فرودگاه 9 میلیارد دلاری پکن با دوربین های تشخیص چهره 360 درجه منتظر اولین مسافران است

به گزارش مجله سفرنامه دبی، تقریبا دو سال پیش گالری عکسی از مراحل ساخت بزرگ ترین فرودگاه دنیا در صد کیلومتری شهر پکن چین منتشر کردیم.

فرودگاه 9 میلیارد دلاری پکن با دوربین های تشخیص چهره 360 درجه منتظر اولین مسافران است

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

اکنون، این فرودگاه 9 میلیارد دلاری آماده بهره برداری است و با دوربین های هوشمند تشخیص چهره 360 درجه منتظر استقبال از اولین مسافران است. ساخت فرودگاه بین المللی Daxing چین بیش از 5 سال زمان برد و اولین پروازهای آزمایشی مسافربری آن از 20 سپتامبر آغاز می گردد و آغاز رسمی آغاز به کار آن 30 سپتامبر خواهد بود.

ساختمان 5 ضلعی بسیار بزرگ این فرودگاه توسط معمار معروف انگلیسی عراقی به نام زاها حدید ساخته شده است و از پیشرفته ترین دوربین ها و مانیتورهای امنیتی و تشخیص چهره مجهز به هوش مصنوعی بهره می برد.

این دوربین ها و مانیتورها در ورودی گیت های پرواز نصب شدند و مسافران با نگاه کردن به آن ها، احرازهویت شده و کارت پروازشان صادر می گردد. مانیتورهای نصب شده در ورودی این گیت ها 360 درجه هستند و مسافر از هر زاویه به آن ها نگاه کند؛ تشخیص چهره شده و مراحل تایید هویت او انجام خواهد شد.

در حال حاضر، پکن دومین فرودگاه شلوغ دنیا را دارد که فقط در یک سال گذشته نزدیک به 101 میلیون مسافر را خدمت رسانی نموده است. این فرودگاه در شمال شرقی شهر پکن است ولی فرودگاه تازه تاسیس Daxing در فاصله 100 کیلومتری از جنوب شهر پکن قرار گرفته است.

فرودگاه Daxing در ماه گذشته 5 مرحله آزمایش و ارزیابی عملیاتی کامل را پشت سر گذاشت و انواع بازرسی ها مختلف ایمنی و اداری از آن به عمل آمده است. این آزمایش های عملیاتی شامل 500 پرواز، جابه جایی 51984 مسافر و 35270 چمدان و بار بوده است.

بازرسی مسافران و بارها در کمتر از چند ثانیه

طبق گفته مانیتورهای مدار بسته داخل فرودگاه، مسافران پیش از سوار شدن به هواپیما فقط یک بار مورد بازرسی، کنترل گذرنامه و احرازهویت امنیتی قرار می گیرند. بیش از 30 مانیتور با فناوری فوق پیشرفته و مادون قرمز در ورودی گیت ها نصب شدند تا هویت مسافران را چک نمایند.

گفته می گردد فقط طی چند ثانیه، خود مسافر و محتویان چمدان های آن ها توسط اشعه های مادون قرمز و سنسورهای حرارتی آنالیز و اسکن می شوند. مسافران ابدا برای دریافت بلیط پرواز معطل بازرسی نشده و نیازی به آنالیز گذرنامه های آن ها به طور دستی و توسط نیروهای فرودگاه نیست.

در سالن این فرودگاه، نقاله های برقی و تسمه ای فوق سریعی کار گذاشته شده است که تقریبا دو برابر سریع تر از نقاله های معمولی فرودگاه ها هستند تا چمدان مسافران سریعا دریافت و تحویل بار داده گردد.

قرار است فرودگاه Daxing تا سال 2025، هر سال 72 میلیون مسافر، 2 میلیون تن محموله و 620 هزار پرواز را پشتیبانی و خدمت رسانی کند. در سال های دور، این فرودگاه ظرفیت خدمت رسانی به 100 میلیون مسافر، 4 میلیون تن بار و 880 هزار پرواز در سال را خواهد داشت.

در ساخت این فرودگاه عظیم الجثه که در دنیا بی نظیر است؛ بیش از 1.6 میلیون متر مکعب بتن و 52 هزار تن فولاد و آهن استفاده شده است. برج کنترل این فرودگاه 20 طبقه دارد و در آن از مجهزترین و پیشرفته ترین سیستم های رادار و راهنمای هوایی استفاده شده است. این سیستم ها به طور اتوماتیک برخورد احتمالی میان دو هواپیما در باندها یا هنگام فرود و پرواز را شناسایی و اخطار می دهند.

طراحی کلی فرودگاه بزرگ جدید پکن شبیه به پرهای ققنوس، یکی از موجودات پرنده ای افسانه ای در اساطیر چین باستانی است. قرار است پروازهای 2 ایرلاین معروف چین از فرودگاه فعلی به فرودگاه Daxing منتقل گردد. تقریبا چهار پنجم پروازهای جدید این ایرلاین ها از فرودگاه جدید خواهد بود.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 466

به "فرودگاه 9 میلیارد دلاری پکن با دوربین های تشخیص چهره 360 درجه منتظر اولین مسافران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه 9 میلیارد دلاری پکن با دوربین های تشخیص چهره 360 درجه منتظر اولین مسافران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید