امیدوارم رجحان بر چینی ها مقدمه کسب مدال جهانی باشد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران : ملی پوش تیم ووشو دانشگاه آزاد گفت: امیدوارم غلبه بر چینی ها مقدمه ای برای موفقیت در رقابت های جهانی مالزی باشد.

امیدوارم رجحان بر چینی ها مقدمه کسب مدال جهانی باشد

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

احسان پیغمبری پس از صعود تیم دانشگاه آزاد به مرحله نیمه نهایی لیگ برتر ووشو در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران گفت: امیدوارم شکست چینی ها در لیگ سرآغازی برای کسب مدال جهانی باشد. بعد از مسابقات آسیایی ویتنام در دوران استراحت و در شرایطی که در اوج قرار نداشتم، توانستم در هفته اول لیگ از سد تالوکار چینی تیم فولاد ماهان بگذرم.

وی ادامه داد: بعد از این پیروزی روز به روز آماده تر شدم ولی با این حال باید بگویم که موفقیت تیم دانشگاه آزاد تنها به خاطر عملکرد من نبود و کل تیم برای صعود به نیمه نهایی به یک اندازه زحمت کشیدند.

تالوکار تیم دانشگاه آزاد در مورد تاثیر حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر ووشو گفت: حضور بازیکنان خارجی به خصوص ووشوکاران چینی که حساسیت روی آنها بالا است، ضمن افزایش انگیزه شرکت نمایندگان، هیجان و حس رقابت را بیشتر می نماید. از طرف دیگر ووشوکارانی که تجربه بازی بین المللی ندارند در رقابت با چینی ها که تبحر خاصی در این رشته دارند، دچار نوعی خودباوری شده و دلهره مبارزه با بازیکنان خارجی را از خود دور می نمایند.

وی در مورد نقش کلیدی تالوکاران در موفقیت تیم های لیگ، گفت: بی شک نقش بازیکنان تالو در یک تیم بسیار موثر است. به عنوان مثال چند سال قبل که در تیم نفت بودم در فینال و در بخش ساندا به تیم زنجان باختیم ولی به دلیل موفقیت در بخش تالو روی سکوی قهرمانی رفتیم. هفته گذشته هم به لطف فزونی در بخش تالو فولاد ماهان را پشت سرگذاشتیم و به نیمه نهایی رسیدیم. البته به اعتقاد من تیم باید در هر دو بخش قوی باشد.

او لیگ برتر سال جاری را بسیار با کیفیت خواند و تاکید نمود: لیگ ووشو سال جاری متفاوت تر از دورهای قبلی است. به دلیل تقسیم شدن قدرت هیچ تیمی در حاشیه امنیت نیست و حذف تیم پرقدرت و پرمهره فولاد ماهان سپاهان را می توان دلیل این ادعا دانست.

دارنده اولین مدال کاروان ورزش ایران در بازی های آسیایی گوانجو در ارتباط با شرایط حضورش در مسابقات جهانی سال آینده گفت: بعد از گوانجو سیر صعودی خوبی داشته ام و باور کنید خیلی زحمت و مشقت می کشم تا همواره در اوج آمادگی قرار داشته باشم. برای رسیدن به موفقیت کم کاری نمی کنم ولی واقعا نمی دانم که چرا همواره حق من در توزیع مدال ضایع می گردد.

پیغمبری گفت: معتقدم که در ویتنام حق من و فرشاد عربی ضایع شد. البته تیم دوئیلین هم می توانست به مدال طلا برسد ولی متاسفانه انگار چشم بادامی ها مدال ها را تقسیم نموده بودند. به هر حال انسجام مدیریتی فدراسیون بسیار عالی است و به تبع آن قدرت و پتانسیل تیم ملی ووشو به خصوص در بخش تالو رو به رشد بوده است. حمایت ها و پشتیبانی مسئولین فدراسیون ما را برای کسب موفقیت دلگرم می نماید و امیدوارم که موفقیت در لیگ سرآغازی برای مدال آوری ام در رقابت های جهانی مالزی باشد.

پیکارهای جهانی مالزی نیمه دوم سال آینده برگزار می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 446

به "امیدوارم رجحان بر چینی ها مقدمه کسب مدال جهانی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدوارم رجحان بر چینی ها مقدمه کسب مدال جهانی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید