سال جاری سیب های تولیدی آذربایجان غربی در جاده ها انباشت نمی گردد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران، رضا حسینی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه کمیته سیب صنعتی استان اضافه کرد: باید با هماهنگی و همکاری تمام دستگاههای اجرایی، فراوری کنندگان و صاحبان کارخانه ها و سردخانه ها، ساماندهی وضعیت سیب های صنعتی را در اولویت کاری خود قرار دهیم تا ضمن صیانت از برند سیب استان، محصول به صورت بهداشتی به دست مصرف کننده برسد.

سال جاری سیب های تولیدی آذربایجان غربی در جاده ها انباشت نمی گردد

وی ادامه داد: برای رسین به این هدف مهم ایجاد شبکه منظم و منطقی با تأمین منابع مالی برای انتقال مستقیم سیب صنعتی از باغات به واحدهای فراوریی لازم است تا از هزینه های بالای فراوری و استهلاک محصول نیز کاسته گردد.

معاون مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی هم در این نشست با اشاره به فراوری 3 میلیون و 700 هزار تن سیب در سال قبل در کشور گفت: پیش بینی می گردد این میزان سال جاری به 3 میلیون و 50 هزار تن برسد که 700 تا 750 هزار تنِ آن سهم آذربایجان غربی خواهد بود.

نبی هداوند با اشاره به کاهش فراوری سیب صنعتی در کشور گفت: اگر نتوانیم سال جاری با وجود کاهش فراوری، سامانه و شبکه جمع آوری سیب صنعتی را در کشور ساماندهی کنیم در سال قبل با معضلات بیشتری روبرو خواهیم شد.

وی از آذربایجان غربی به عنوان قطب فراوری سیب کشور نام برد و اضافه نمود: برای ساماندهی انباشت و جمع آوری سیب صنعتی در این استان باید از ظرفیت تمام عوامل از جمله سردخانه، کارخانه، شبکه تعاون روستایی، کارگزار و باغدار استفاده کنیم و با برگزاری نشست هایی هر چه سریعتر شیوه نامه ای تدوین و برای اجرا در این استان و استانهای دیگر فراوری کننده سیب استفاده گردد.

جعفراسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی هم در این نشست با اشاره به تقاضای جهانی کنسانتره و پوره سیب گفت: سال جاری هیچ مشکلی در زمینه خرید سیب صنعتی در استان نخواهیم داشت و فقط جمع آوری این محصول باید ساماندهی گردد.

تدوین شیوه نامه جمع آوری سیب صنعتی و ابلاغ آن به کارخانه ها در مدت یک هفته، مشارکت تعاون روستایی استان در ایجاد شبکه جمع آوری محصول و بهره گیری از سردخانه ها و امکانات افراد دیگر که دارای توان و ظرفیت جمع آوری بهداشتی سیب صنعتی هستند، جلوگیری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه از جمع آوری و انباشت سیب صنعتی در حاشیه راهها و تشکیل کمیته بازرسی برای نظارت بر روند کار از جمله مصوبات این نشست بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مهر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 79

به "سال جاری سیب های تولیدی آذربایجان غربی در جاده ها انباشت نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری سیب های تولیدی آذربایجان غربی در جاده ها انباشت نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید