راهنمای سفر به پاتایا

به گزارش مجله سفرنامه دبی، راهنمای مسافرتی به پاتایا | Travel Guide To Pataya

پاتایا از شهرهای ساحلی کوچک است که در شرق خلیج تایلند قرار گرفته است و از مناطق پربازدید این کشور می باشد. این شهر نزدیک ترین تفریحگاه ساحلی به بانکوک است و به همین دلیل کسانی که به بانکوک می روند می توانند دسترسی راحتی به این شهر داشته باشند. این شهر ساحلی دارای جاذبه های زیادی از جمله جزیره مرجانی، باغ های زیبا، مراکز فرهنگی مذهبی و موزه های دیدنی است که دست کم ارزش یک بار بازدید را دارند. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. خبرنگاران در راهنمای سفر به پاتایا سعی نموده تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به شهر پاتایا همراهی کنید.

راهنمای سفر به پاتایا

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

موقعیت جغرافیایی | اطلاعات ضروری | اقامت در پاتایا | هزینه خورد و خوراک | حمل و نقل در پاتایا | جاذبه های پاتایا |مراکز خرید پاتایا | مراکز خرید پاتایا

موقعیت جغرافیایی پاتایا

شهر ساحلی کوچکی است در کشور تایلند که در ساحل شرقی خلیج تایلند واقع شده است. این شهر تایلندی در فاصله 165 کیلومتری و در جنوب شرقی شهر بانکوک واقع شده است. مساحت این شهر حدود 2.2 کیلومترمربع بوده و مطابق آمار سرشماری که در سال 2010 اجرا شده حدود 320262 نفر در آن زندگی می نمایند.

آب و هوای پاتایا

شهر پاتایا دارای شرایط آب و هوایی گرمسیری بوده و تقریبا دارای شباهت زیادی به آب و هوای شهر بانکوک دارد. زمستان های این شهر خشک و دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است اما در ماه آوریل، هوا بسیار گرم می شود. فصل های بارانی اساسا از ماه مه تا نوامبر طول می کشند، ولی در طول ماه های سپتامبر و اکتبر بارش شدیدتری را شاهد خواهیم بود. باران در شهر پاتایا به صورت نم نم می بارد و اکثرا به صورت رگباری و کوتاه مدت است.

مختصری از تاریخ پاتایا

طبق اظهار نظراتی که شده است تاریخ شکل گیری پاتایا در قالب یک منطقه تفریحی به 29 ژوئن سال 1959 برمی شود یعنی زمانی که تعدادی از نیروهای آمریکایی که در نزدیکی ایسان اقامت نموده بودند به این منطقه آمده و در کنار ساحل خانه هایی کرایه کردند، به دنبال ورود آن ها به این منطقه و بکر بودن محل و تفریحات زیادی که این سربازان داشتند، آن ها سایر دوستان خود هم خبر کردند و شهرت پاتایا به گوش همگان رسید، و این شهر تبدیل به یک مرکز استراحت و تفریحی برای سربازان خسته از جنگ آمریکایی شد تا اینکه در دهه 80 میلادی به دنبال اوج گیری صعنت توریست، سواحل این منطقه تبدیل به زیرساخت های فراوانی برای برپایی هتل ها و مناطق تفریحی فراوان شد تا اینکه امروزه شاهد این هستیم پاتایا یکی از مشهورترین مناطق تفریحی کشور تایلند به شمار می رود، البته قابل ذکر است که این شهر برای اقامت به صورت خانوادگی به همراه بچه ها ممکن است محل مناسبی نباشد که همین به شهرت پاتایا بیشتر اضافه نموده است.

اطلاعات کلی کشور پاتایا

هزینه اقامت در پاتایا

پاتایا شهر توریستی است و تعداد زیادی هتل در این شهر وجود دارد. به تبع در فصول های سیزن که میزان ورود گردشگر به این شهر تایلندی افزایش می یابد هزینه اقامت در هتل های این شهر افزایش می یابد، به خصوص در زمان کریسمس اوج ورود مسافر به پاتایا است بنابراین فصل گرانی برای اقامت به شمار می رود.

برای اقامت در اکثر نقاط دنیا آژانس گردشگری خبرنگاران امکان رزرو هتل را برای شما عزیزان فراهم آورده است، همچنین شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به پاتایا همراه ما باشید.

هتل های پیشنهادی در پاتایا

  • هتل سنترا گرند میراج بیچ | Centara Grand Mirage Beach Resort

هتل 5 ستاره زیبا و لوکسی که می خواهیم در راهنمای سفر به پاتایا معرفی کنیم، هتل سنترا گرند میراج بیچ است و از لحاظ موقعیت مکانی در فاصله نیم ساعتی از فرودگاهی بین المللی سووارنابهومی واقع شده است. در این هتل 5 ستاره انواع تفریحات آبی، 8 سالن غذا خوری، اتاق ها و سوئیت های رو به اقیانوس از جمله امکاناتی هستند که در این هتل وجود دارد.

شماره تلفن: 006638301234

وب سایت: www.centarahotelsresorts.com

آدرس: Soi Na Kluea 16/2، Muang پاتایا، Amphoe Bang Lamung، Chang Wat Chon Buri 20150، Thailand

  • هتل هیلتون | Hotel Hilton

یکی از بهترین و لوکس ترین هتل های پاتایا، که به امکاناتی مثل استخر، ساحل اختصاصی، باشگاه بدنسازی، رم سرویس، پارکینگ رایگان، مرکز ماساژ، اینترنت رایگان پر سرعت، اتاق خانوادگی، اتاق بیزینس، اتاق ملاقات و لاندری مجهز می باشد. هتل های هیلتون در اکثر شهرهای توریستی دنیا شعبه دارد و یکی از بهترین ها از لحاظ کیفیت در دنیا به شمار می رود.

شماره تلفن: 006638253000

وب سایت: www3.hilton.com

آدرس: 333/101 Moo 9، Nongprue، Banglamung

  • میراکل سوئیت پاتایا | Miracle Suite

هتل ساحلی 4 ستاره میراکل یکی از هتل های خوب با سرگرمی های متنوع در این شهر تایلندی به شمار می رود. فاصه این هتل تا فرودگاه بین المللی سووارنابومی تنها 90 دقیقه است. تمامی امکاناتی که برای یک اقامت در یک هتل احتیاج است این هتل در اختیار شما قرار خواهد داد و همچنین مهمتر از همه این است که شما مبلغی معادل یک هتل 2 ستاره برای اقامت در این هتل پرداخت خواهید کرد.

شماره تلفن: 006638050200

آدرس: پاتایا Sai 3، Muang پاتایا، Amphoe Bang Lamung، Chang Wat Chon Buri 20150، Thailand

  • هتل گاردن پاتایا | پاتایا Garden

این هتل زیبا 2 ستاره در شمال پاتایا واقع شده است و توسط درختانی بزرگ احاطه شده است. این هتل انتخاب هیجان انگیز از مرکز شهر تنها 2 کیلومتر فاصله دارد و با موقعیت مکانی مناسبی که دارد، دسترسی آسانی به تمام مقاصد مورد احتیاج شهری را دارد. از جمله امکانات این هتل نیز شامل رستوران، پارکینگ، خدمات پرینت و فکس، کافی شاپ، بوفه و صبحانه، اتاق مخصوص سیگار و … می شود.

وب سایت: www.پاتایاgardenresort.com

آدرس: پاتایا Naklua Road, North پاتایا

هزینه خورد و خوراک در پاتایا

به طور کلی تایلند یکی از کشورهایی است که می توانید از علاوه بر دیدن جاذبه های گردشگری متنوع تجربه جدیدی از خوردن غذاهای خوش طعم و عطر را نیز داشته باشید. ادویه های متنوعی که در غذاهای تایلندی وجود دارد که همه افراد با سلیقه های غذاهای متقاوت را راضی نگه می دارد. هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 90 بات را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید 975 بات پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در پاتایا به نسبت ارزان تر است و مبلغ 177 بات می باشد.

برای تهیه آب معدنی 11 بات و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 58 بات بپردازید.

با توجه به این که هزینه خورد و خوراک در این شهر آنچنان بالا نیست اما اگر می خواهید که در هزینه های خود مالی عمل کنید می توانید مواد غذایی مورد استفاده یتان را از سوپر مارکت های پاتایا تهیه کنید و خودتان اقدام به طبخ غذا کنید. در ادامه راهنمای سفر به پاتایا به چند رستوران خوب و همچنین غذاهای محبوب در این شهر تایلندی اشاره خواهیم کرد.

چند غذای محبوب پاتایایی

کائو فاد: این غذا نوعی برنج است که با سیر، پیاز، گوجه فرنگی و گشنیز سرخ شده و با گوشت موردعلاقه شما که می تواند میگو، مرغ یا گوساله باشد و همراه با سس چیلی برای تان سرو می شود.

گنگ خیو وان کای: پرطرفدارترین در گروه کاری هاست که با فیله مرغ، فلفل تازه، ذرت، گیاهان بومی و البته رب کاری سبز پخته می شود و رنگ و بوی محشری دارد.

کوآی تیو یا سوپ نودل: هم که احتیاجی به معرفی ندارد. حیف است تا پاتایا بروید و حداقل یک کاسه نودل اصیل و درست و حسابی نخورید. تنوع مواد تشکیل دهنده و ادویه های این سوپ فوق العاده زیاد است و هر آشپزی برای خودش سبک و روشی دارد.

ماهی سی باس کریسپی: نوعی ماهی سرخ شده که با سس سویا تهیه می شود، این غذا یکی از محبوب ترین غذاهای تایلندی است.

رستوران های پیشنهادی در شهر پاتایا

  • رستوران بیف ایتر | Beefeater Steakhouse & Pub

اگر می خواهید خوشمزه ترین استیک ها را در سفر به پاتایا میل کنید، حتما سری به بیف ایتر بزنید. قیمتاش بالاست اما آنقدر ظاهر و طعم غذاهای آن عالی هست که هرگز پشیمون نخواهید شد. علاوه بر استیک، توی این رستوران انواع غذاهای امریکایی، باربیکیو، اروپایی، تایلندی و سوئدی ارائه می شوند.

آدرس: پاتایاsaisong 13، Muang پاتایا، Amphoe Bang Lamung، Chang Wat Chon Buri 20150، Thailand

  • رستوران ایندین بای نیچر | Indian By Nature

این رستوران هندی یکی از بهترین و شیک ترین رستوران های پاتایا است که می توانید در آن علاوه بر خوشمزه ترین غذاهای هندی و آسیایی، از فضای زیبا و دلنشینی که دارد نهایت لذت را ببرید.

آدرس: 339 Thappraya Rd، Muang پاتایا، Amphoe Bang Lamung، Chang Wat Chon Buri 20150، Thailand

هزینه حمل و نقل در پاتایا

هزینه بلیط تک سفره 10 بات

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 35 بات و به ازای هر یک کیلومتر 7 بات به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 100 بات باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 26 بات است.

جاذبه های گردشگری در پاتایا

  • ساحل جامتین | جومتین Beach

ساحلی شنی جامتین به طول 6 کیلومتر در 2 کیلومتری جنوب پاتایا و 4 کیلومتری شهر پاتایا واقع شده است و محلی برای آنهایی است که می خواهند از آرامش، لذت می برند و از فشار و شلوغی منطقه تفریحی، به دور باشند. با وجود این واقعیت که توسعه آپارتمان های مرتفع، هتل ها و استراحتگاه ها در این منطقه رو به گسترش می باشد، ساحل جامتین هنوز هم آرامش بخش بوده و در میان مردم محلی، اهالی بانکوک، مسافران خانوادگی و افراد بازنشسته، محبوب می باشد.

  • فعالیت های ورزشی

مؤسسه پرش جنگل بانجی، برجی به ارتفاع 165 فوت است که تجربه ای پرماجرا و هیجان انگیز است و دارای سکوی پرش الکتریکی می باشد. این منطقه در میان باغ های سرسبز مجموعه دریاچه ماهیگیری جامتین واقع شده است. پرش جنگل بانجی، پرش بانجی را از سال 1992 در سراسر آسیا مطابق با استانداردهای نیوزیلند بنا نهاد که ایمنی کامل آن، تضمین شده است.

ساعات کاری: روزانه از 9 صبح 6 بعد از ظهر

  • باغ گرمسیری نونگ نوچ | Nong Nooch Tropical Garden

این پارک چندین سال پیش برای کشت میوه های گرمسیری خریداری شده بود ولی بعد از مدتی به یک جاذبه توریستی تبدیل شد. در اینجا یک باغ میوه وجود دارد که با دیدن آن حس و حال و هوای باغداری در وجودتان بیدار می شود، این پارک باغ وحشی هم دارد که برای همه سنین سرگرم نماینده خواهد بود، از دیگر تفریحات این باغ دیدن مسابقاتی مثل بوکس و خروس جنگی و نمایش فیل هاست.

آدرس: Km. 163, سوخومویت Road, پاتایا, Thailand

  • دهکده فیل ها | Elephant Village پاتایا

دهکده فیل ها در سال 1973 برای مراقبت از فیل هایی که از کارافتاده شده اند و دیگر توانایی کارهای سنگین در جنگلهای تایلند رو ندارند ساخته شد. در اینجا فیل ها آزاد هستند و به دقت ازشون مراقبت می شوند. نمایش هایی همچون فوتبال فیل ها، رژه فیل ها و فیل سواری در جنگل در این مکان اجرا می شود.

آدرس: 140/94 M.11 سوخومویت Rd، Muang پاتایا، Amphoe Bang Lamung، Chang Wat Chon Buri 20150، Thailand

  • باغ وحش ببرها | Sriracha Tiger Zoo

در باغ وحش ببرهای پاتایا بیشتر از 200 ببر و صد هزار تمساح موجود است و در کنار آن هم گونه های مختلفی از حیوانات دیگر وجود دارد که سرگرمی های متعددی را برای گردشگران فراهم می آورد. در این باغ وحش، ببرها نمایش های زیبایی از جمله پریدن از حلقه های آتش و راه رفتن روی طناب رو در سیرک اجرا می نمایند. این خدمات باعث شده که این مرکز به یکی از جذابترین دیدنی های پاتایا تبدیل شود.

آدرس: 3241، Tambon Nong Kham، Amphoe Si Racha، Chang Wat Chon Buri 20110، Thailand

  • جزیره مرجانی | Coral Island

یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در شهر پاتایا جزیره مرجانی است. محیطی بسیار آرام با آب های پر از مرجان های زیبا است. در این جزیره با قایق های کف شیشه ای می توانید به تماشای مرجان ها بروید و علاوه بر نواحی غواصی فوق العاده ای که وجود دارد می توانید از تفریحات آبی هیجان انگیز مثل اسکی روی آب و موج سواری هم بهره ببرید. تماشای این جزیره را هرگز در سفرتان به پاتایا از دست ندهید.

آدرس:Soi Na Kluea 22، Muang پاتایا، Amphoe Bang Lamung، Chang Wat Chon Buri 20150، Thailand

مراکز خرید پاتایا

  • مرکز خرید سنترال فستیوال | Central Festival پاتایا Beach

آدرس: 333/99 หมู่ 9 ตำบล หนองปรือ Muang پاتایا، Amphoe Bang Lamung، Chang Wat Chon Buri 20150، Thailand

  • مرکز خرید رویال گاردن پلازا | Royal Garden Plaza

آدرس: 290 /51 Beach Rd، Muang پاتایا، Amphoe Bang Lamung، Chang Wat Chon Buri 20150، Thailand

  • مرکز خرید بیگ سی | Big C Supercenter

آدرس: 78/54 Moo 9 Muang پاتایا، Amphoe Bang Lamung، Chang Wat Chon Buri 20150، Thailand

  • مرکز خرید میموسا | Mimosa پاتایا

آدرس: 28/19-20 سوخومویت Rd، Tambon Na Chom Thian، Amphoe Sattahip، Chang Wat Chon Buri 20250، Thailand

  • مرکز خرید اوت لت | Outlet Mall پاتایا

آدرس: Thanon Thep Prasit، Muang پاتایا، Amphoe Bang Lamung، Chang Wat Chon Buri 20150، Thailand

راهنمای سفارت تایلند

  • سفارت تایلند در تهران

تلفن: 77537708

آدرس: خیابان بهارستان، روبروی بیمارستان طرفه، کوچه استقلال، پلاک 4

  • سفارت ایران در تایلند

تلفن:006623900871

آدرس: 8 สุขุมวิท Khwaeng Khlong Tan Nuea, Khet Watthana, Krung Thep Maha Nakhon 10110, Thailand

بایدها و نبایدها در شهرهای تایلند

  • هرگز وسایل با ارزش خود را هنگام ترک هتل در اتاق نگذارید.
  • هنگام رفتن به مراکز عبادتی لباس مناسب و پوشیده به تن کنید.
  • در رستوران و یا هرجای دیگر اگر خدمت خوبی دریافت کردید سعی کنید انعام پرداخت نمایید.
  • برای کسب اطلاعات درباره اخذ ویزا و سفارت این کشور می توانید راهنمای سفارت تایلند را مطالعه کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 419

به "راهنمای سفر به پاتایا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به پاتایا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید