باغ موزه سنگ (هفت تن) شیراز

به گزارش مجله سفرنامه دبی، در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای شیراز یعنی موزه سنگ یا باغ هفت تن را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از باغ موزه های بسیار زیبا، دیدنی و محبوب میان گردشگران است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

باغ موزه سنگ (هفت تن) شیراز

باغ موزه تکیه هفت تنان یکی از قدیمی ترین اماکن تاریخی شیراز است. این موزه به سده های پیش از عهد زندیه بر می گردد و عمارت آن از بناهای دوره کریمخان زند است. این باغ در بن کوه چهل مقام و در شمال آرامگاه حافظ قرار گرفته است. بیشتر جهانگردانی که در چند سده اخیر به شیراز سفر نموده اند، باغ تکیه هفت تنان و عمارت زیبای آن را وصف نموده اند. مردم شیراز نیز به این مکان دلبستگی خاص دارند. حتی گاه دیده شده که مردم در طلب باران و استجابت دعا روی بدین مکان می آورده اند.

میزان این سنگ ها 360 در 78 سانتی متر است و همگی در زمان زندیه به کار گذاشته شده اند. این بنا تا سال ها پیش، خانقاه درویش ها و مرتاضان بود و اکنون چند سالی است که به موزه سنگ تبدیل شده و نمونه هایی از سنگ های تاریخی و کتیبه های کهن در آن نگه داری می گردد.

دلیل نامگذاری این بنا به هفت تنان، وجود هفت قبر از هفت عارف در این باغ است که کریمخان زند روی هر کدام، سنگ بزرگ بدون کتیبه ای نصب نموده است.

راستا موزه سنگ شیراز برروی نقشه

منبع: تاپ تراول
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2312

به "باغ موزه سنگ (هفت تن) شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ موزه سنگ (هفت تن) شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید