60 درصد اتوبوس های تهران از رده خارج هستند ، بازسازی اتوبوس های دوکابین

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از نوسازی 150 دستگاه اتوبوس دو کابین تا خاتمه سال اطلاع داد و گفت: 3600 اتوبوس باید از رده خارج شوند.

60 درصد اتوبوس های تهران از رده خارج هستند ، بازسازی اتوبوس های دوکابین

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از شهرنوشت، پیمان سنندجی با اشاره به نوسازی اتوبوس های فرسوده شهر تهران، گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم و جدی که برای کلانشهر تهران مطرح است نوسازی اتوبوس های فرسوده ای است که در حال حاضر در حوزه بخش عمومی و خصوصی شرکت واحد فعالیت می نمایند.

وی با بیان این که بیش از 60 درصد ناوگان اتوبوسرانی مشمول این فرسودگی و نوسازی می گردد، اضافه نمود: در سال 85 دولت مصوبه ای داشت که مبتنی بر آن اتوبوس هایی را با 82.5 درصد یارانه تحویل شهرداری ها می داد و ما هم به تبع آن، تحویل بخش خصوصی می دادیم و قیمت گذاری بلیت بر این مبنا انجام می شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در ادامه گفت: از سال 89 و 90 اتوبوسی به این حوزه تخصیص داده نشده و با توجه به گرانی هایی که وجود دارد مسائل عدیده ای به بخش خصوصی و عمومی تحمیل شده است.

سنندجی با اشاره به مصوبه سال 92 دولت، ادامه داد: سال 92 دولت مصوبه ای مربوط به پرداخت مابه التفاوت سوخت در قالب تبصره ق تدوین کرد و دو سال پیش هم مصوبه دیگری را جایگزین مصوبات قبلی کرد که تا سقف 142 هزار دلار به ازای هر پیمایش، 19.1 سنت پرداخت را بابت مابه تفاوت سوخت داشته باشد.

وی شرح داد: به بیان دیگر اگر یک اتوبوس دیزل از رده خارج و اتوبوس گازسوز وارد گردد، می توانیم از این مابه التفاوت سوخت استفاده کنیم.

سنندجی گفت: دو سال است پیگیر این مصوبه هستیم، جلسات متعددی را برگزار کردیم و امیدواریم با این مصوبه بخشی از ناوگان شهر تهران که بیش از 5 هزار دستگاه اتوبوس است را بازسازی کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تاکید نمود: اما تا این مصوبه اجرایی گردد، بازسازی اتوبوس ها را در دستور کار قرار داده ایم و بر اساس دستورالعمل، اتوبوس های بخش خصوصی و عمومی در حال بازسازی هستند.

وی با اشاره به بعضی از اقدامات انجام شده در زمینه بازسازی، شرح داد: در بخش خصوصی، مخازن سی ان جی رایگان ارائه داده ایم، تست های مخازن را رایگان انجام داده ایم و امیدواریم بازسازی با 60 درصد تخفیف را داشته باشیم.

سنندجی اضافه نمود: در بخش عمومی هم در حال بازسازی اتوبوس های دوکابین هستیم و امیدوارم تا سرانجام سال 150 دستگاه اتوبوس را بازسازی کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در سرانجام با بیان اینکه در حال حاضر 6 هزار دستگاه اتوبوس در تهران تردد می نمایند، گفت: احتیاج تهران بر اساس مصوبات بالادستی 9 هزار دستگاه اتوبوس زیر 10 و 12 سال است اما متاسفانه بیش از 60 درصد اتوبوس هایمان یعنی 3 هزار و 600 اتوبوس عمر بالای 10 سال دارند و باید از رده خارج شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 606

به "60 درصد اتوبوس های تهران از رده خارج هستند ، بازسازی اتوبوس های دوکابین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 درصد اتوبوس های تهران از رده خارج هستند ، بازسازی اتوبوس های دوکابین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید