ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی به شیراز سفر می نمایند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از حضور ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی تا 15 روز دیگر به شیراز اطلاع داد.

ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی به شیراز سفر می نمایند

با وبسایت گردشگری آژانس مسافرتی همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، مصیب امیری با بیان اینکه حضور ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی در راستای پرونده شهر جهانی شیراز است، اضافه نمود: ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی به شیراز می آیند تا از نزدیک در جریان فعالیت های اجرا شده در حوزه صنایع دستی این شهر قرار بگیرند.

او اضافه نمود: سال گذشته غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی در سفر به شیراز از بعضی از کارگاه ها و فروشگاه های صنایع دستی بازدید و بر ثبت شیراز در فهرست شهرهای جهانی صنایع دستی تاکید نمود.

امیری توضیح داد: سال گذشته منبت آباده در فهرست جهانی نهاده شد و براساس برنامه ریزی های اجرا شده به زودی گبه و دست بافته های فارس نیز به این فهرست اضافه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس اعلام کرد: شهر شیراز خاستگاه هنرهای سنتی همچون خاتم، کاشی هفت رنگ و قلم زنی است و دیگر هنرهای دست ساز این شهر نیز همیشه مورد توجه گردشگران بوده و شهرت ملی و جهانی دارند.

او اضافه نمود: با توجه به حضور ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی به منظور دیدن و ارزیابی کارگاه های تولیدی صنایع دستی در شیراز، انتظار می رود تا دو ماه دیگر شیراز شهر جهانی صنایع دستی گردد.

امیری اظهار کرد: هم اکنون در شیراز بیش از 40 رشته صنایع دستی فعال است و هنرهای سنتی و صنایع دستی این شهر نیز قابلیت ثبت در فهرست جهانی دارد.

بنا بر اعلام نتایج سومین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی در 31 تیر امسال، شیراز به عنوان شهر ملی صنایع دستی به ثبت رسید و در حال حاضر پرونده ثبت جهانی این شهر به شورای جهانی ارسال شده است و چنانچه نظر ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی مثبت باشد تا خاتمه امسال شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 737

به "ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی به شیراز سفر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی به شیراز سفر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید