چرا قلعه نویی مخالف ازسرگیری لیگ است؟

به گزارش مجله سفرنامه دبی، برای مدتی طولانی امیر قلعه نویی سعی کرد وارد کشمکش ها بر سر برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات لیگ نشود. تکیه کلام او در این مدت تمکین از قانون بود. با این حال با جدی شدن برگزاری بازی ها، امیر هم این هفته سکوتش را شکست و در یک مصاحبه رادیویی مدعی شد الان وقت حرف زدن از فوتبال نیست. او گفت شرایط کشور عادی نشده و نباید بازی ها را از سر گرفت. البته که آدم های این جبهه پرشمارند، اما دست کم در مورد قلعه نویی اینطور به نظر می رسد که او برای رسیدن به این جمع بندی اشتباه کرده است. نیمه کاره ماندن فصل در شرایط فعلی به هیچ وجه به سود سرمربی سپاهان نیست؛ هرچند با او چند پرسش و ابهام دیگر هم داریم.

چرا قلعه نویی مخالف ازسرگیری لیگ است؟

چرا قلعه نویی اشتباه می کند؟

مالکان مخالف دنبال این هستند که با لغو مسابقات کمی کمتر خرج کنند، اما تعطیلی لیگ به سود جیب قلعه نویی نیست؛ تازه شاید در این صورت او برای دریافت تتمه قراردادش هم دچار مشکل شود. لغو مسابقات حتی از نظر فنی و حیثیتی هم به نفع امیر نیست. اگر به بازی ها برگردیم، به هر حال تیم او هنوز فرصت قهرمانی در لیگ را دارد. همچنین این مربی می تواند با فتح جام حذفی از خودش اعاده حیثیت حرفه ای کند. الان، اما اگر در این شرایط سوت سرانجام فصل به صدا دربیاید، قلعه نویی در قامت یک بازنده تمام عیار به خانه بازخواهد گشت. در این شرایط او کسی خواهد بود که با تصمیم غلطش مبنی بر عدم حضور در میدان، جام قهرمانی را به پرسپولیس هدیه کرد و خودش برای هفتمین سال متوالی از رسیدن به این افتخار محروم ماند. با این اوصاف واقعا تعیین نیست سپاهان هم برنامه ای برای ادامه همکاری با قلعه نویی داشته باشد. تداوم لیگ، اما به او برای رسیدن به موقعیتی تازه کمک خواهد کرد.

چرا استدلال قلعه نویی غلط است؟

عمده مخالفان برگزاری لیگ فقط یک بهانه اصلی دارند و آن حفاظت از جان بازیکنان است، قلعه نویی، اما در مصاحبه اش به صحرای مسائل مالی مردم و شرایط غیرعادی کشور زده؛ چیزی که ارتباطش با لغو مسابقات تعیین نیست. خب برگزار نشدن بازی ها چه کمکی می تواند به مردم بکند؟ طبیعتا هیچ. به هر حال اغلب شهروندان -متأسفانه- در همین شرایط ناچار به حضور در محل کارشان شده اند و همدلانه تر این است که قشر مرفه فوتبالیست را هم در کنار خودشان و در شرایطی مشابه ببینند. درنظر دریافت یک معافیت اضافی برای فوتبال، کدام درد را از مردم گرفتار درمان خواهد کرد؟ کدام گره را باز می کند؟

چرا نمی شود قلعه نویی را باور کرد؟

امیر قلعه نویی ازجمله افرادی بوده که در این سال ها به دفعات در مورد ارزش سرگرمی آفرینی فوتبال حرف زده. به وفور می توان مصاحبه از او پیدا کرد که فوتبال را در دسته معدود سرگرمی های ایرانیان قرار داده و به درستی برای بیزینس خودش اعتبار قائل شده است. اصلا اگر عبارت تن ها دلخوشی مردم را در کنار نام قلعه نویی گوگل کنید، به یک فوج از این مصاحبه ها خواهید رسید. به همین دلیل هم دیدگاه امروز او مبنی بر لزوم لغو لیگ قابل هضم نیست و به نظر می رسد بیشتر یک بهانه برای فرار از ناکامی باشد. به هر حال مردم الان از نظر روحی بسیار خسته و آزرده هستند و اصلا بدشان نمی آید کمی فوتبال ببینند؛ فوتبالی که حتی در دوران جنگ هم تعطیل نشد و حتی رکورد پرتماشاگرترین داربی تاریخ تهران در همین دوره به ثبت رسید. آن دلخوشی که امیر همیشه پزش را داده، اتفاقا امروز کلیدی تر از هر زمان دیگری است. این واقعیتی است که حتی استقلالی هایی مثل وریا غفوری، پرویز برومند و علی جباری بزرگ هم طی همین 2 روز گذشته روی آن صحه گذاشته اند. امیر هم این ها را می داند، اما به نظر می رسد مشکل او چیز دیگری باشد.

چرا قلعه نویی باید دست بجنباند؟

بعد از مثبت از آب درآمدن تست کرونای امید نورافکن، تمرینات سپاهان برای مدت کمی تعطیل شده است. اما به نظر می رسد قلعه نویی باید دست بجنباند. این تعلل او در آماده کردن تیمش هم شبیه دست دست کردن برای حضور در زمین و بازی با پرسپولیس شده است. وسط همه این قیل و قال ها، رقبا دارند خودشان را آماده می کنند. برای قلعه نویی و سپاهان بد است که ظرف مدتی چنین کوتاه، برای دومین بار از یک سوراخ گزیده شوند. بهانه کافی است؛ از تونل بالا بیایید.

منبع: روزنامه همشهری

منبع: فرارو
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1229

به "چرا قلعه نویی مخالف ازسرگیری لیگ است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا قلعه نویی مخالف ازسرگیری لیگ است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید