مدیر عامل صندوق احیا در جمع خبرنگاران: سالانه 60 بنای تاریخی در کشور با مشارکت بخش خصوصی مرمت می گردد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: سالانه 60 بنای تاریخی با مشارکت بخش خصوصی با سرمایه گذاری 80 میلیارد تومان در استان ها مرمت می گردد .

مدیر عامل صندوق احیا در جمع خبرنگاران: سالانه 60 بنای تاریخی در کشور با مشارکت بخش خصوصی مرمت می گردد

پرهام جانفشان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی در راستای ترمیم بناهای تاریخی فعالیت می نماید گفت: این صندوق در راستای بازسازی و مرمت ابنیه های تاریخی در راستای اشتغال زایی و توسعه پروژه های گردشگری فعالیت می نماید.

او، ظرفیت ابنیه تاریخی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اعلام کرد: استان بوشهر ظرفیت مهمی در زمینه گردشگری از جمله ابنیه و بافت تاریخی دارد که تاکنون از این ظرفیت در راستای توسعه طرح های گردشگری استفاده بهینه نشده است.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی با تاکید بر توجه به بافت تاریخی بوشهر در عرصه گردشگری خاطر نشان کرد: این بافت در بدنه گردشگری یک ظرفیت مطلوبی محسوب می گردد که برنامه ریزی ویژه ای برای اجرای پروژه های مختلف گردشگری سال جاری انجام می گردد.

جانفشان با تاکید بر مرمت بناهای تاریخی با همکاری بخش خصوصی توضیح داد: سالانه 60 بنای تاریخی در راستای توسعه طرح های گردشگری با همکاری بخش خصوصی در کشور بازسازی می گردد که هر سال 30 پروژه در چرخه بهره برداری قرارمی گیرد.

او با بیان اینکه سالانه بخش خصوصی 80 میلیارد تومان در مرمت بناهای تاریخی سرمایه گذاری می نماید توضیح داد: در اجرای احیا 60 پروژه ابنیه تاریخی یک هزار و 200 اشتغال فراهم و این مهم با همکاری صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی محقق می گردد.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی اضافه کرد: بر اساس ظرفیت های گردشگری و ابنیه های تاریخی برای سال آینده طرح های مهمی در این عرصه تدوین و اجراء می گردد.

جانفشان اعلام کرد: در این راستا خانه نجفی در بافت بوشهر به سرمایه گذاری واگذار شده و سال آینده افتتاح و به زودی عمارت ملک بوشهر هم به بخش خصوصی برای بازسازی و تبدیل به طرح گردشگری واگذار می گردد.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 1 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 222

به "مدیر عامل صندوق احیا در جمع خبرنگاران: سالانه 60 بنای تاریخی در کشور با مشارکت بخش خصوصی مرمت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر عامل صندوق احیا در جمع خبرنگاران: سالانه 60 بنای تاریخی در کشور با مشارکت بخش خصوصی مرمت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید