علی نژاد: ایران به سلطه چین در ساندا انتها داد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، رئیس فدراسیون ووشو گفت: مدت هاست در بخش ساندای مردان به سلطه چین در دنیا سرانجام داده ایم.

علی نژاد: ایران به سلطه چین در ساندا انتها داد

مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزش خبرنگاران درباره قهرمانی تیم ملی ساندا در جام دنیای چین گفت: نهمین دوره جام دنیای در چین برگزار گردید. جام دنیای هر دو سال یک بار برگزار می گردد و ووشوکارانی مجاز به شرکت در این رقابت هستند که در مسابقات دنیای مدال کسب نموده باشند. از آن جا که تیم ملی ووشو کشورمان در مسابقات دنیای سال گذشته قهرمان دنیا شده بود، انتظار داشتیم در این دوره از جام دنیای به دلیل وجود همان ترکیب مسابقات دنیای، قهرمانی را تکرار کنیم. البته در مسابقات دنیای مریم هاشمی بعد از رقابت ها از دنیای ورزش خداحافظی کرد و ما در جام دنیای مجبور شدیم فریناز نذیری را جایگزین او کنیم.

علی نژاد درباره سطح رقابت های جام دنیای افزود: برای اولین بار بود که به عنوان قهرمانی جام دنیای ساندا رسیدیم. در 8 دوره گذشته تنها چین به مقام اول می رسید. ما همیشه گفته ایم بازی های آسیایی از مسابقات دنیای و جام دنیای برای ما مهم تر است. این صحبت چند دلیل دارد، اول این که در مسابقات دنیای در بخش مردان 11 وزن و در بخش بانوان 7 وزن وجود دارد. این تعداد در بازی های آسیایی در بخش مردان به 4 وزن و در بخش بانوان به 2 وزن کاهش پیدا می نماید. این موضوع باعث می گردد، مدال آوری دشوارتر گردد. ضمن این که تراکم ستاره ها در وزن های محدود افزایش پیدا می نماید. دوم آن که در بازی های آسیایی اوزان از 70 کیلو به پایین است. همان طور که می دانید ایرانی ها در اوزان سنگین موفق تر هستند و چینی ها در اوزان سبک. به دلیل جثه کوچک شرق آسیایی ها نسبت به ما مزیت دارند.

اودرباره این که آیا بعد از ملی پوشانی مانند خواهران منصوریان، نفراتی وجود دارد که به تیم اضافه شوند گفت: ما در این جام دنیای از فریناز نذیری استفاده کردیم، او تجربه حضور در مسابقات بین المللی را نداشت اما با این وجود توانست به مدال طلا برسد. تمام حریفانی که او شکست داد از قهرمانان دنیا بودند. زهره شه پری ووشوکار 60 کیلوگرم قهرمان جوانان دنیا است. او برای اولین بار در مسابقات دنیای دانشجویان در بخش بزرگسالان شرکت کرد و مدال طلا گرفت. در مسابقات جوانان دنیا در برزیل نیز سه دختر از کشورمان حضور داشتند که دو نفر از آن ها طلایی شدند. این نشان می دهد دست ووشو پر است.

با تور چین از آسیا دیدن کنید.

رئیس فدراسیون ووشو در واکنش به این گفته که آیا می توان گفت سلطه چین در ووشو به انتها رسیده است یا خیر اظهار کرد: بله می توانم بگویم در بخش ساندای مردان سلطه چین انتها یافته است اما هنوز چینی ها در بعضی بخش ها از ما جلوتر هستند. اگر به یاد داشته باشید در بازی های آسیایی جاکارتا در همان وزن هایی که چینی ها نسبت به ما مزیت داشتند در سه بازی، ما برنده دو دیدار شدیم. اما در بخش ساندای بانوان همچنان پشت چینی ها حرکت می کنیم.

علی نژاد درباره فاکتورهای موفقیت ووشو درایران بیان نمود: عوامل مختلفی از رموز موفقیت ووشو هستند. ما دوازده سال است که طبق یک برنامه علمی پیش می رویم. به این برنامه پایبند بودیم و شبانه روز برای تحقق آن کوشش کردیم و در نهایت منافع ملی را بر منافع فردی ترجیح دادیم. این برنامه ریزی زمان برد اما حالا ده سال است که قله های موفقیت را یک به یک پشت سر گذاشته ایم و از هیچ مسابقه ای دست خالی بیرون نیامده ایم. موفقیت ووشو ده سال است که تداوم دارد. همین تداوم نیز کار بزرگی است که کمتر در دنیای ورزش رخ می دهد.

او درباره مسابقات پیش روی ووشو تا آخر سال خاطر نشان کرد: تا انتها سال مسابقه بین المللی نداریم اما مسابقات کشوری، المپیاد استعدادیابی، مسابقات قهرمانی کشور جوانان و لیگ ها در هر دو بخش بانوان و آقایان برگزارمی گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 اسفند 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 153

به "علی نژاد: ایران به سلطه چین در ساندا انتها داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی نژاد: ایران به سلطه چین در ساندا انتها داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید