14850کودک شهر رویایی خود را ترسیم کردند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مدیرکل آموزش شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به استقبال بچه ها از دومین دوره مسابقه نقاشی بچه هاه تهران، گفت: تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره از حدود 9300 اثر در دوره قبل به 14850 اثر رسیده است.

14850کودک شهر رویایی خود را ترسیم کردند

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی شهرداری تهران، مجتبی دانشور درباره افزایش 50 درصدی آثار ارسالی به جشنواره گفت: فراخوان دومین دوره نقاشی بچه هاه تهران همزمان با روز جهانی کودک در مهر ماه سال جاری اعلام و از بچه ها خواسته شد تا نقاشی های خود را با موضوع شهری که من دوست دارم از پشت پنجره خانه مان ببینم برای دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

او افزود: سال جاری با توجه به شرایط ویژه کرونایی و اینکه بچه ها عمده وقتشان را در خانه سپری می کنند و امکان رفتن به مدرسه و حضور در فضاهای اجتماعی و عمومی را ندارند، این موضوع انتخاب شد تا بچه از این منظر به شهر خود نگاه کنند.

مدیرکل آموزش شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران مطرح نمود: یکی از اهداف برگزاری مسابقه نقاشی دریافت نظرات بچه ها در مورد شهریست که آن را دوست دارند. کارگاه های آنلاین باکمک آموزش و پرورش شهر تهران و کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در سامانه شاد و سایر سامانه های مشابه برپا و به بچه ها آموزش داده شد تا به عنوان شهروند با حقوق و تکالیف خود آشنا شوند، سپس انتظارات خود را ترسیم کرده و خواسته هایشان را در قالب نقاشی ارائه دهند.

دانشور با اشاره به تغییرات این دوره از مسابقات، گفت: سال گذشته آثار به صورت فیزیکی و از طریق سرای محلات و پست دریافت می شد که سال جاری با توجه به شرایط ویژه کرونایی، آثار از طریق سامانه Tehran.ir جمع آوری شد که پس از داوری و انتخاب آثار برگزیده، برای اکران شهری و تهیه کتاب، آثار اصلی عکاسی و اسکن حرفه ای خواهند شد.

او با اشاره به اینکه آثار در دو مرحله داوری خواهند شد، گفت: آثار برگزیده در قالب یک نمایشگاه متمرکز برگزار خواهد شد و با توجه به شرایط ویژه کرونایی این نمایشگاه به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی همراه خواهد بود. در کنار آن نمایشگاه مجازی نیز خواهیم داشت که در بستر فضای مجازی امکان دیدن این آثار برای دیگران نیز وجود خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1569

به "14850کودک شهر رویایی خود را ترسیم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14850کودک شهر رویایی خود را ترسیم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید