کانادا: عربستان درباره پرونده قتل خاشقجی صادقانه رفتار نکرده است

به گزارش مجله سفرنامه دبی، وزیر خارجه کانادا تاکید نمود که عربستان درباره پرونده قتل روزنامه نگار منتقد سعودی صادقانه رفتار نکرده است.

کانادا: عربستان درباره پرونده قتل خاشقجی صادقانه رفتار نکرده است

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا تاکید نمود که پرونده قتل جمال خاشقجی بسته نشده و از عربستان می خواهیم در این زمینه تحقیق شفاف و مورد اعتمادی انجام دهد.

وی تاکید نمود که کانادا موضوع قتل خاشقجی را در جریان نشست گروه 20 در آرژانتین مطرح خواهد نمود.

وزیر خارجه کانادا اضافه نمود که عربستان تا کنون صادقانه در مورد پرونده قتل این روزنامه نگار منتقد سعودی رفتار ننموده است.

از سوی دیگر ترودو، نخست وزیر کانادا می گوید که اتاوا این کشور با طرف های دیگر در مورد اقدامات آینده در قبال سعودی ها همکاری می نماید.

نخست وزیر کانادا همچنین بیان کرد که مسئولان دستگاه های اطلاعاتی این کشور به نوارهای صوتی ارائه شده از سوی ترکیه در مورد آنچه بر سر خاشقجی آمده است، گوش داده اند.

همچنین مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه بیان کرد که با مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درباره جنایت قتل جمال خاشقجی، مصاحبه نموده و به طرف آمریکایی درباره کشف تمامی ابهامات موجود درباره قتل این روزنامه نگار منتقد سعودی تأکید شده است.

وی تأکید کرد: هنوز سؤالات زیادی درباره این جنایت بدون پاسخ باقی مانده و لازم است که همکاری تنگاتنگی با عربستان در زمینه تحقیق درباره این قتل داشته باشیم.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: می دانیم که 11 نفر در عربستان بازداشت شده و هنوز بقیه کسانی که در این جنایت نقش داشته اند بازداشت نشده اند.

چاووش اوغلو گفت: شاهد همکاری مطلوبی از سوی عربستان برای تحقیق درباره موضوع قتل خاشقجی نیستیم.

همچنین روزنامه دی ولت آلمان، برلین در واکنش به قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد آل سعود در کنسولگری عربستان در ترکیه و افشای ابعاد تازه ای از این پرونده از ورود 18 تبعه سعودی جلوگیری به عمل می آورد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه در حاشیه نشستی در بروکسل این خبر را اعلام نموده و توضیح داد که این اتباع سعودی با پرونده قتل خاشقجی مرتبط هستند.

برلین با این اقدام به نتیجه تحقیقاتی که تا به حال درباره قتل خاشقجی ارائه شده است واکنش نشان داده است.

جمال خاشقجی نویسنده 59ساله سعودی روز سه شنبه 10 مهر (دوم اکتبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد که این موضوع به نگرانی ها درباره امنیت وی دامن زد. مقامات ترکیه بعد از انجام تحقیقاتی از قتل وی در کنسولگری خبر داده عربستان را مسئول آن دانستند که البته ریاض همچنان با حمایت های آمریکا دست داشتن در قتل این خبرنگار منتقد سعودی را رد می نماید. اخیراً عربستان تنها خبر قتل خاشقجی را تأیید و اعلام نموده که عاملان را به مجازات خواهد رساند. ترامپ از ابتدای پرونده ناپدید شدن خاشقجی همیشه در جبهه عربستان قرار داشته و از آن طرفداری می کرد.

روزنامه واشنگتن پست اخیرا در گزارشی نوشته است که بر اساس ارزیابی بسیاری منابع محمد بن سلمان، ولیعهد شاه سعودی خود دستور قتل خاشقجی را صادر نموده است. البته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ارزیابی در این باره را زود دانسته و همچنان پشت بن سلمان ایستاده است.

بن سلمان هم از این رو در لیست اتباعی که از ورود آن ها به آلمان ممانعت به عمل می آید قرار نگرفته است.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 351

به "کانادا: عربستان درباره پرونده قتل خاشقجی صادقانه رفتار نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا: عربستان درباره پرونده قتل خاشقجی صادقانه رفتار نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید