احتمال بروز گرمای زودرس از اردیبهشت سال آینده

به گزارش مجله سفرنامه دبی، تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از برنامه 10 هزار مگاواتی تدوین شده برای مدیریت بار در تابستان آینده اطلاع داد و گفت با اجرای گام به گام این برنامه می توانیم از دوره پیک عبور کنیم.

احتمال بروز گرمای زودرس از اردیبهشت سال آینده

به گزارش شرکت توانیر، مصطفی رجبی مشهدی در نشست سراسری مرور و آنالیز برنامه های صنعت برق برای عبور از پیک 1401، گفت: براساس پیش بینی های اجرا شده، احتمال بروز گرمای زودرس از اردیبهشت ماه آینده وجود دارد که این به معنای دوره طولانی پیک برق و ضرورت حفظ آمادگی شرکت ها برای مدیریت این دوره است.

وی در مورد شرایط ذخایر آبی نیز گفت: در حال حاضر حدود 50 درصد مخازن سدها پر شده است، اما نمی توان به قطعیت از بهتر بودن اوضاع نسبت به سال گذشته سخن گفت.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در مورد تعمیرات نیروگاهی نیز گفت: در حال حاضر 60 درصد برنامه تعمیراتی نیروگاه ها صورت گرفته است.

در این برنامه بعلاوه غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: تمرکز برنامه ها بر کنترل پذیری و رویت پذیری مشترکان به ویژه مشترکان پرمصرف است.

وی اضافه نمود: نصب کنتورهای هوشمند مشترکان خانگی ابتدا با اولویت 2 درصد مشترکان بسیار پُرمصرف و سپس سه درصد مشترکان پُرمصرف بعدی ادامه خواهد یافت و سپس سطوح بعدی مشترکان پرمصرف را هم دربرخواهد گرفت.

رخشانی مهر با اشاره به کوشش های در دست انجام برای تامین منابع اقتصادی و نقدینگی مورد احتیاج، از شرکت های توزیع خواست که به منظور وصول مطالبات، به ویژه در روزهای به جای مانده از سال، اهتمام بیشتری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2200

به "احتمال بروز گرمای زودرس از اردیبهشت سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال بروز گرمای زودرس از اردیبهشت سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید