18 خانه تاریخی تبریز به صورت مشارکتی مرمت می گردد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از مرمت 18 خانه تاریخی در تبریز به شکل مشارکتی اطلاع داد.

18 خانه تاریخی تبریز به صورت مشارکتی مرمت می گردد

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار گفت: اداره کل استان، طی سال های اخیر شرایط مناسبی برای جذب مشارکت افراد فراهم نموده و اقدامات ویژه ای نیز در راستای حفظ، مرمت و احیای خانه های تاریخی تحت مالکیت آن ها انجام داده است.

او بابیان این که خانه های تاریخی در سه قالب مرمت مستقیم، مشارکتی و بخش خصوصی مرمت و بازسازی می گردد، اظهار کرد: با توجه به این که بعضی از خانه های تاریخی متعلق به بخش خصوصی یا سایر ارگان های استانی است، مشارکت اقتصادی مالکان، می تواند روند مرمت و بازسازی این بناها را سرعت ببخشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی اضافه نمود: 18 خانه تاریخی شامل خانه های ساوجبلاغی، گنجعلی زاده، نقشینه، سلیمانی، قابچی، عهدی، سرکاراتی، فتح الله یف و... با اعتبار 13میلیارد ریالی به شکل مشارکتی مرمت و بازسازی می شوند.

او توضیح داد: آمادگی داریم تا با امضای تفاهم نامه های مشارکت با مالکان خانه های تاریخی، اقدامات لازم را برای تأمین اعتبار مرمت و بازسازی انجام دهیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 602

به "18 خانه تاریخی تبریز به صورت مشارکتی مرمت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 خانه تاریخی تبریز به صورت مشارکتی مرمت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید