طرح دهکده گردشگری در بافت تاریخی شیراز اجرا می گردد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز از اجرای طرح دهکده گردشگری شیراز در بافت تاریخی این شهر خبرداد و گفت: 29 بسته سرمایه گذاری برای احیای بافت تاریخی شیراز پیش بینی شده است.

طرح دهکده گردشگری در بافت تاریخی شیراز اجرا می گردد

از سفر با تور کانادا نوروز لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش خبرنگاران از شیراز، هادی شه دوست بعد از ظهر امروز در نشست خبری شهردار منطقه هشت شیراز با اشاره به ظرفیت های موجود در منطقه تاریخی فرهنگی شیراز گفت: برای احیا، عمران و آبادانی این منطقه ارزشمند و همچنین هویت بخشی به آن 29 طرح مهم سرمایه گذاری تعریف شده که مهم ترین آن ایجاد دهکده گردشگری است.

شه دوست توضیح داد: در بسته های سرمایه گذاری منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز طرح های مختلف شامل پارکینگ طبقاتی، مجتمع اداری- تجاری، کافی شاپ ها و رستوران های سنتی به همراه ایجاد نمایشگاه های عرضه صنایع دستی پیش بینی شده است.

وی اعلام نمود: در تفاهم نامه ای که با میراث فرهنگی و شهرداری نیز منعقد شده قرار شده 27 منزل تاریخی نیز برای مرمت و بازسازی به شهرداری تحویل گردد و در صورت انجام این مهم، بزرگترین بسته سرمایه گذاری منطقه تاریخی در قالب دهکده گردشگری ایجاد می گردد.

شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز توضیح داد:این منطقه ظرفیت سرمایه گذاری 150 میلیارد تومانی را دارد و تا به امروز نیز سرمایه گذاران مختلف داخلی و حتی خارجی نیز برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی نموده اند.

شه دوست با اشاره به اینکه هرگردشگری که وارد شیراز می گردد از منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز بازدید می نماید اضافه نمود: در حال حاضر اجرای 24 طرح عمرانی با اعتبار 14 میلیارد تومان در این منطقه در حال اجرا است که مهم ترین آن در زمینه سنگ فرش خیابان ها، ساخت مکان های فرهنگی، مذهبی و ورزشی است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری شهرداری منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز با شهرداری ثامن مشهد اضافه نمود: شهرداری شیراز نیز آماده است در پی اجرای یکی از مفاد این تفاهم نامه که ساخت زائرسرا است اقدام به ساخت زائر سرا در مشهد مقدس کند.

شه دوست توضیح داد: در موضوع ساخت زائرسرا در جوار حرم های مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) و سیدعلاءالدین(ع) نیز تولیت آستان قدس رضوی موافقت های لازم را انجام داده اند.

وی اضافه نمود: پس از انعقاد تفاهم نامه بین شهرداری منطقه 8 شیراز و شهرداری ثامن تا به امروز برنامه های مختلفی در راستای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم شهر شیراز در این شهر به نمایش گذاشته شده است.

وی مهم ترین طرح های عمرانی در دست اجرا در منطقه هشت شهرداری شیراز را شامل سنگ فرش مقابل بازار وکیل، بازسازی و هویت بخشی به گذرگاه های گردشگری، جمع آوری آب های سطحی، سنگفرش جدید کوچه غلوه فرش، آسفالت و بهسازی معابر بیان کرد.

شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز توضیح داد: یکی از مهم ترین این طرح ها شامل مرکز فرهنگی و گردشگری 9 دی است که تا دو ماه آیند شامل نگارخانه، سال چند منظوره و مجموعه های خدمات رفاهی افتتاح می گردد.

وی یکی از طرح های مهم و دیگر شهرداری منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز را سنگفرش راستا بین حرم مطهر شاهچراغ(ع) و حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) نام برد و گفت: این محور که به طول 600 متر است و فاز نخست آن نیز اجرایی شده تا سرانجام سال جاری سرانجام می یابد تا شرایطی فراهم گردد که شهروندان شیرازی و گردشگران به راحتی این راستا را در گذرگاه های تاریخی شیراز طی نمایند.

شه دوست اعلام نمود: همچنین ساخت سالن اجتماعات با ظرفیت 550 نفر، مرکز تخصصی گردشگری مذهبی و یک نگارخانه بزرگ با بیش از 1500 مترمربع وسعت توسط شهرداری منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز در دست ساخت است که در ماه های آینده افتتاح و در اختیار شهروندان شیرازی قرار می گیرد.

شهردار منطقه تاریخی شیراز همچنین یکی از معضلات بزرگ این منطقه را وجود مراکز DIC معتادان بیان کرد و گفت: قرار دریافت این مراکز آن هم در کنار مکان های تاریخی از جمله مسجد نصیرالملک جلوه زیبایی برای گردشگران نداشته و مسائل زیادی را به وجود آورده است.

شه دوست گفت: این مراکز باید از منطقه تاریخی شیراز به جای دیگر منتقل گردد و امیدواریم با هماهنگی اجرا شده با فرماندار شهرستان شیراز و دستگاه های متولی این مهم اتفاق افتد.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 848

به "طرح دهکده گردشگری در بافت تاریخی شیراز اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح دهکده گردشگری در بافت تاریخی شیراز اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید