تور فرانسه: آشنایی با شهر مارسی، دومین شهر بزرگ فرانسه

به گزارش مجله سفرنامه دبی، شهر مارسی بندری بزرگ در جنوب فرانسه است که در حاشیه دریای مدیترانه قرار گرفته است. شهر بندری مارسی دومین شهر پرجمعیت و بزرگ کشور فرانسه است که تاریخ آن به 600 سال پیش از میلاد مسیح و زمانی بازمی شود که یونانیان یک بندر در این نقطه تاسیس کردند. از آن تاریخ به بعد، مارسی به عنوان یک بندر مهم شناخته شد و با رشد و توسعه ممتد، امروزه به یکی از مهمترین شهرهای فرانسه و حتی اروپا بدل شده است.

تور فرانسه: آشنایی با شهر مارسی، دومین شهر بزرگ فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

شهر مارسی فرانسه امروزه به داشتن فرهنگ غنی و متنوع، زندگی شبانه مجذوب کننده، رستوران ها و کافه های متعدد، تئاترها و موزه های مختلف شناخته می گردد. شاید بندر مارسی به مقدار پاریس مجذوب کنندهیت و معروفیت نداشته باشد، اما جاذبه های گردشگری مارسی می تواند هر گردشگری را شیفته خود سازد. ترکیب بندرگاه زیبا، ساحل دوست داشتنی و ساختمان های تاریخی باعث شده شهر مارسی در فرانسه محبوبیت زیادی برای گردشگران داشته باشد و پیشنهاد می کنیم حداقل دو شب از برنامه تور فرانسه خود را به این شهر اختصاص دهید.

اگر شما نیز دوست دارید درباره شهر مارسی فرانسه بیشتر بدانید، می توانید تا انتهای این مقاله همراه ما و وبلاگ خبرنگاران باشید.

تاریخ شهر مارسی

پیش از اینکه صحبت در خصوص شهر مارسی را ادامه دهیم، بهتر است درباره مارسی و پیشینه این شهر صحبت کنیم. شهر مارسی (Marseille) در ابتدا یک دهکده کوچک و محل اقامت اقوام بومی فرانسه یا گل ها (Gauls) بود تا اینکه در حدود سال 600 پیش از میلاد، یونانیان این منطقه را تسخیر نموده و بندری در آن ساختند. از این تاریخ به بعد، مارسی به تدریج در حال تبدیل شدن به یک شهر مهم بود.

مارسی که آن موقع با نام ماسالیا (Massalia) شناخته می شد، متحد امپراتوری روم به شمار می رفت و با وجود توسعه امپراتوری روم به سمت غرب و اشغال فرانسه کنونی، اما توانست استقلال خود را تا سال 49 پیش از میلاد حفظ کند. در این سال شهر مارسی به اشغال نیروهای تحت فرمان ژولیوس سزار عایدی و به امپراتوری روم ملحق شد. با این اتفاق، مارسی رشد و توسعه روزافزونی را شاهد بود و جمعیت شهر مارسی به مرور افزایش می یافت.

در قرن پنجم میلادی و با افول امپراتوری روم، شهر مارسی نیز مورد حمله اقوام ویزیگوت (Visigoths) نهاده شد و وارد دوران افول خود شد. اگرچه از قرن دهم میلادی مارسی توانست فرایند رو به رشد خود را مجددا شروع کند، اما در قرن 14 میلادی، شیوع بیماری طاعون و حمله پادشاهی آراگون (Crown of Aragon)، این شهر را دوباره در هاله ای از افول فرو برد.

اما سال 1720 میلادی، شهر مارسی فرانسه بار دیگر دچار بیماری طاعون شد و بخش زیادی از جمعیت این شهر از بین رفتند. با اینحال در سال 1792 میلادی، مارسی یکی از مراکز مهم و اساسی انقلاب فرانسه به شمار می رفت و حتی جالب است بدانید که سرود ملی فرانسه، اولین در پاریس و به وسیله افرادی از شهر مارسی خوانده شد و به همین علت نام آن را مارسیز (La Marseillaise) نامیدند.

با بروز انقلاب صنعتی، این شهر به یکی از مراکز مهم مالی و صنعتی فرانسه بدل شد و مساحت شهر مارسی افزایش یافت تا جایی که امروزه دومین شهر بزرگ فرانسه، بزرگترین شهر فرانسه در ساحل مدیترانه و بزرگترین بندر تجاری و عمومی این کشور است.

آب و هوای شهر مارسی

در مرحله بعدی معرفی شهر مارسی، بهتر است به آب و هوای این شهر بپردازیم تا پیش از سفر، بتوانیم لباس ها و وسایل مورد احتیاج را جمع کنیم.

همانطور که گفتیم، شهر مارسی در حاشیه دریای مدیترانه نهاده شده است و به همین علت، این شهر اقلیم مدیترانه ای (Mediterranean climate) یا اقلیم معتدل اقیانوسی (temperate oceanic climate) دارد. بدین ترتیب، مارسی مانند دیگر شهرهای مدیترانه ای، آب و هوایی گرم دارد و در بخش زیادی از سال، آفتاب درخشان بر این شهر می تابد. آب و هوای شهر مارسی فرانسه به شما اجازه می دهد حتی در زمستان نیز بتوانید به راحتی در مرکز شهر مارسی به گشت و گذار بپردازید و حتی کافه ها و رستوران ها در محیط باز پذیرای شما باشند.

در تمام طول سال و به خصوص پاییز، یک جریان باد قوی از شمال به غرب این شهر می وزد که باعث می گردد دمای هوا متعادل و آسمان صاف گردد. در این شرایط، شرکت در فستیوال ها و فعالیت های بیرون از منزل و بعلاوه استراحت کردن در ساحل مارسی لذت دوچندانی خواهد داشت.

مارسی مانند دیگر شهرهای مدیترانه ای، آب و هوایی گرم دارد و در بخش زیادی از سال، آفتاب درخشان بر این شهر می تابد

برترین جاذبه های گردشگری مارسی

مارسی شهری زیبا و دوست داشتنی در جنوب فرانسه است و اگرچه نه از نظر طبیعت به مقدار منطقه فرنچ ریویرا (French Riviera) مجذوب کنندهیت دارد و نه زیبایی تاریخی و فرهنگی پاریس را دارد، اما توانسته هر دوی این ویژگی ها را با یکدیگر ترکیب کند و به مقصدی بینظیر برای گردشگران تبدیل گردد.

کلیسای Notre-Dame de la Garde

بدون شک مهمترین جاذبه گردشگری این شهر که در مرکز شهر مارسی فرانسه واقع شده است، کلیسای Notre-Dame de la Garde است. این کلیسا بر بلندای تپه ای که بلندترین نقطه شهر است ساخته شده و چشم انداز ای مجذوب کننده از شهر به شما ارائه می نماید. این کلیسا در سال 1864 میلادی ساخته شده است و بازدید از آن، شما را با فرهنگ این منطقه بیشتر آشنا می سازد.

بندرگاه قدیمی (Vieux Port)

بندرگاه قدیمی شهر مارسی، نقطه سرشروع این شهر و جایی است که یونانی ها احداث این شهر را از آنجا شروع کردند. این بندر در غرب شهر امروزی مارسی و نزدیک بلوار Canebière واقع شده است. شاید هیچ چیز مانند گشت و گذار در این منطقه نتواند شما را با جو فرهنگی و بافت شهر مارسی فرانسه آشنا سازد. پیشنهاد می کنیم چند ساعتی را در بندرگاه قدیمی مارسی قدم بزنید و در یکی از کافه های آن یک وعده غذای خوشمزه مارسی را امتحان کنید.

منطقه تاریخی شهر مارسی (Le Panier)

گفتیم که مارسی یک شهر تاریخی قدیمی است و بنابراین، بافت تاریخی این شهر می تواند برای هر گردشگری مجذوب کننده باشد. این منطقه در کنار بندرگاه، قدیمی ترین بخش شهر مارسی است و با ساختمان های رنگارنگ و کوچه ها و خیابان های تنگ، بسیار مجذوب کننده و دیدنی است. رستوران های مختلفی در این منطقه واقع شده است که می توانید انواع مختلفی از غذاهای فرانسوی و حتی الجزایری را در آن تجربه کنید.

سفر به شهر مارسی

حال که متوجه شدید که مارسی کجاست، بد نیست ببینیم که چگونه باید به این شهر سفر کرد. مارسی یک کلانشهر بزرگ و مهم است و راه های متفاوتی برای رسیدن به آن وجود دارد. فاصله مارسی تا پاریس در حدود 775 کیلومتر است و می توانید ظرف مدت 7 ساعت با خودروی شخصی و به وسیله جاده A7 به این شهر سفر کنید.

شهر مارسی بعلاوه به شبکه حمل و نقل ریلی فرانسه نیز متصل است و تقریبا از تمامی شهرهای مهم فرانسه و حتی کشورهای ایتالیا و اسپانیا، خود را به مارسی برسانید. ایستگاه قطار مارسی در مرکز این شهر واقع شده است و دسترسی مناسبی به نقاط مختلف شهر دارد.

فرودگاه بین المللی مارسی (Marseille Provence Airport) که در 27 کیلومتری شمال غرب شهر مارسی نهاده شده است، پنجمین فرودگاه شلوغ فرانسه است و پروازهای داخلی و خارجی مختلفی در آن انجام می گردد. از این طریق نیز می توانید به راحتی به شهر مارسی سفر کنید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

در ادامه نقشه شهر مارسی شهر فرانسوی ساحل مدیترانه را برای شما تهیه نموده ایم تا با آن بیشتر آشنا شوید.

منبع: ققنوس
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2169

به "تور فرانسه: آشنایی با شهر مارسی، دومین شهر بزرگ فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: آشنایی با شهر مارسی، دومین شهر بزرگ فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید