تاکید شهردار تهران بر افتتاح سریع تر خط 6 مترو

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران، شهردار تهران صبح امروز با حضور در کارگاه خط 6 متروی تهران ضمن بازدید از جزییات روند اجرای پروژه بر ضرورت افتتاح سریع تر آن تاکید نمود. محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و شهربانو امانی دیگر عضو شورای شهر نیز از دیگر حاضران در این نشست بودند.

تاکید شهردار تهران بر افتتاح سریع تر خط 6 مترو

در ابتدای جلسه پیمانکاران ضمن تشریح روند پروژه اعلام کردند بیش از 94 درصد از پروژه اجرا گردیده است و در صورت تامین اعتبارات باقی مانده، فاز اول آن در آبان ماه امسال افتتاح خواهد شد.

شهردار تهران پیوند زدن افتتاح پروژه ها به تامین باقی مانده اعتبارات از سوی برخی پیمانکاران را رویکردی نادرست دانست و گفت: باید هر چه زودتر و در اولین فرصت فاز اول این پروژه (فاز جنوبی) راه اندازی گردیده تا مردم از آن استفاده نمایند.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انتظار ما از پیمانکاران پروژه این بود که طبق پیش بینی ها مدت ها قبل، بخشی از این خط را افتتاح می کردند.

در بخشی از این جلسه محسن هاشمی هم با یادآوری سوابق طولانی خود در مدیریت متروی تهران، با اشاره به هزینه 2 هزار و 400 میلیارد تومانی این پروژه، به مرحله افتتاح نرسیدن هیچ یک از بخش های آن را غیرمنطقی دانست.

وی خطاب به پیمانکاران پروژه ضمن یادآوری قول پیشین آنان برای افتتاح پروژه تا مرداد 96 آنان را به افزایش کوشش برای افتتاح سریع تر این پروژه توصیه کرد و گفت: باید در کوتاه ترین زمان ممکن و یا آبان ماه آینده که خودتان وعده می دهید فاز اول این پروژه افتتاح گردد و البته همزمان می توانید پیگیر تامین باقی مانده منابع مالی باشید. در ادامه این جلسه پیمانکاران خط 6 مترو اعلام کردند که در تمامی مراحل، پروژه بالای 92 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و از ویژگی های بارز این خط رعایت استاندارد NFPA-130 است که بر اساس آن حداکثر فاصله یک فرد در تونل های مترو تا خروجی 381 متر است. همچنین جدیدترین آیین نامه های ارتعاش در احداث تونل های این خط رعایت شد، به طوری که زمانی که تونل مترو از زیر بیمارستان قلب شریعتی عبور می کرد سیستم های این بیمارستان با کم ترین ارتعاش روبرو شدند. از نکات دیگر خط 6 متروی تهران، پیش بینی جا به جایی روزانه یک میلیون و 19 هزار و 400 مسافر و جا به جایی 36 هزار مسافر در ساعات پیک است. به گفته پیمانکاران، فاز اول پروژه از ایستگاه دولت آباد تا ایستگاه امام حسین (ع) راه اندازی خواهد شد و کل پروژه تا خاتمه 98 به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آبان 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 91

به "تاکید شهردار تهران بر افتتاح سریع تر خط 6 مترو" امتیاز دهید

1 کاربر به "تاکید شهردار تهران بر افتتاح سریع تر خط 6 مترو" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید شهردار تهران بر افتتاح سریع تر خط 6 مترو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید