افتتاح باغ راز هستی و کاشت 120 هزار درخت

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران آنلاین:معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 22 شهرداری تهران از افتتاح باغ راز هستی و کاشت 120 هزار درخت در آستانه نوروز 98 اطلاع داد.

افتتاح باغ راز هستی و کاشت 120 هزار درخت

احسان صفایی در گفت وگو با شهرنوشت، با بیان این که کوشش داریم تا باغ راز هستی در نیمه دوم اسفند افتتاح گردد، درباره جزییات این باغ گفت: باغ راز هستی با مساحت 18.5 هکتار در دو فاز ساخته شده و سعی مان این است که فاز نخست پیش از شروع سال 98 بهره برداری گردد.

او گفت: در این باغ، مجموعه باغ گیاهان دارویی، مجموعه ای از انواع گل های رز بومی ایرانی و مجموعه ای شامل گندم زار و یونجه زار در قالب مزرعه از گونه های متنوع گیاهی بومی تهران به ویژه منطقه 22 تهران و کوهپایه های البرز وجود دارد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 22 شهرداری تهران شرح داد: در باغ راز هستی محدوده ای برای نگهداری گوزن ها و محدوده ای با عنوان باغچه نوازش برای نگهداری حیوانات اهلی و روستایی مانند بز و شتر پیش بینی و فضاسازی شده است.

صفایی با بیان این که حیوانات خریداری شده، اما هنوز به باغ منتقل نشده اند، گفت: در این باغ مجموعه ای نزدیک به 100 طاوس و قرقاول و همین طور به صورت بومی گونه هایی از روباه و سنجاب هایی که در بوستان جنگلی چیتگر زیست می نمایند، وجود دارد. فضایی هم برای 50 کبوتر به عنوان لانه جانمایی شده است.

به گفته او، باغ راز هستی دو ورودی اصلی دارد که یکی از آن ها در ضلع جنوب غربی دریاچه خلیج فارس و دیگری در فاز غربی بوستان جنگلی چیتگر است، اما به جز این دو، پنج ورودی فرعی وجود دارد که به دریاچه و بوستان جنگلی چیتگر باز می گردد.

آبیاری بوستان چیتگر با پساب تصفیه خانه

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 22 شهرداری تهران درباره پروژه انتقال پساب از تصفیه خانه شهرک شهید باقری هم شرح داد: در این پروژه قرار است با استفاده از پساب تصفیه خانه شهرک شهید باقری، بوستان جنگلی چیتگر آبیاری گردد. برای اجرای این پروژه حدود چهار کیلومتر از پساب این تصفیه خانه منتقل شده است.

صفایی با بیان این که نزدیک به سه سال است آب خام به روی بوستان بسته شده، گفت: به وسیله مخزن پمپاژ آب پساب به میدان شیر رستم بوستان چیتگر با ظرفیت 30 مترمکعب در سال منتقل می گردد.

علاوه بر این موارد، قرار است 120 هزار اصله درخت، 20 اسفند با حضور مدیران شهری در منطقه 22 به ویژه بوستان جنگلی چیتگر کاشته گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 260

به "افتتاح باغ راز هستی و کاشت 120 هزار درخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح باغ راز هستی و کاشت 120 هزار درخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید