8 میلیارد تومان برای پروژه های فرهنگی غرب استان سمنان اختصاص یافت

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران، علی‌اصغر کار اندیش مروستی غروب شنبه در گردهمایی با حضور اصحاب قلم و خبرنگاران به میزبانی فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمسار، ضمن بیان اینکه هشت میلیارد تومان برای تکمیل دو طرح فرهنگی در غرب استان سمنان اختصاص یافت، تاکید کرد: چهار میلیارد تومان برای مرکز فرهنگی، هنری ایوان‌کی و چهار میلیارد تومان برای مرکز فرهنگی آردان از سوی وزارت ارشاد اسلامی اختصاص یافت.

8 میلیارد تومان برای پروژه های فرهنگی غرب استان سمنان اختصاص یافت

وی افزود: ساخت و تکمیل این دو مجتمع فرهنگی و هنری با اعتبارات اختصاص‌یافته به‌زودی آغاز و امیدواریم تا سال آینده بتوانیم شاهد بهره‌برداری از آن‌ها باشیم.

اصلاح قانون تخصیص اعتبارات به مراکز فرهنگی

معاون وزیر ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه در سال‌های گذشته ردیف تکمیل و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی و هنری استان‌ها اختصاص داده بود که البته ساخت و تکمیل آن بعداً حذف و فقط تجهیز آن مانده بود این امر باعث می‌شد تا استان‌ها خودشان نسبت به ساخت مراکز فرهنگی و هنری اقدام کنند که تأخیر در پروژه‌ها را طبق این قانون شاهد بودیم.

کار اندیش گفت: سابقاً مجتمع‌های فرهنگی و هنری باید با اعتبارات استانی تأمین اعتبار و ساخته می‌شدند و طبق قانون ارشاد اسلامی فقط تجهیز آن‌ها را بر عهده می‌گرفت اما با پیگیری‌های صورت گرفته، مشکل پیش رو حل و خوشبختانه ردیف اعتباری برای ساخت مراکز هنری نیز به ارشاد اسلامی استان‌ها افزوده شد.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته همچنین مبلغ اعتبارات حوزه ساخت، تکمیل و تجهیز اماکن فرهنگی و هنری در سطح استان‌های کشور، در حدود هشت برابر افزوده شد که این امر قطعاً تحول خوبی را در استان‌ها رقم خواهد زد.

ضرورت کارآفرینی برای هنرمندان

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: مجتمع ایوان‌کی و آردان بر طبق همین بند قانونی که پیگیری و اصلاح شد، تأمین اعتبار خواهند شد و امیدواریم تا سال آینده شاهد تکمیل و تجهیز آن‌ها باشیم.

کار اندیش در ادامه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد وظیفه ترویج فرهنگ دینی و ملی در همه مقوله‌ها است یعنی هم فرهنگ عمومی و هم تخصصی در حوزه‌های مختلف را پوشش می‌دهد و به این دلیل حوزه تحت پوشش گسترده‌ای دارد اما برای اینکه کار فرهنگ صورت گیرد، طبیعی است که دستگاه‌های حاکمیتی وظیفه حمایت، نظارت و ... داشته و تا حد ممکن امورات تصدی‌گری به دستگاه‌های غیر حاکمیتی واگذار شود.

وی افزود: زمانی فرهنگ و ارشاد اسلامی باید فعالان فرهنگی را به‌طور مستقیم موردحمایت قرار می‌داد اما امروز بنا به همان عدم ورود به امورات تصدی‌گری، باید به سمتی برویم که زیرساخت‌ها آماده شوند تا فضای کسب‌وکار برای هنرمندان بهبود بخشیده شود تا اصحاب فرهنگ و هنر درآمد اقتصادی داشته باشند و این‌یکی از سیاست‌های ارشاد اسلامی است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید به سمتی پیش برویم که زیرساخت‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی هنرمندان ایجاد شود نه اینکه بخواهیم به آن‌ها کمک مالی کنیم چرا که با وجود شرایط اقتصادی و اعتبارات در سطح کشور این امر دیگر مقدور نیست.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 24 مرداد 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 62

به "8 میلیارد تومان برای پروژه های فرهنگی غرب استان سمنان اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 میلیارد تومان برای پروژه های فرهنگی غرب استان سمنان اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید