برترین دانشگاه های نیوزیلند با پذیرش بین المللی دانشجو

به گزارش مجله سفرنامه دبی، اگر تصمیم به ادامه تحصیل در خارج از کشور گرفته اید، یکی از گزینه های مناسب برای این کار کشور نیوزیلند است. این کشور با شهروندان خوش خلق، طبیعت زیبا و سرشار از ماجراجویی و هیجان، هویت فرهنگی غنی و منحصربه فرد و دانشگاه های معتبر بین المللی که سالانه پذیرای انبوهی از دانشجوهای خارجی هستند، مقصد ایدآلی برای تحصیل محسوب می گردد. برای آشنایی بیشتر با شرایط دانشگاه های نیوزیلند با خبرنگاران همراه باشید.

برترین دانشگاه های نیوزیلند با پذیرش بین المللی دانشجو

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی ویزای تحصیلی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

برای تحصیل در یک کشور خارجی، انتخاب کشور مقصد اولین گام است و بعد از آن نیازمند دقت زیادی برای گزینش صحیح دانشگاه یا شهر مناسب هستید. سرزمین ابرهای سفید بی انتها با داشتن ساکنان خوش برخورد و خونگرم، چشم اندازهای مبهوت نماینده و بافت فرهنگی خاص کشورهای اقیانوسیه شهرت خوشایندی دارد و به جرئت می توان گفت که در هیچ نقطه ای از آن مسئله ای برای زندگی نخواهید داشت. به این ترتیب مهم ترین عامل در انتخاب مقصد، کیفیت و شرایط خاص دانشگاه موردنظر است. نیوزیلند باوجود وسعت و جمعیت کم، در سال 2013 دو نماینده در فهرست 200 دانشگاه برتر جهان داشت که با در نظر دریافت تعداد بی شمار دانشگاه های مطرح در اروپا، آمریکا و آسیا و مقایسه جمعیت و وسعت آن ها با این کشور کوچک 4.4 میلیون نفری، رقم اعجاب انگیزی است. البته به خاطر داشته باشید که همانند سایر دانشگاه های برجسته در همه جای جهان، این دو دانشگاه نیز صحنه رقابت هوشمندترین و برجسته ترین جوانان نیوزیلندی هستند و طبعا برای تحصیل در آن ها، باید توانایی رقابت با بهترین ها را داشته باشید.

دانشگاه اوکلند (University of Auckland)

بهترین دانشگاه نیوزیلند، دانشگاه اوکلند است که در رتبه 94 فهرست جهانی قرار گرفته است و بزرگ ترین دانشگاه این کشور نیز محسوب می گردد. این دانشگاه در سال 1883 و به عنوان یکی از دانشکده های دانشگاه نیوزیلند تأسیس شد ولی در حال حاضر به صورت مستقل اداره می گردد و بیش از 40 هزار دانشجو در 6 پردیس آن تحصیل می نمایند و همین طور حمایت اقتصادی از 35 درصد از محققان دانشگاهی نیوزیلند را نیز بر عهده دارد. پردیس مرکزی دانشگاه اوکلند مجموعه ای شامل سه ردیف از ساختمان های کلاسیک در قلب شهر اوکلند است و فاصله کمی با مراکز دولتی و نقاط مورجهانز دانشجویان در مرکز شهر دارد.

دانشگاه اوتاگو (University of Otago)

این دانشگاه 120 ساله که در رتبه 155 رده بندی جهانی قرار گرفته است، قدیمی ترین موسسه آموزش عالی نیوزیلند و یکی از بهترین آن ها است. دانشگاه اوتاگو در شهر دانیدن (Dunedin) جزیره جنوبی نیوزیلند قرار گرفته است و 21 هزار دانشجو در آن تحصیل می نمایند. این دانشگاه تنها یک پردیس مسکونی وسیع دارد که روابط اجتماعی پویا و فعال در فضای آن، لقب ارائه نماینده بهترین زندگی دانشجویی در نیوزیلند را برای دانشگاه اوتاگو به ارمغان آورده است.

دانشگاه کنتربری (University of Canterbury)

این دانشگاه که در کرایست چرج؛ بزرگ ترین شهر جزیره جنوبی قرار گرفته است، دومین دانشگاه قدیمی نیوزیلند با فقط 4 سال اختلاف و دارنده رتبه 238 در رتبه بندی علمی جهانی است. در زلزله مهیب سال 2011 در شهر کرایست چرج، این دانشگاه متحمل خسارات زیادی شد و بسیاری از دانشجوهای خارجی اش را از دست داد ولی عملیات بازسازی آن پیشرفت خوبی داشته و اکنون حدود 16 هزار دانشجوی بومی در آن ثبت نام نموده اند. در حال حاضر مسئولان دانشگاه به سختی در کوشش برای راه اندازی مجدد برنامه پذیرش بین المللی دانشجو هستند و اگر جزو علاقه مندان به ثبت رکورد و دیدن نام خود در فهرست اولین ها هستید، دانشگاه کنتربری مقصد مورد نظر شماست.

دانشگاه ویکتوریا (Victoria University)

دانشگاه ویکتوریا در شهر ولینگتون (پایتخت نیوزیلند) واقع شده و می تواند محل مناسبی برای دوستداران زندگی و تحصیل در مناطق شهری یا دور از شهر باشد. شهر ولینگتون در پایین ترین نقطه جزیره جنوبی نیوزیلند قرار گرفته است با وجود نزدیک بودن به شماری از زیباترین جاذبه های طبیعی این کشور، از همه مزایا و امکانات مدرن شهرهای بزرگ نیز برخوردار است. دانشگاه ویکتوریا که در رده بندی جهانی دانشگاه ها، نزدیک به دانشگاه کنتربری قرار گرفته است (265)، حدود 21 هزار دانشجو دارد و چند مورد از بهترین مدارک رشته های علوم انسانی کشور و یکی از سه مدرک معماری با اعتبار بین المللی در سراسر نیوزیلند نیز در این دانشگاه ارائه می شوند.

دانشگاه مَسی (MASSEY UNIVERSITY)

این دانشگاه، یکی از بزرگ ترین مراکز آموزش عالی نیوزیلند است که رشته های غیر مرسوم مثل هوانوردی، مدیریت بحران و دامپزشکی ارائه می نماید. دانشگاه مَسی 30 هزار دانشجو دارد که بیش از 3000 نفر آن ها به وسیله پذیرش بین المللی و از100 کشور مختلف جذب شده اند. پردیس های این دانشگاه در چندین شهر بزرگ از جمله اوکلند و ولینگتون پراکنده هستند ولی پردیس اصلی آن در شهر پالمرستون نورث (Palmerston North) واقع در بخش پایینی جزیره شاقتصادی نیوزیلند واقع شده است که کمتر از 2 ساعت با ولینگتون فاصله دارد.

دانشگاه فناوری اوکلند (AUT)

با وجود اینکه دانشگاه اوکلند بیشترین توجه بین المللی را به خود جلب نموده ولی در حقیقت تنها دانشگاه کاملا منطبق بر استانداردهای آموزش عالی جهانی در بزرگ ترین شهر نیوزیلند، دانشگاه AUT است. AUT که یکی از جدیدترین دانشگاه های نیوزیلند است تا قبل از سال 2000 با عنوان موسسه فناوری اوکلند فعالیت می کرد. این دانشگاه در حال حاضر بیش از 27 هزار دانشجو دارد و علاوه بر رشته های فنی، ارتباطات و علوم انسانی نیز در آن ارائه می گردد.

دانشگاه وایکاتو (UNIVERSITY OF WAIKATO)

ممکن است شهر کمتر شناخته شده هامیلتون به اندازه سایر شهر های نیوزیلند، محبوب و پربازدید نباشد ولی دانشگاه آن ویژگی های مثبت زیادی دارد. دانشگاه وایکاتو یکی از کوچک ترین مراکز آموزش عالی نیوزیلند است و فقط 12500 دانشجو دارد. این دانشگاه در شروع یک کالج کوچک محلی بود و اکنون با وجود رشد زیاد هنوز موقعیت اصلی خود را تغییر نداده است که همین مسئله یکی از ویژگی های مثبت آن محسوب می گردد زیرا دانشجوهای آن به راحتی می توانند به برخی از جذاب ترین مناطق نیوزیلند از جمله خلیج Raglan، منطقه آتش فشانی Rotorua، غار های مرموز کرم شب تاب وایکاتو، شبه جزیره Coromandel و دریاچه عظیم Taupo دسترسی داشته باشند و یا روزهای تعطیل خود را در اوکلند که تنها دو ساعت با دانشگاه فاصله دارد، بگذرانند.

دانشگاه لینکلن (Lincoln University)

دانشگاه لینکلن که مجتمعی 58 هکتاری در وسط جزیره جنوبی نیوزیلند است و خود به تنهایی یک شهر محسوب می گردد، مکانی برای تحصیل و گذراندن دورانی خاطره انگیز و فراموش نشدنی است. بزرگ ترین مشکل این دانشگاه، انتخاب محل گذراندن روزهای تعطیل است. دانشگاه لینکلن در نزدیکی یخچال طبیعی Franz Josef و کوه Mt. Cook، دره Milford، دره Te Anau و باغ های انگور اوتاگوی مرکزی قرار گرفته است.

کالج و اقامتگاه تفریحی کوئینزتاون (QUEENSTOWN RESORT COLLEGE)

اگر تمایل دارید تحصیلات شما همزمان با گشت وگذار و طبیعت گردی هیجان انگیز باشد، کالج کویینزتاون مقصد مورد نظر شماست. این کالج برگزارنماینده دوره های تخصصی مشاغل مربوط به گردشگری و مدیریت میزبانی است. آموزش های عملی این دوره ها در نقاط پربازدید بهشت گردشگران ماجراجو انجام می گردد. علاوه بر این شما می توانید در اوقات فراغت خود به چتربازی، بانجی جامپینگ، صخره نوردی، کوهنوردی، اسکی، راندن قایق های جت آبی بپردازید و جالب اینجاست که برای انجام این فعالیت ها، نیازی به خروج از کوئینزتاون نخواهید داشت. موقعیت فوق العاده این کالج در میانه آلپ جنوبی، به شما اجازه می دهد که به تمام نقاط جزیره جنوبی نیوزیلند دسترسی راحت داشته باشید.

جمع بندی

در بین دانشگاه های معرفی شده، فقط اوکلند و اوتاگو صندلی بین المللی مناسبی دارند و طبعا از بیشترین بازخورد مثبت در سطح جهانی برخوردار هستند. ولی سایر موارد نیز از کیفیت علمی و خدماتی بالایی برخوردار هستند که انعکاس آن را در استقبال و رضایت دانشجوهای غیربومی در قالب نظرسنجی های متعدد می توان مشاهده کرد. تحصیل در دانشگاه های نیوزیلند می تواند بسیار مفید و همزمان مفرح باشد. در دانشگاه های این کشور هیچ تفاوت و تبعیضی بین دانشجوهای بومی و غیربومی وجود ندارد و همه با شرایط برابر و استانداردهای یکسان ارزیابی می شوند. در این کشور برای هر نوع سلیقه و خلق وخو، انتخاب تحصیلی مناسبی وجود دارد و باکمی تحقیق و مطالعه می توان بسته به استعداد، روحیه، سبک زندگی و سرگرمی های موردعلاقه، دانشگاه فوق العاده ای برای تحصیل پیدا کرد. منبع : Go Overseasمنبع: کجارو
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 928

به "برترین دانشگاه های نیوزیلند با پذیرش بین المللی دانشجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دانشگاه های نیوزیلند با پذیرش بین المللی دانشجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید