام دهد.

پامپئو: آلمان باید اقدامات بیشتری علیه ایران انجام دهد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده بامداد شنبه از انتظار واشنگتن از برلین برای مقابله با ایران اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز پامپئو طی مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد در جریان سفر به برلین گفت: امیدواریم آلمان اقدامات بیشتری انجام دهد... رژیم (ایران) یک حکومت دینی توسعه طلب است. دموکراسی های آزاد وظیفه دارند که دنیا را از تهدید (ایران) حفظ نمایند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه آمریکا فشارها بر متحدان غربی اش در جنگ فرسایشی با شبکه های اطلاعاتی نسل جدید را افزایش داده، تهدید کرد کشورهایی که به شرکت چینی هوآوی اجازه دهند زیرساخت های مخابراتی آنها را ایجاد کند، از شبکه اطلاعات آمریکا قطع خواهند شد.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با این نشریه آلمانی که بخشی از آن منتشر شده، با انتقاد از عدم هزینه کرد 2 درصد از درآمد ملی آلمان برای مخارج نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: عواقب جدی این کار را مردم آلمان خواهند دید.

پامپئو که از روز آدینه برای گفت وگو با مقامات آلمانی به برلین سفر نموده، در نشست خبری مشترک با هایکو ماس وزیر خارجه این کشور در پاسخ به سوالی درباره سازوکار اینستکس گفت: اگر با هدف تسهیل معاملات کالاهایی که تحت تحریم نیست باشد، مسئله ای ندارد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 317

به "پامپئو: آلمان باید اقدامات بیشتری علیه ایران انجام دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: آلمان باید اقدامات بیشتری علیه ایران انجام دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید