بازار وکیل کجاست ، اطلاعاتی که برای گردش باید داشته باشید

به گزارش مجله سفرنامه دبی، بازار وکیل یکی از زیباترین دستاوردهای معماری بوده که هنر، زیبایی، فکر و خلاقیت مردم ایران و شیراز را به رخ جهانیان می کشد. قرار دریافت این بنا در کنار حمام وکیل و مسجد وکیل بیشتر پرده از زیبایی های آن بر می دارد. با ما در مقاله بازار وکیل کجاست همراه باشید تا شما را از تاریخچه بازار وکیل شیراز و همچنین ساعات کار بازار وکیل شیراز آگاه کنیم.

بازار وکیل کجاست ، اطلاعاتی که برای گردش باید داشته باشید

فهرست مطالب

قلب اقتصادی شهرهمچنان کاربردیاطلاعات کلی

قلب اقتصادی شهر

براساس مقاله بازار وکیل کجاست باید بدانید که شهر، استان و حتی شهرستان و روستاهای کوچک مکانی را بعنوان قلب اقتصادی برای خرید و فروش یا داد و ستد و مبادله کالا به کالا نیاز دارند. بازار وکیل شیراز که از قدیمی ترین بازارهای شیراز بوده، برای برطرف کردن نیازهای داد و ستد میان مردم در سال 1172 تا 1193 هجری قمری و به دستور کریم خان زند بنا شد. معمارها بازاری را طراحی کردند که بسیار شبیه به بازار قیصریه لار هست. اما تفاوت نسبتا مهم و بزرگی که داشت، مساحت و عرض نسبتا بیشترش بود. بازار وکیل از مصالحی همچون آهک، گچ و آجر ساخته شده و ستون هایش نیز از جنس سنگ های تراشیده شده اند که همین امر باعث شد تا به یکی از مستحکم ترین بازارهای شیراز و ایران معروف شود. ارتفاع این سازه تا سقف 11 متر است.

همچنان کاربردی

شاید فکر کنید که این مکان بسیار قدیمی بعد از گذشت این همه سال، دیگر مانند قبل کاربرد ندارد. باید بگوییم که سخت در اشتباهید، چرا که این بازار هنوز هم در صدر بازارهای شیراز قرار گرفته و مرکز خرید و فروش و قلب اقتصادی این شهر هست. بازار وکیل همچنان کاربرد خود را حفظ کرده و افراد زیادی برای تامین نیازهای خود به این بازار مراجعه می کنند. از همه این ها که بگذریم، اجناس این بازار متفاوتند؛ ادویه جات، فرش، پارچه هایی رنگارنگ و زیبا که شاید بتوان گفت نظیر ندارند. اگر علاقمند به زیورآلات قدیمی و تزئینی هستید، سرای مشیر را از دست ندهید، زیرا هم زیباترین زیورآلات را دارد و هم بنایی تاریخی است با معماری خیره کننده.

بیشتر بخوانیدسرای مشیر در شیراز؛ دیدنی حیرت انگیز و تاریخی

اطلاعات کلی

آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، ضلع شرقی میدان شهرداری

ساعات کار: همه روزه از ساعت 8 صبح الی 21

در ادامه بخوانیدجاذبه های گردشگری شیراز | شهر زیبایی های دلنوازمنبع: همگردی
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1651

به "بازار وکیل کجاست ، اطلاعاتی که برای گردش باید داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار وکیل کجاست ، اطلاعاتی که برای گردش باید داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید