اشتغال هزار و 648 نفر در صنایع دستی خراسان رضوی

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از اشتغال 1648 نفر در حوزه صنایع دستی استان اطلاع داد.

اشتغال هزار و 648 نفر در صنایع دستی خراسان رضوی

ابوالفضل مکرمی فر با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از بهترین راه های رسیدن به توسعه اشتغال زایی در کشور، بهره گیری از پتانسیل صنایع دستی است.

بر اساس گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، وی اضافه نمود: این استان خاستگاه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و فیروزه تراشی است و افراد زیادی در این حوزه شاغل هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به رشد 6 درصدی آمار اشتغال نسبت به سال 96 در حوزه صنایع دستی خراسان رضوی توضیح داد: صنایع دستی و هنرهای سنتی با توجه به سرمایه اولیه اندک می تواند در راستا ایجاد اشتغال در جامعه مؤثر باشد و مشکل بی کاری بسیاری از جوانان را از بین ببرد.

وی افزود: صنایع دستی و هنرهای سنتی در اشتغال زایی این استان نقش بسزایی دارد و با توجه به سفر بیش از 30 میلیون زائر و گردشگر به مشهد مقدس، بازار صنایع دستی و سوغات می تواند برای هنرمندان این استان فراوری شغل و ثروت داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 916

به "اشتغال هزار و 648 نفر در صنایع دستی خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال هزار و 648 نفر در صنایع دستی خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید