دیدنی های سوچی، شهر باغ روسیه (قسمت اول)

به گزارش مجله سفرنامه دبی، سوچی یکی از شهرهای مهم روسیه در زمینه گردشگری است که در سرزمین کراسنودار در مرز غربی این کشور قرار گرفته است. برای آشنایی با دیدنی های این شهر با خبرنگاران همراه شوید.

دیدنی های سوچی، شهر باغ روسیه (قسمت اول)

سوچی شهری در کرانه های دریای سیاه و دامنه های رشته کوه قفقاز است. سوچی بزرگ، که شامل شهر و حومه آن می شود، با 145 کیلومتر طول، طویل ترین شهر اروپا است. شب های سوچی و برنامه های شبانه این شهر در سراسر روسیه معروفیت دارد و مقصد ایده آلی برای کسانی است که به گشت و گذار شبانه علاقه دارند. آفتاب این شهر، آب و هوای کوهستانی و گیاهان کم نظیر آن، چشمه های آب معدنی و خاک شفابخش سوچی، همه و همه از دلایل جذب توریست به این بهشت خوش آب و هوا است. در ادامه با معرفی دیدنی های این شهر همراه ما باشید.

باغ گیاه شناسی سوچی (Dendrarium)

سوچی لقب شهر باغ را به خود اختصاص داده است. قدمت باغ گیاه شناسی سوچی به سال 1892 بازمی شود و در آن بیش از 2 هزار گونه از گیاهان نادر و حتی غیربومی وجود دارد. در این باغ بعلاوه می توانید گونه های نادری از پرندگان و سایر حیوانات وحشی را هم ببینید. این باغ به چندین نمایشگاه تقسیم شده که هر یک منطقه ها مختلف جغرافیایی را به نمایش می گذارد، بنابراین می توانید گیاهان منطقه قفقاز را و مدیترانه را با گیاهانی از آمریکا، شرق آسیا و استرالیا و نیوزیلند را با هم مقایسه کنید.

موقعیت باغ گیاه شناسی سوچی روی نقشه

باغ گیاه شناسی سوچی با دریاچه هایی با آبشارهای کوچک، نمایشگاه گل، تراموای برقی و منظرههای فوق العاده زیبای کوهستانی و دریا در بالاترین نقطه آن، یکی از مجذوب کننده ترین نقاط شهر سوچی و مکانی عالی برای لذت بردن از یک روز آفتابی است. برای ورود به این مکان زیبا باید 250 روبل هزینه پرداخت کنید. ساعات بازدید از باغ گیاه شناسی سوچی همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر است.

موزه شهر تفرجگاهی سوچی

موزه شهر تفرجگاهی سوچی از مجموعه شخصی باشگاه کوهنوردی قفقاز در اوایل قرن بیستم ایجاد شده است. این کوهنوردان با جدیت به جمع کردن آثار فرهنگی و طبیعی می پرداختند که در سفرهای خود پیدا می کردند، از گیاهان و جانوارن بومی دریای سیاه گرفته تا نمونه های مربوط به باستان شناسی و انسان شناسی. امروزه در این موزه 4 هزار اثر تاریخی وجود دارد که تاریخ سوچی و ساحل دریای سیاه را روزگار باستان تا به امروز را پوشش می دهد.

موقعیت موزه شهر تفرجگاهی سوچی روی نقشه

مجموعه اصلی آثار قوم نگاری و باستان شناسی در منطقه ای که توسعه سوچی را به عنوان شهری توریستی را به خوبی نشان می دهد، همچنان در این موزه در معرض دید عموم قرار دارند. ورودی این موزه به ازای هر نفر بزرگسال، حدود 100 روبل است. بعلاوه این موزه معمولا در روزهای هفته، به غیر از روزهای تعطیل از ساعت 9 صبح تا 5:30 عصر (در تابستان تا 7:30) میزبان علاقه مندان است.

مرکز تاریخی و ساحل سوچی

علاوه بر آثار متعددی که در مرکز شهر وجود دارد، مانند بنای یادبود Anchor and Cannon در پارک پوشکینسکی و فواره های آوازخوان در کورورتونی پروسپکت، سوچی به معماری شهری دوره استالینستی سبک امپراطوری که بعلاوه با عنوان سبک سوسیالیسم معروفیت دارد، شناخته می شود. همان طور که در قلب سواحل یکی از شهرهای توریستی به سبک معماری استالینستی قدم می زنید، می توانید ترمینال مرکزی قطار سوچی، بندر سوچی، تئاتر زمستانی و موزه هنر سوچی را هم ببینید. در روزهای گرم تابستان، حوله هم به همراه داشته باشید تا بعد از گشت و گذار در جاهای دیدنی، از سواحل دریای سیاه نیز لذت ببرید.

موقعیت مرکز تاریخی سوچی روی نقشه

کراسنایا پولیانا سوچی

سفر به سوچی بدون رفتن به پیست اسکی روزا ختور (Rosa Khutor Ski Resort) در کوه های قفقاز تکمیل نمی شود. اینجا همان جایی است که المپیک 2014 در رشته اسکی آلپاین و نوردیک برگزار گردید. کوه های کراسنایا پولیانا سوچی لقب سوئیس روسیه را به خود اختصاص داده و بزرگترین و پرطرفدارترین پیست اسکی روسیه را در خود جای داده است: رزا ختور، آلپیکا سرویس، گورنایا کاروسل و کوه گازمپوم.

موقعیت کوه کراسنایا پولیانا روی نقشه

این تفرجگاه ها میزبان افراد سرشناسی چون رئیس جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین است. طول پیست این تفرجگاه 132 کیلومتر است که 56 بالابر و رستوران های بسیار خوب مختلف دارد. هزینه رفتن به این پیست اسکی بسیار زیاد است و جزو تفریحات لوکس محسوب می شود. این تفرجگاه از اواخر دسامبر تا اوایل آوریل، از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر میزبان علاقه مندان به اسکی و کوهستان است.

ویلای استالین

حتی دیکتاتورها هم گاهی به آرامش و استراحت احتیاج دارند و چه جایی بهتر از مکانی آرام، پر از رایحه گل ها و منظره ای که به وسیله رودخانه روسیه احاطه شده باشد. ژوزف استالین اغلب از سال 1937 تا مرگ اش در سال 1953 در این خانه (خانه ای که در تعطیلات از آن استفاده می شد) ماند. ستون ها و نرده های این خانه چوبی و به رنگ سبز است و با درختان و گیاهان انبوه پوشیده و استتار شده است. بازدیدکنندگان این خانه می توانند همان منظره دریا و کوه های قفقاز را ببینند که زمانی استالین از این عمارت به آن ها اشراف داشت و به آن ها چشم می دوخت.

موقعیت ویلای استالین روی نقشه

این خانه از دوران استالین دست نخورده به جای مانده و هنوز بسیاری از وسایل شخصی این دیکتاتور در آن وجود دارد، مانند ژاکت چرم او، میز بیلیارد و عکس های خانوادگی اش. بازدید از این ویلا، نگاهی است اجمالی به زندگی یکی از مهم ترین چهره های تاریخی مدرن. بعد از بازدید از این عمارت می توانید ناهار را به رستوران طبقه اول خانه رفته و از غذاهای مورد علاقه استالین امتحان کنید.

پارک ملی سوچی

پارک ملی سوچی در سال 1983 به عنوان اولین پارک ملی روسیه افتتاح شد که بیش از 190 هزار هکتار را از منطقه ها نیمه گرمسیری گرفته تا منطقه های با آب و هوای کوهستانی را شامل می شود. در این پارک ملی مجموعه ای از شگفتی های طبیعی از جمله آبشارها، دره ها، گلوگاه ها و غارهای بسیار شگفت انگیزی وجود دارد. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، 33 آبشار وجود دارد، مانند آگورا راوین جورج (Agura Ravine/Gorge)، آبشارها و دره های پادشاهی برندایوو (Berendeevo Kingdom) و مجموعه غارهای ورونتسو (Vorontsov Cave Complex) که یکی از طولانی ترین غارهای موجود در روسیه است و در آن شواهدی وجود دارد که نشان می دهد انسان ها 20 هزار سال قبل در آن زندگی می کردند.

موقعیت پارک ملی سوچی روی نقشه

در این پارک بعلاوه موزه طبیعت قرار گرفته است، جایی که می توانید در خصوص گیاهان و پوشش گیاهی منطقه ساحلی قفقاز چیزهای زیادی یاد بگیرید و ویرانه های تاریخی و باستانی اوبلیسک (ستون های هرمی شکل) را مورد آنالیز قرار دهید. پارک ملی سوچی بعلاوه برنامه ویژه ای برای بازگرداندن پلنگ ایرانی به این پارک را دارد. زمانی این پلنگ در منطقه گسترده ای از این پارک یافت می شد اما امروزه عملا منقرض شده است.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2272

به "دیدنی های سوچی، شهر باغ روسیه (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های سوچی، شهر باغ روسیه (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید