سفر به قشم با ماشین شخصی و قشم گردی

به گزارش مجله سفرنامه دبی، در این مطلب اطلاعات لازم را درباره سفر به قشم با ماشین شخصی و قشم گردی از این طریق، به شما ارائه خواهیم کرد.

سفر به قشم با ماشین شخصی و قشم گردی

به علت همسایگی با خلیج فارس، خوشبختانه ایران دارای جزیره های زیبای بسیاری است که جزیرهقشمبه عنوان بزرگ ترین و یکی از زیباترین ها همواره مورد توجه دنیاگرد ها و گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

راه های بسیاری جهت مسافرت به این جزیره وجود دارند که از جمله آن ها می توان به هواپیما و راه های زمینی که بیشتر راستا به وسیله ماشین شخصی، قطار یا اتوبوس طی می گردد، اشاره نمود. در میان این چهار راه، سفر به قشم با ماشین شخصی همواره در طول زمان هوادار های خاص خود را داشته است؛ به همین دلیل در ادامه درباره مزیت های سفر به قشم با ماشین شخصی، راه های آن و نکات مهمی در این خصوص صحبت خواهیم کرد و در انتهای متن، شما صفر تا صد سفر به قشم با ماشین شخصی و قشم گردی را خواهید دانست.

مزیت های سفر به قشم با ماشین شخصی

سفر با ماشین شخصی یا همان سفر جاده ای، همواره و در هر زمان هواداران بسیاری داشته و دارد. بسیاری معتقدند لذت سفر به راستا آن است و سفر با ماشین، لذتی متفاوت و مجذوب نماینده تر دارد. اما سفر با ماشین شخصی مزیت های زیادی دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

انتخاب های مختلف

سفر با هواپیما، اتوبوس یا قطار، بدین صورت است که شما در شهر مبدا سوار شده و در شهر مقصد پیاده خواهید شد. این یعنی شما در حین سفر امکان پیاده شدن و لذت بردن از شهر های موجود در راستا را ندارید. در واقع از هر جا و هر راستای که قصد سفر به قشم را داشته باشید، شهر های مجذوب نماینده و متنوعی در راستا شما وجود خواهند داشت که می توانند لذت سفر شما را چندین برابر نمایند. به عنوان مثال اگر از سمت اصفهان و شیراز قصد سفر به قشم و قشم گردی را داشته باشید، از این دو شهر که خود از جاذبه های گردشگری کشور به حساب می آیند عبور خواهید کرد که توقفی یک یا دو روزه در آن ها، به شدت توصیه می گردد. بنابراین به وسیله سفر به قشم با ماشین شخصی، می توانید در حین راستا نیز از شهر های دیگر لذت برده و مسافرت خود را مجذوب نماینده تر کنید.

لذت بردن بیشتر از سفر

در جزیره بزرگ قشم، جاذبه های متنوعی نظیر تنگه چاه کوه، دلفین های آبی، غار های خربس، دره ستارگان، غار نمکران، جزایر ناز و... قرار دارند که به هر مسافری توصیه می گردد پیش از تماشا آن ها جزیره را ترک نکند و به قدر کافی از هرکدام لذت ببرد. اما از آن جایی که این جزیره به شدت بزرگ است و هرکدام از این جاذبه ها در بخش متفاوتی از آن قرار گرفته اند و غالبا از قسمت شهری دور هستند، به همراه نداشتن ماشین شخصی می تواند دردسر ساز باشد و ممکن است شما نتوانید آن طور که باید قشم را رصد کنید. به همین دلیل به همراه داشتن ماشین شخصی در زمان مسافرت به قشم، باعث می گردد شما آزادی عمل بیشتر داشته باشید و آن طور که می خواهید از آن لذت ببرید. بعلاوه که داشتن یک ماشین شخصی، قاعدتاً هزینه های کمتری نسبت به گرفتن آژانس برای رفت و آمد را برای شما به همراه خواهد داشت.

سفر به قشم با ماشین شخصی، چگونه؟

با مزیت های سفر به قشم با ماشین شخصی آشنا شدید و حال ممکن است که بخواهید بدانید چگونه می توان با ماشین شخصی به قشم مسافرت کرد؟ طبیعتا شما قرار است بخشی از راستا را روی خشکی و باقی آن را از راستای دریایی گذر کنید. آشنایی با دو مورد از پرترددترین راستا های مسافرت به قشم به شما در انتخاب برترین راه یاری خواهد نمود. در ادامه این دو راستا توضیح داده خواهند شد.

راستا کویری

کرمان و یزد، هر دو از استان های کویری کشور به حساب می آیند که راستای مناسب جهت سفر به قشم با ماشین شخصی می سازند. در این راستا، شما با عبور از یزد و سیرجان (یکی از شهر های کرمان) راه خود را به سمت بندر عباس ممکن می سازید. اگر از هواداران کویر و معماری مجذوب نماینده شهر یزد باشید، این راستا با روحیات شما سازگاری بالایی خواهد داشت و می توانید دو یا سه روزی در آن سفر خود را بگذرانید. مقصد نهایی شما در این راستا، بندر عباس خواهد بود که خود از بندر های گردشگری و مجذوب نماینده کشور به شمار می آید. در اینجا افراد به دو دسته تقسیم بندی می شوند؛ افرادی که قصد دارند ماشین را با خود به جزیره ببرند و با ماشین شخصی قشم گردی نمایند و افرادی که دوست دارند سبک سفر نمایند.

بدون شک پیشنهاد ما این است که به علت تمام مزیت های آن، ماشین را نیز با خود ببرید؛ اما اگر به هر علتی قصد دارید بدون ماشین راستا دریایی را بگذرانید، می توانید آن را در مکانی مطمئن و امن، به عنوان مثال پارکینگ، پارک نموده و خود را به اسکله شهید حقانی برسانید. در اینجا شما می توانید برای مقاصد قشم یا درگهان بلیط اتوبوس دریایی تهیه کنید. درگهان که شهری واقع در 20 کیلومتری قشم است، همان مرکز جامع برای خرید های عمده ای است که بسیاری از فروشگاه های کشور، محصولات خود را از آن خریداری می نمایند؛ اگر قصد خرید نیز دارید، درگهان مقصد خوبی برای شما خواهد بود که پس از آن می توانید به قشم نیز سری بزنید. اما اگر سفر شما صرفاً جنبه تفریحی دارد، بلیط اتوبوس دریایی قشم را تهیه کنید.

برای آن دسته از عزیزانی که قصد بردن ماشین را دارند نیز راستا تا بندرعباس یکسان است؛ اما آن ها باید به هنگام رسیدن به بندرعباس، باید راستای 30 دقیقه ای به بندر پل را طی نمایند و از آنجا، ماشین خود را به وسیله شناور های خودرو یا بندینگ کرأفت راهی قشم نمایند و خود را به اسکله شهید حقانی رسانیده و به وسیله اتوبوس دریایی به مقصد بروند.

راستا غیر کویری

این راستا که از اصفهان و شیراز، جهرم و لار عبور می نماید، برای علاقه مندان به این دو شهر زیبا و دنیاگردی، انتخاب بسیار خوب و مجذوب نمایندهی است. علاوه بر آن، برای اشخاصی که به طور قطع قصد بردن ماشین شخصی به جزیره را دارند نیز این راستا مناسب تر است، چراکه به بندر پل منتهی می گردد. شما می توانید با گذر از شهر نقش دنیا و شیرازِ زیبا و دوست داشتنی و حتی توقفی چند روزه در آن ها، در آخر با رسیدن به بندر ماشین خود را به وسیله لندینگ کرأفت راهی جزیره کنید. پس از آن با پیمودن مسافتی 30 دقیقه ای تا بندرعباس و اسکله شهید حقانی، با گرفتن بلیطی برای قشم یا درگهان، به سمت مقصد خود راهی شوید. دو راستا گفته شده از شناخته شده ترین و مطمئن ترین راستا ها جهت سفر به قشم با ماشین شخصی هستند که از شهر های گردشگری مجذوب نمایندهی نیز عبور می نمایند که شما می توانید بر اساس اولویت ها و شرایط خود یکی از آن ها را برگزینید.

توصیه هایی برای سفر به قشم با ماشین شخصی

همه ما از شرایط بحرانی بعضی از جاده های کشور خبر داریم و خوشبختانه راستا مسافرت به قشم، از راستا های پرچالش یا خطرناک به شمار نمی آید؛ اما در صورت بی احتیاطی و عدم رعایت اصول، حتی یک راستا 10 دقیقه ای نیز می تواند به تصادف با خطر جانی و اقتصادی منجر گردد. پس برای سفر به قشم با ماشین شخصی یا هر مسافرت دیگری، توصیه های زیر را آویزه گوش تان کنید.

  • در شب رانندگی نکنید. مسافرت یا غیر مسافرت ندارد؛ در هر صورت شب زمان استراحت است و برای چند ساعت زودتر رسیدن، ریسک رانندگی در شب را متحمل نشوید و پس از استراحت در شب، ادامه راستا خود را در روز شروع کنید.
  • سبقت ممنوع یعنی سبقت ممنوع؛ در جاده های بسیاری تابلو سبقت ممنوع نصب شده است و همه اشخاصی که گواهینامه دارند، از معنای آن مطلع هستند. یک سبقت غیر مجاز که تنها چند دقیقه راستا شما را کوتاه تر می نماید ارزش به خطر انداختن جان تان و سرنشینان ماشین خود و دیگری را ندارد .
  • از راستا لذت ببرید. پیش تر گفته شد که بسیاری معتقدند لذت سفر، به راستا آن است. اگر این جمله را قبول ندارید، وقت آن رسیده که شما هم به آن ایمان بیاورید. راستا شما پر از جاذبه های طبیعی مجذوب نماینده و جاده هایی با منظره بی نظیر است. آن ها را چشم بسته و با سرعت، به خاطر چند ساعت زودتر رسیدن رد نکنید.

در این مطلب سفر به قشم با ماشین شخصی را به طور کامل زیر ذره بین بردیم؛ اما راه های دیگری برای مسافرت به قشم وجود دارند که ممکن است درباره آن ها سؤالاتی داشته باشید. امید است که از قشم گردی لذت ببرید.

منبع: کجارو / qeshmgardi.com
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2271

به "سفر به قشم با ماشین شخصی و قشم گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به قشم با ماشین شخصی و قشم گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید