ایجاد شبکه آزمایشگاهی در شرایط کنونی به صلاح نیست

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران، دکتر افشین صفایی، در ارتباط با پیش نویس آیین نامه تأسیس آزمایشگاه ها و شبکه ای شدن آزمایشگاه ها در کشور، گفت: من با ماهیت شکل گیری شبکه آزمایشگاهی در شرایط عادی مشکلی ندارم و معتقدم راه عبور از مشکلات و استفاده از ظرفیت همه آزمایشگاه ها در شرایط عادی شکل گیری شبکه آزمایشگاهی است.

ایجاد شبکه آزمایشگاهی در شرایط کنونی به صلاح نیست

وی اضافه نمود: هر چند که این مسأله می تواند آسیب برخی از آزمایشگاه های کوچک را به همراه داشته باشد ولی به هر حال شبکه آزمایشگاهی مزایایی داشته که می تواند در اولویت مسئولان برای اجرا قرار گیرد. همچنین این موضوع در بسیاری از کشورهای توسعه یافته سالیان سال است که در حال انجام است.

رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی استان البرز توضیح داد: در حال حاضر در یک شرایط شبه جنگی و یا به عبارتی جنگ اقتصادی به دلیل خروج آمریکا از برجام قرار داریم و در واقع شرایط کشور اکنون خاص بوده و تصمیمات خاص می طلبد. به طور مثال در زمان جنگ سیستم کوپنی برای نحوه تقسیم ارزاق مناسب بود ولی پس از آن برچیده شد و دیگر مدنظر قرار نداشت و ضرورتی بر انجام این مسأله نیز نبود.

صفایی تأکید کرد: تشکیل شبکه آزمایشگاهی در زمان نادرست و مکان نادرستی پیشنهاد داده گردیده و تاکنون چندین آیین نامه و بخشنامه توسط آزمایشگاه مرجع سلامت صادر گردیده که رویکرد توسعه ای داشته ولی به دلیل اینکه با شرایط زمانی اقتضا نمی کند هم می تواند آسیب به جامعه آزمایشگاهی و هم آسیب به ایده شبکه ای شدن را به همراه داشته باشد.

وی ضمن ابراز نگرانی از آسیب به آزمایشگاه های کشور در صورت اجرایی شدن شبکه ای شدن آزمایشگاه ها به دلیل شرایط اقتصادی، گفت: به نظرم این مسئله باید در زمان مناسبی اجرایی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 97

به "ایجاد شبکه آزمایشگاهی در شرایط کنونی به صلاح نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد شبکه آزمایشگاهی در شرایط کنونی به صلاح نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید