اولین آپدیت ویندوز 11 عملکرد پردازنده های AMD را بدتر می نماید

به گزارش مجله سفرنامه دبی، شرکت AMD چند روز قبل گفت که سیستم های مبتنی بر پردازنده های این شرکت در صورت نصب ویندوز 11 با مشکل مربوط به افت عملکرد روبه رو می شوند و حالا اولین آپدیت منتشر شده برای ویندوز 11، عملکرد این پردازنده ها را بدتر از گذشته می نماید. سایت TechPowerUp گزارش داده که بعد از نصب این آپدیت، اندازه تاخیر در عملکرد پردازنده ها بیشتر شده که یعنی نسبت به گذشته عملکرد بدتری را ارائه می دهند.

اولین آپدیت ویندوز 11 عملکرد پردازنده های AMD را بدتر می نماید

AMD و مایکروسافت همان ابتدا اعلام کردند که منشا این مشکل به دو بخش برمی گردد. به نظر می رسد ویندوز 11 تاخیر کش سطح سوم (L3) پردازنده را افزایش می دهد که موجب افت 15 درصدی عملکرد بعضی بازی ها می گردد. مشکل دوم هم مربوط به یک تکنولوژی موسوم به به قابلیت preferred core است که اجازه می دهد سیستم از سریع ترین هسته موجود برای انجام کارها استفاده کند که گویا در ویندوز 11 این مشخصه به خوبی نمی تواند کار خود را انجام دهد.

سایت TechPowerUp در گزارش خود نوشته که در ویندوز 10، اندازه تاخیر کش L3 پردازنده Ryzen 7 2700X به 10 نانوثانیه می رسد ولی در ویندوز 11 تأخیر آن به 17 نانوثانیه رسیده است. اما بعد از نصب اولین آپدیت ویندوز 11، کش L3 با تاخیر 31.9 نانوثانیه ای روبه رو می گردد که یک جهش بزرگ به شمار میرود و مشکل پردازنده را بدتر می نماید.

گفته می گردد تا چند هفته دیگر آپدیت های مربوط به این مشکل ارائه خواهند شد. طبق یکی از شایعه ها، مایکروسافت در تاریخ 19 اکتبر (27 مهر) یک آپدیت برای مشکل تاخیر کش L3 منتشر می نماید. بعلاوه مشکل مربوط به استفاده از سریع ترین هسته پردازنده هم به وسیله آپدیت درایور AMD رفع خواهد شد که احتمالا به سرعت به عنوان بخشی از آپدیت ویندوز در دسترس کاربران قرار می گیرد.

باید خاطرنشان کنیم ویندوز 11 به طور رسمی از بسیاری از پردازنده ها پشتیبانی نمی نماید و از طرف دیگر ماه هاست که نسخه بتای آن به وسیله کاربران در دست آنالیز واقع شده است. با وجود این محدودیت ها و این آنالیز ها، باز هم شاهد بروز چنین مسائل مهمی هستیم که امیدواریم هرچه زودتر رفع گردد تا کاربران سیستم های مبتنی بر پردازنده های AMD بتوانند بدون مشکل از ویندوز 11 استفاده نمایند.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2026

به "اولین آپدیت ویندوز 11 عملکرد پردازنده های AMD را بدتر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین آپدیت ویندوز 11 عملکرد پردازنده های AMD را بدتر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید