انگلیس میزبان اولین فرودگاه خودروهای پرنده برقی در دنیا می گردد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، یکی از شهرهای کشور انگلیس با مشارکت شرکت هیوندای در پروژه ای که هدف آن توسعه زیرساخت های عدم انتشار کربن است، میزبان اولین فرودگاه نسل بعدی وسایل نقلیه هوایی برقی و خودران خواهد بود.

انگلیس میزبان اولین فرودگاه خودروهای پرنده برقی در دنیا می گردد

طی چند سال اخیر محبوبیت خودروهای پرنده افزایش یافته است و حتی شرکت های شهیری مانند بوئینگ و پورشه به دنبال فراوری این وسایل نقلیه هستند. اکنون شهری در انگلیس در حال آماده شدن برای میزبانی از اولین فرودگاه دنیا مخصوص خودروهای پرنده است.

یک استارتاپ انگلیسی موسوم به Urban-Airport با غول خودروسازی هیوندای برای مهندسی این فرودگاه آینده نگرانه همکاری نموده است تا طعم نسل بعدی سفرهای هوایی را به مردم بچشاند. آنها نام این فرودگاه جدید را فرودگاه شهری(Urban Air Port) گذاشته اند.

این فرودگاه با عدم انتشار کربن و هر نوع آلاینده، میزبان نسل بعدی وسایل نقلیه هوایی برقی و خودران خواهد بود.

ریکی ساندو بنیان گذار و مدیر اجرایی این استارتاپ گفت: خودروها به جاده احتیاج دارند. قطارها به ریل احتیاج دارند. هواپیما به فرودگاه احتیاج دارد و هواپیماهای برخاست و فرود عمودی(eVTOL) نیز به پایگاه های هوایی مخصوص خود احتیاج دارند. بیش از صد سال پیش، اولین پرواز تجاری دنیا انجام شد و دنیا متصل مدرن را ایجاد کرد. فرودگاه شهری ارتباطات را در سراسر شهرهای ما بهبود می بخشد، بهره وری را افزایش می دهد و به انگلیس یاری می نماید تا در یک اقتصاد جدید کاملاً پاک دنیای پیشگام گردد.

وی اضافه نمود: خودروهای پرنده در گذشته یک رویا بودند. اکنون آنها حمل و نقل هوایی پاک شهری را برای مردم فراهم می نمایند و دنیای جدیدی از حمل و نقل هوایی با آلایندگی صفر را ایجاد می نمایند.

یک فرودگاه شهری 60 درصد کوچکتر از یک سکوی مخصوص فرود و برخاست بالگرد است و در عرض چند روز قابل نصب است. ضمن اینکه در صورت احتیاج می توان آن را جابجا کرد و به مکان های دیگر برای نصب برد. این فرودگاه از آنجایی که انتشار صفر کربن دارد، بسیار دوست دار محیط زیست است.

یک فرودگاه شهری می تواند از هرگونه eVTOL پشتیبانی کند و برای شرایط اضطراری ایده آل است، زیرا می تواند به سرعت هواپیماهای بدون سرنشین و سایر eVTOLها را برای حمل و نقل تجهیزات و افراد در هر جایی که بیشترین احتیاج احساس می گردد، عملیاتی کند.

در عین حال، شرکت هیوندای گفت که میخواهد هواپیماهای eVTOL خود را بسازد و به عنوان بخشی از برنامه تجاری سازی هوانوردی خود تا سال 2028 از این پروژه پشتیبانی می نماید.

این فرودگاه جدید در شهر کاونتری(Coventry) انگلیس در حال ساخت است و تا نوامبر 2021 تکمیل خواهد شد. این پروژه یک یاری 1.2 میلیون پوندی (1.65 میلیون دلاری) از دولت انگلیس دریافت نموده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1648

به "انگلیس میزبان اولین فرودگاه خودروهای پرنده برقی در دنیا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس میزبان اولین فرودگاه خودروهای پرنده برقی در دنیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید