افتتاح پل سبز زندگی و زیرگذر گیشا تا مهر 98

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر از بهره برداری پل سبز زندگی و زیرگذر گیشا تا مهرماه سال آینده اطلاع داد.

افتتاح پل سبز زندگی و زیرگذر گیشا تا مهر 98

احسان نوش آبادی در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد سرانجام ساخت زیرگذر گیشا با بیان این که در سال 1395 ساخت زیرگذر گیشا در دستور کار نهاده شد، گفت: به دنبال احداث زیرگذر کردستان – جلال و جلال – کارگر سرعت ترافیک در منطقه افزایش یافت اما بار ترافیکی پشت پل گیشا جمع می شد.

وی با بیان این که پل گیشا در تقاطع چمران و جلال آل احمد قرار گرفته است، اظهار کرد: برای تسهیل در ترافیک باید نواقص ترافیکی اش اصلاح می شد که برهمین اساس طرح ایجاد زیرگذر گیشا در تقاطع چمران و جلال آل احمد در دستور کار نهاده شد تا بتوانیم گره ترافیکی این منطقه را باز کنیم.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر با بیان این که برای اجرای این پروژه مجبور بودیم که در شش مرحله ترافیک را منحرف کنیم، ادامه داد: تصور کنید که کل بزرگراه جلال و بخشی از اتوبان چمران بسته گردد و این در حالی بود که راه جایگزینی نیز وجود نداشت و برهمین اساس تصمیم گرفته شد در راستای پاسخگویی به احتیاج شهروندان زمان پروژه را طولانی نموده اما هیچ راهی را مسدود نکنیم و به همین دلیل در حین عملیات اجرایی، ترافیک عبور داده می شد.

وی با بیان این که در اواخر سال 1396 پیشرفت فیزیکی پروژه حدود 30 درصد بود، گفت: با استقرار شورای شهر جدید و تغییر نگاه مدیریتی مقرر شد پل گیشا به عنوان یک نماد تاریخی تهران جمع آوری نگردد و در زیر خیابان نیز زیرگذر احداث گردد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر با بیان این که معمولا در جهان سازه های سمبلیک حفظ می گردد، اظهار کرد: پل گیشا نیز به عنوان پل سبز زندگی با معین کاربری های جدید، باقی خواهد ماند.

نوش آبادی با بیان این که حفظ پل گیشا و استفاده از آن به عنوان پل پیاده انتخاب بسیار خوبی بود، اضافه کرد: چرا که با توجه به تراکم مراکز آموزشی و ... در آن منطقه ضروری است که چهار دستگاه پل عابرپیاده در اطراف زیرگذر ایجاد گردد که حالا با حفظ پل گیشا و تعریف کاربری از سواره به پیاده می توانیم بخشی از مسائل تردد عابران را حل کنیم.

وی با بیان این که در اوایل سال جاری مسابقه طراحی و معماری پل گیشا برگزار گردید و در حال حاضر پروژه ساخت زیرگذر با هدف حفظ پل گیشا شروع شده است، گفت: با این حال ممکن است مردم متوجه انجام عملیات عمرانی نشوند، چرا که به صورت شبانه و در پشت کاور کشیده شده است و بر اساس سیاستی که اتخاذ شد تا هیچ خیابانی مسدود نگردد ابتدا شمع های پروژه را نصب نموده و در آخر با هماهنگی پلیس راهور برای نصب طاق زیرگذر اقدام به حفاری خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر با بیان این که به نظر می رسد که در فروردین ماه سال آینده شیب راه های پل گیشا را جمع آوری نموده و تا مهرماه آینده نیز زیرگذر گیشا راه اندازی گردد، ادامه داد: طبق زمان بندی تا شهریورماه سال آینده با همکاری همه دستگاه ها زیرگذر گیشا فعالیت عمرانی اش به سرانجام خواهد رسید و پل گیشا نیز با تغییر کاربری و تبدیل شدن به پل سبز زندگی باقی خواهد ماند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 160

به "افتتاح پل سبز زندگی و زیرگذر گیشا تا مهر 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح پل سبز زندگی و زیرگذر گیشا تا مهر 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید