ورود 5000 دوچرخه اشتراکی از روز سه شنبه در پایتخت

به گزارش مجله سفرنامه دبی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از توزیع 5000 دوچرخه اشتراکی از روز سه شنبه در پایتخت اطلاع داد.

ورود 5000 دوچرخه اشتراکی از روز سه شنبه در پایتخت

به گزارش خبرنگاران، محسن پورسیدآقایی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یک فوریت الحاق تبصره ای به ماده 4 لایحه مشخص نرخ عوارض با رأی اکثریت آراء به تصویب رسید، گفت: این تبصره در مورد ساماندهی آژانس ها و خودروهای حمل بار است و در گذشته مصوباتی در خصوص ساماندهی جداگانه این وسایل حمل و نقلی وجود داشت اما حالا در این لایحه ساماندهی و طرح ترافیک متصل گردیده است که بر این اساس آژانس ها و وانت بارها می بایست برای استفاده از تخفیف در پرداخت عوارض، سفرهای خود را در سامانه ثبت نمایند.

وی با بیان اینکه شاهد هستیم که افرادی از طرح ترافیک آژانس ها استفاده می نمایند اما حتی یک روز هم در آژانس ها فعال نیستند، توضیح داد: حالا با اجرای این طرح که تنها یک فوریت آن به تصویب رسیده این مشکل حل می گردد. چرا که باید حداقل سه سفر در روز را ثبت نمایند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه بار نیز ما با خرید وانت بارهای پلاک های سفید روبرو هستیم گفت: بر اساس این اتفاق افراد برای جابجایی، وانت بار پلاک سفید می خرند تا بتوانند از تخفیف 50 درصدی پرداخت عوارض استفاده نمایند که حالا با ساماندهی این مسئله نیز، مشکلات مرتفع می گردد.

وی با بیان اینکه روز سه شنبه 5000 دوچرخه اشتراکی وارد پایتخت می گردد، توضیح داد: در حال حاضر نسل جدیدی از دوچرخه های اشتراکی روز سه شنبه رونمایی می گردد که افراد می توانند از این دوچرخه ها استفاده نموده و بعد از اتمام سفر دوچرخه را در هر خیابانی رها نمایند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه در حال حاضر مسیرهای شرقی غربی تهران برای دوچرخه سواری در نظر گرفته گردیده است، ادامه داد: بعدا دوچرخه های برقی که با رکاب زدن سیستم موتور فعال می گردد نیز برای مسیرهای شمالی، جنوبی وارد بازار می گردد که هم به سلامتی مردم و هم به کاهش آلودگی هوا کمک می نماید.

وی در مورد ترافیک ابتدای مهر ماه در پی تردد کامیون های حامل مواد غذایی، گفت: در دو هفته ابتدای مهر ماه تردد کامیون های توزیع کالا در محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک از ساعت 6 تا 10 صبح ممنوع است و در حال تدوین مابقی اقدامات ضد ترافیکی مهرماه هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مهر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 84

به "ورود 5000 دوچرخه اشتراکی از روز سه شنبه در پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 5000 دوچرخه اشتراکی از روز سه شنبه در پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید