استادیوم سانتیاگو برنابئو ، افتتاح این استادیوم در اسپانیا

به گزارش مجله سفرنامه دبی، استادیوم سانتیاگو برنابئو در اسپانیا

استادیوم سانتیاگو برنابئو یک استادیوم فوتبال در مادرید اسپانیا است. ظرفیت فعلی این استادیوم چیزی برابر 81،044 جایگاه است.

استادیوم سانتیاگو برنابئو ، افتتاح این استادیوم در اسپانیا

بعلاوه استادیوم سانتیاگو برنابئو از زمان تکمیل آن در سال 1947، استادیوم خانگی رئال مادرید بوده است. این دومین استادیوم بزرگ اسپانیا و بزرگترین استادیوم در جامعه مادرید است.

اگر علاقمند سفر به این کشور زیبا هستید، از تور اسپانیا خبرنگاران تماشا کنید.

اتفاقات جالب در استادیوم سانتیاگو برنابئو در اسپانیا

استادیوم سانتیاگو برنابئو یکی از مشهورترین مکان های مسابقات فوتبال جهان است. این استادیوم، چهار بار میزبان فینال جام اروپا / لیگ قهرمانان یوفا در سالهای 1957 ، 1969 ، 1980 و 2010 بوده است.

مسابقات نهایی جام ملت های اروپا 1964 و جام جهانی فیفا 1982 نیز در برنابئو برگزار گردید و این اولین استادیوم در اروپا است که هم میزبان فینال یورو یوفا، هم فیفا و هم فینال جام جهانی است.

این استادیوم دارای امکاناتی از جمله رختکن، اتاق غنائم و … است و بازدید از آنها برای عموم آزاد است.

بعد از پروژه های مختلف بازسازی استادیوم سانتیاگو برنابئو امروزه به عنوان یک استادیوم نخبه طبقه بندی می گردد و بالاترین امتیاز پنج ستاره یوفا را دارد.

تاریخچه استادیوم سانتیاگو برنابئو

در اوایل قرن بیست، رئال مادرید برای اولین بار در Campo De ODonnell بازی کرد. استادیوم سانتیاگو برنابئو در همان مکان Campo de Chamartín ساخته شده است.

ساخت و ساز این استادیوم در سال 1945 شروع شد. در 14 دسامبر 1947 استادیوم به طور رسمی افتتاح شد.

اولین بازی در این استادیوم برابر پرتغال C.F بود. این استادیوم در ابتدا Nuevo Estadio Chamartin نامیده می شد. هشت سال بعد نام رئیس باشگاه را دریافت کرد.

در آن موقع، استادیوم سانتیاگو برنابئو از دو طبقه بدون پوشش تشکیل شده بود که می توانست بیش از 75000 تماشاگر را در خود جای دهد. در سال 1954، ظرفیت آن به بیشتر از 125،000 افزایش یافت.

این استادیوم بین سال های 2001 و 2006 بیشتر مورد بازسازی و ارتقا نهاده شد و بیشتر از همه در بهبود امکانات شرکت متمرکز شد. ساخت و ساز در سال 2006 با ساخت سقف بر روی یک پایه بدون پوشش به انتها رسید.

در سال 2013 ، رئیس باشگاه فلورنتینو پرز خاطرنشان کرد رئال در پی فروش حق نامگذاری برای استادیوم خود است. قرار بود یک پروژه نوسازی 525 میلیون یورویی در تابستان 2017 شروع گردد، اما تا سال 2019 به تأخیر افتاد.

ظرفیت 81000 جایگاه باقی خواهد ماند، اما ارتفاع ده متر افزایش می یابد و سقف اضافه می گردد. انتظار می رود این باشگاه حق نامگذاری استادیوم نوسازی شده را بفروشد. پیش بینی می گردد که این کار سه سال و نیم (2019-2023) به طول انجامد.

هدف، واقعگرایانه ساخت استادیوم

هدف اصلی آن ترویج ارزشهای ذاتی ورزش در اسپانیا و خارج از آن و نقش دومی به عنوان یک ابزار آموزشی است که می تواند به توسعه همه جانبه شخصیت افرادی که آن را تمرین می نمایند یاری کند.

علاوه بر این، به عنوان وسیله ای است، برای ادغام اجتماعی کسانی که خود را از هر نوع حاشیه نشینی رنج می دهند و بعلاوه همه جنبه های فرهنگی مرتبط با ورزش را ترویج و منتشر می نمایند. برای سفر به اروپا، شما به ویزای شینگن احتیاج دارید.

جاذبه های استادیوم سانتیاگو برنابئو

جالب است بدانید که شما می توانید به راحتی از استادیوم سانتیاگو برنابئو بازدید کنید. بازدید از استادیوم شامل دسترسی به اتاق جام رئال مادرید، جایگاه ریاست جمهوری و فرصتی برای گشت و گذار در منطقه فنی و تماشا رختکن تیم میهمان است.

این استادیوم بعلاوه دارای رستوران های مختلف، یک فروشگاه بزرگ، کلوپ و یک منطقه خرید است.این استادیوم دارای 245 جایگاه VIP نیز می باشد.

تور برنابئو بازدیدنمایندگان را در اطراف نمادین ترین نقاط کلوپ می برد و از بالکن ریاست جمهوری استادیوم را همانگونه که مقامات مشاهده می نمایند به آنها نشان می دهد.

راستا تور شامل رختکن بازیکنان است که در آن تعداد کمی می توانند در برابر عکس گرفتن در کنار قفسه بازیکن مورد علاقه خود مقاومت نمایند.

تور برنابئو در نمایشگاه تروفی ها، تاریخچه رئال مادرید را که مجموعه یادگاری های این باشگاه را به همراه هزاران موردی که بخشی از میراث آن هستند، از جمله پیراهن ، توپ ، عکس و اسناد، بازبینی می نماید.

علاوه بر نمایشگاه بزرگ لوازم ، صفحات تعاملی وجود دارد که محتوای دیداری و شنیداری جذابی نمایش می دهد، که این راهی هیجان انگیز برای زنده کردن تاریخ تیم است.

معرفی مادرید | جاذبه های تماشای مرکز اسپانیا

موزه پرادو | جامع ترین مجموعه نقاشی اسپانیایی در جهان

پیکاسو | نوزادی که مُرده به جهان آمد در اسپانیا

فرهنگ بار و کافه نشینی در اسپانیا

زین الدین زیدان در 23 ژوئن در مارسی، فرانسه به جهان آمد. ز...

ادامه مطلب

کشور اسپانیا یکی از­­­ جذاب­­ ترین کشورهای جهان می باشد ...

ادامه مطلب

بر روی جاذبه دلخواه کلیک کنید، مطالعه کنید.

ادامه مطلب

مادرید مرکز و پرجمعیت ترین شهر اسپانیا است. این شهر دومین ...

ادامه مطلب

معرفی نمایشگاه املاک مالاگا Simedنمایشگاه املاک مالاگا S...

ادامه مطلب

نمایشگاه رباتیک مادرید Global robot expo نمایشگاه رباتیک...

ادامه مطلب

معرفی نمایشگاه سنگهای طبیعی Archistoneنمایشگاه سنگهای طب...

ادامه مطلب

معرفی نمایشگاه الکترونیک مادرید Matelecنمایشگاه بین المل...

ادامه مطلب

موزه ملی باستان شناسی مادرید اسپانیا، در منطقه امباجادورس Em...

ادامه مطلب

نمایشگاه گوشت مادرید Meat Attractionنمایشگاه گوشت مادرید...

ادامه مطلب

تاریخچه نمایشگاه نان و شیرینی و بستنی مادرید Intersicopت...

ادامه مطلب

پلازای میِر (شهردار) Plaza Mayorپلازای میِر، میدان اصلی ...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2204

به "استادیوم سانتیاگو برنابئو ، افتتاح این استادیوم در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استادیوم سانتیاگو برنابئو ، افتتاح این استادیوم در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید