کوشش شرکت نانویی ایرانی برای ورود به بازار امریکا

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت دانش بنیان فراوری کننده محصولات آزمایشگاهی نانو در حال حاضر 8 نمایندگی در کشورهای انگلیس، روسیه، اتریش، کانادا، رومانی، افریقای جنوبی و دو نمایندگی در هند دارد.

کوشش شرکت نانویی ایرانی برای ورود به بازار امریکا

سید احمد مهدوی اردکانی مدیرعامل این شرکت در خصوص تمرکز بیشتر این شرکت در صادرات محصولات مبتنی بر فناوری نانو گفت: بیشتر از عرضه در داخل روی صادرات محصولات متمرکز هستیم. چند ماه پیش برای 15 دستگاه تولیدی از امریکا درخواست داشتیم که به دلایل تحریم امکان فروش وجود نداشت اما در تلاشیم تا راهی برای صادرات محصولاتمان به آمریکا هم پیدا کنیم.

وی اضافه نمود: محصولات این شرکت کلیه احتیاجهای مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و صنعتی کشور را در زمینه سیستم های لایه نشانی در خلأ شامل انواع محـفظه ها، انواع کاتـدهای اسپاترینگ، لایه نشانی به روش تبخیر حرارتی، PLD، تفنگ الکترونی، انواع اتصـالات، ضخـامت سنج کریسـتالی، انواع فشـارسنج ها، پمپ های روتاری، توربو، انواع شیرهای خلأ وغیره را تأمین می نماید.

مهدوی اردکانی در خصوص استانداردهای کسب شده شرکت تاکنون گفت: پوشش های نانوساختار به عنوان اولین شرکـت ایرانی در این حوزه است که موفـق به اخذ مجوز CE سیستم مدیریت کیفیت و انطباق محصول با استانداردهای اتحادیه اروپا شده و بدین وسیله امکان ورود محصولات خود به بازارهای جهانی را دارد. علاوه بر آن برای 4 محصول دستگاه لایه نشانی کربن رومیزی، دستگاه لایه نشانی اسپاترینگ رومیزی، دستگاه لایه نشانی لیزر پالسی و دستگاه تبخیر حرارتی رومیزی گواهی نانومقیاس دارد. همچنین گواهی نامه بین المللی سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 به عنوان یکی از شاخصه های استانداردسازی نحوه مدیریت کیفیت شرکت در سطح جهانی را نیز دارا است.

مدیر عامل این شرکت اضافه نمود: میزان تقاضا برای محصولات این شرکت در ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل حدود 14 میلیارد تومان بوده که این مقدار نسبت به سال گذشته 35 درصد کاهش داشته است.

مهدوی اردکانی در خصوص کاهش تقاضا گفت: تمامی شرکت ها مانند ما در دور اول و دوم نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل فروش صددرصدی داشتند اما این روند در سال های بعد روند نزولی پیدا کرد که علت آن در درجه اول اشباع بازار مصرف و تأمین احتیاج دانشگاه ها به تجهیزات آزمایشگاهی می تواند باشد و دیگری کاهش بودجه دانشگاه ها یا کاهش حمایت از خرید در مراکز دولتی است.

وی اضافه نمود: با این اوصاف بر اساس تجربه در ادوار گذشته نمایشگاهی انتظار داریم که از 14 میلیارد پیش فاکتور صادرشده 10 تا 15 درصد منجر به عقد قرارداد نهایی شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 229

به "کوشش شرکت نانویی ایرانی برای ورود به بازار امریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش شرکت نانویی ایرانی برای ورود به بازار امریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید