آواره شدن بیش از 50 هزار یمنی دریک ماه گذشته

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرگزاری خبرنگاران- در چند هفته گذشته بیش از 54 هزار نفر بر اثر درگیری های اخیر در استان مأرب آواره شده اند. 93 درصد از این افراد نتوانسته اند پناهگاهی پیدا کنند و 96 درصد از آن ها به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.

آواره شدن بیش از 50 هزار یمنی دریک ماه گذشته

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از تلویزیون الجزیره، درگیری های اخیر در استان مأرب یمن باعث آواره شدن بیش از 50 هزار نفر شده است.

مدیریت اردوگاه های آوارگان در یمن، خاطرنشان کرد در چند هفته گذشته بیش از 54 هزار نفر بر اثر درگیری های اخیر در استان مأرب آواره شده اند. 93 درصد از این افراد نتوانسته اند پناهگاهی پیدا کنند و 96 درصد از آن ها به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.

شهر مأرب که 400 هزار نفر جمعیت داشت در طول هفت سال جنگ به پناهگاهی برای یک میلیون آواره یمنی تبدیل شده بود، اما امروز این شهر هم به صحنه درگیری تبدیل شده است. حدود دویست هزار نفر از این آوارگان در اردوگاه هایی در اطراف شهر مأرب زندگی می کنند.

سازمان ملل می گوید به علت نبود امنیت و توسعه درگیریها، کمک سازمان های بین المللی به دست یک پنجم از آوارگان در مأرب نمی رسد.

مأرب آخرین پایگاه دولت (مستعفی) یمن (وابسته به منصور هادی) در شمال این کشور است. انصارالله با ادامه عملیات نظامی در استان مأرب تلاش می کند کنترل ذخایر مهم نفتی و گازی در این استان را در دست بگیرد و از آن، در هر نوع مذاکره صلح در آینده استفاده کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2053

به "آواره شدن بیش از 50 هزار یمنی دریک ماه گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آواره شدن بیش از 50 هزار یمنی دریک ماه گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید