آشنایی با نقش حنای هندی (Mehandi)

به گزارش مجله سفرنامه دبی، نقش حنای هندی یک طراحی زیبا و متعلق به سنت کشور هند است. نقش حنا در کشور های پاکستان و عربستان نیز مرسوم است.با نقش حنا (Mehandi) بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با نقش حنای هندی (Mehandi)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید.

Mehandi از سال های متمادی یک بخشاساسی از سیستم های سنتی در شبه قاره هند بوده است. Mehndi بهعنوان نقش حنا نیز شناخته می گردد . در حالحاضر Mehndi در کشورهای غربی نیز بسیار محبوب است. نقشحنا را با استفاده از قلم های باریک و حنا ترسیم می نمایند. گفتنی است که نقش حنا ( Mehandi) در کشور های پاکستان وعربستان نیز مرسوم است.

طراحی های Mehandi در پاکستانبا گذشت دوره های زمانی تبدیل به یک نماد از هنر، فرهنگ و مذهب پاکستان شده است. Mehndi پاکستان معمولا در دو نوع می باشد. یک نوعآن به این صورت است که در آن خطوط با استفاده از رنگ سیاه رسم می شوند که به آن Black Mehandi می گویند و انواع دیگر Mehndi نیز به سبک و سیاق مدل هایهندی طراحی می شوند. در کل نقش حنا نقوش و شکل های پیچیده ای دارد و باید طراحی آنبا دقت و ظرافت صورت گیرد.

طراحی Mehndi پاکستان ترکیبی از سبک هایعربی و هندی است. پاکستانی ها بهترین طراحی های عربی و هندی را انتخاب می نمایند وبا ترکیب طرح هر دو یک سطح کاملا جدیدی از طراحی را پیاده سازی می نمایند. نقش حنابخش بسیار مهمی از مراسم عروسی در پاکستان است. آن ها عقیده دارند که انجام طراحی Mehndi بر روی دست، پا و یا حتیبدن عروس فرخنده و خوش یمن است. همچنین طراحی نقش حنا را در مراسم مذهبی مانند عیدو دیگر مراسمات نیز در طرح های متفاوتی انجام می دهند و معمولا هر طرحی مناسبمراسم بخصوص خود می باشد. اما در کل انجام همه طراحی های Mehndi با یک روش یکسان صورت می گیرد.

معمولا برای مراسم عید، طرحی بسیار ساده از طرح های Mehndi در پاکستان برای دست هاانتخاب می گردد. در این طرح ساده معمولا نقش اصلی در وسط دست با استفاده از یک نقطهبزرگ و الگوهایی از Mehandi به صورتکوچک و ساده در اطراف رسم می شوند. این سبک بسیار آسان و راحت است.

در این سبک پیچیدگی های بیشتری وجود دارد و کار طراحی آن کمی بیشترزمان می برد. این سبک نیز برای عید و سایر مراسم مذهبی بسیار مناسب است. این یک طراحیساده ولی زیباست که می تواند برای زنان در هر گروه سنی رسم گردد.

این طراحی کمی متفاوت از دو مورد بالا است. در آن از نقش گل و طرح هایدیگر نیز استفاده شده است. طراحی از یک طرف دست آغاز می گردد تا وسط کف دست می رسدو سپس به سمت خارج گسترش پیدا می نماید. این طراحی تقریبا برای هر مناسبتی خوب است.

این سبک طراحی، ایده آل برای عروسی و موارد خاص است. نقوش پیچیده والگوهای بسیار زیبا در آن وجود دارد. این سبک از طراحی دست یک طرح کامل از Mehndi است و به نظر می رسد که هرکسی با دیدن این نقوش زیبا بر دست عروس شگفت زده می گردد.

Mehndi فقط برای دست انجام نمی گردد بلکه برای پا وسایر قسمت های بدن نیز می گردد از آن استفاده کرد.

طراحی برای عروس در پاکستان علاوهبر دست بر روی پا و پشت کمر نیز اعمال می گردد. اگر دراین طراحی ها از کریستال هایرنگی برای تزئین استفاده گردد، خیلی زیبا تر و با شکوه تر می شوند. استفاده از کریستال هایرنگی با توجه به رنگ لباس عروس در میان طرح گل بوته ها فوق العاده می گردد.

این یک طراحی از Mehndi است کهبا توجه به طرح لباس عروس بسیار زیبا شده است. با استفاده از سیاه و سفید یک Mehandi بی نظیر به وجود آمده کهباعث می گردد طرح برجسته تر و بهتر به نظر برسد. طرح های پیچیده شامل اشکال هندسی،نقوش گل و همچنین طرح های شبیه فلس ماهی هستند.

این طراحی بسیار زیبا و پیچیده بسیار برای عروسی مناسب است. جزئیاتکوچکی در انجام این Mehendi صورتگرفته و آن را به یک طراحی بسیار ویژه تبدیل نموده است. این طرح همچنین شامل سایه هایبسیاری است که آن را بیشتر خاص و ظریف جلوه می دهد. با این طراحی از Mehendi مطمئن باشید دیگران به شما حسادت می نمایند.

این طراحی بسیار منحصر به فرد و زیباست و این گونه به نظر می آید که دوطاووس دست را زینت داده اند. نقوش بکار رفته در آن یک شاهکار از طراحی است. نام شوهررا نیز در وسط میان دو دست حک می نمایند تا جذابیت این طرح دو چندان گردد. طرح هایزیبا و جزئیات این سبک یک انتخاب بسیار عالی برای عروس است.

ترجمه: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1424

به "آشنایی با نقش حنای هندی (Mehandi)" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با نقش حنای هندی (Mehandi)" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با نقش حنای هندی (Mehandi)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید