مراسم چهلمین روز درگذشت محمدعلی مرادی برگزار می گردد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران، مراسم چهلمین روز درگذشت محمدعلی مرادی با حضور چهره های دانشگاهی و فرهنگی، روز جمعه 9 شهریور از ساعت 17 تا 21، در فرهنگسرای انقلاب تهران برگزار می گردد.

مراسم چهلمین روز درگذشت محمدعلی مرادی برگزار می گردد

محمدعلی مرادی، پژوهشگر فلسفه و علوم اجتماعی و دانش آموخته دانشگاه های فرای برلین و فنی برلین که یک دهه قبل به ایران بازگشته بود، علاوه بر پژوهش های مکتوب و تدریس در کارگاه های متعدد، حلقه های خوانش متون کلاسیک را در خارج از محیط دانشگاه و در جای جای شهر با ایده ی زیستن در کرانه آکادمی برگزار می کرد که بخشی از این حلقه ها در محیط زیست این سالهای او در منطقه نواب تهران برگزار می شدند.

ایده هویت فرهنگی محلات شهر که مرادی در قالب نگارش تاریخ فرهنگی و تک نگاری های شهری به شاگردان جامعه شناس و انسان شناس خود توصیه می کرد، عین زیست اجتماعی او در محلات مرکز و پایین شهر تهران بود. تا جایی که توانست به دور از هیاهو حلقه علمی و فرهنگی در این محله تشکیل دهد و خانه و کتابخانه شخصی خود را به یک پاتوق فرهنگی بدل سازد.

بنا به اعلام دست اندر کاران این برنامه، شاگردان ایشان در تداوم این ایده تصمیم به برگزاری مراسمی در محیط زیست ایشان در محله مخصوص تهران گرفتند، همچنان که ایده های تحقیقاتی چون نگارش تک نگاری محله جوادیه توسط شاگردان ایشان در دست انجام است.

علاوه بر نشست چگونه می توان دانشگاه داشت؟ با حضور حمید پارسانیا، قاسم پورحسن، ابراهیم توفیق و جواد میری، برخی از فعالان فرهنگی و اجتماعی روایت های خود از ابعاد مختلف شخصیت شادروان دکتر مرادی و نیز پروژه های علمی و اجتماعی که در نسبت با ایده های ایشان هستند، ارائه خواهند داد.

فهرست برنامه های مراسم چهلمین روز درگذشت شادروان محمدعلی مرادی به ترتیب به توضیح زیر است:

سخنرانی فردین یزدانی با عنوان روایت دوستان در ایران؛

معرفی پروژه اجتماعی ما نیز مردمی هستیم توسط مهدی معماریانی؛

نشست چگونه می توان دانشگاه داشت؟ با حضور حمید پارسانیا، قاسم پورحسن، ابراهیم توفیق و سیدجواد میری؛

سخنرانی محمد سالاری، پژوهشگر اقتصاد و جامعه شناسی شهری، با عنوان محمدعلی مرادی به مثابه انسان فرهنگی؛

و گزارش امیرحسین امینی از پروژه تدوین کتاب فلسفه و تئوری های معماری.

این مراسم روز جمعه از ساعت 17 تا 21 در فرهنگسرای انقلاب، واقع در خیابان کمیل شرقی، تقاطع بزرگراه نواب صفوی شمال، برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آبان 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 95

به "مراسم چهلمین روز درگذشت محمدعلی مرادی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم چهلمین روز درگذشت محمدعلی مرادی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید