تور ترکیه ارزان: برترین زمان حراج در وان ترکیه

به گزارش مجله سفرنامه دبی، اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، برای خرید سوغاتی حتما به شهر وان بروید. وان یکی از شهرهای زیبا و دیدنی است که در حاشیه بزرگ ترین دریاچه ترکیه قرار گرفته و طبیعت بکر آن مکان مناسبی برای سرگرمی و گردشگری و البته یک خرید حسابی است. چون خرید کردن در پاساژهای بزرگ با قیمت های فوق العاده مقرون به صرفه و تخفیف های ویژه به قدری هیجان انگیز است که به راحتی نمی توان از آن صرف نظر کرد. البته باید زمان حراج در وان ترکیه را بدانید، تا از این فرصت استثنایی نهایت استفاده را ببرید.

تور ترکیه ارزان: برترین زمان حراج در وان ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

آیا زمان حراج در وان ترکیه را می دانید؟

بهتر است بدانید که زمان این تخفیف ها در تمامی فروشگاه ها با هم یکی نیست و در زمان ها و اعیاد خاص مانند روز مادر رخ می دهد. در زمان های تخفیف با زبان ترکی بر روی مغازه ها کلمه Indirim را می زنند؛ ولی بیشتر فروشگاه ها با نزدیک شدن به کریسمس حراج خود را شروع می نمایند. معمولا این بازه زمانی از 22 دسامبر یعنی اول دی ماه شروع می گردد و تا اوایل ژانویه، حدوداً 15 دی ماه ادامه دارد.

یادتان باشد حراج در وان ترکیه با نزدیک شدن به ماه ژانویه اوج می گیرد و برترین زمان برای خرید لباس های زمستانی همین موقع است. اندازه تخفیف ها در این محدوده زمانی بسیار بالاتر از بقیه روزهای سال است و معمولا همه اجناس حدود 30 تا 40 درصد تخفیف خواهد خورد.

ولی با وجود تمام این ها توجه داشته باشید که در این بازه زمانی قیمت هتل ها و محل های اقامتی نسبت به قبل، چندین برابر می گردد. چون معمولا در آخر سال میلادی، هتل های ترکیه اتاق خالی ندارند و اگر هم داشته باشند، آن ها را با قیمت بسیار بالایی رزرو می نمایند.

بهتر است بدانید که وان ترکیه در تابستان هوای گرم و خشکی دارد و در زمستان هوای بسیار سرد و برفی را می گذراند. پس بهتر زمان برای سفر به این شهر پاییز و بهار است زیرا دمای معتدل آن شما را کلافه نخواهد کرد.

اگر سفرتان به ترکیه به استانبول محدود می گردد، مراکز خرید مقرون به صرفهی را هم در استانبول می یابید که می توانید خریدی مالی در آنها داشته باشید.

نکات مهمی که برای خرید در وان ترکیه باید بدانیم

همان طور که گفتیم اگر بتوانید زمان مسافرت خود را طوری برنامه ریزی کنید که با زمان حراج در وان ترکیه یکی باشد، بیشترین سود را از خریدهای خود می برید. اما با این حال قبل از سفر حتماً باید نکاتی را در نظر بگیرید تا کوچک ترین مسئله ای متوجه شما نگردد و هیچ چیزی نتواند ذره ای از لذت این سفر کم کند.

در این کشور به هیچ وجه همه پول خود را با لیر ترکیه معاوضه نکنید. در ترکیه صرافی های زیادی وجود دارد و شما در هر لحظه می توانید پول خود را به راحتی تبدیل کنید.

هر مسافر مجاز است، فقط اندازه معینی بار با خود داشته باشد. پس سقف مجاز بار را حتماً به یاد داشته باشید و در هنگام خرید مراقب باشید که خرید شما بیش از حد مجاز نگردد، تا در گمرک به مشکل برنخورید. البته ممکن است در گمرک پاسپورت تعدادی از افراد را مهر معافیت سالانه بزنند و این امتیاز معمولاً شامل حال کسانی می گردد که فقط در سال یک بار به این کشور سفر نموده اند.

هر فروشگاهی معمولاً نایلون ها یا بسته بندی مخصوص به خودش را دارد و خریدهای شما را درون آن ها می گذارند. شما باید خریدهای خود را به ساک یا چمدان منتقل کنید. چون زمان ارزیابی ماموران گمرک به آن ها حساس می شوند و در برخی مواقع به شما اضافه بار هم می زنند. بنابراین اگر تمام خریدهای خود را در یک ساک قرار دهید، برای بازگشت به هیچ مسئله ای برنخواهید خورد.

جالب است بدانید فروشندگان ترکی در شهر وان به تخفیف تحفیف می گویند. در واقع آن ها نمی توانند حرف خ را تلفظ نمایند. یادتان باشد قبل از سفر روش های چانه زدن را به طور ماهرانه یاد بگیرید، تا بتوانید از فروشندگان آنجا، تخفیف های خوبی بگیرید. البته اگر قیمت محصولات آن ها شرکتی باشد، اصلا نمی توانید تخفیف بگیرید. یادتان باشد که حتماً در این شهر با فروشندگان بسیار چانه بزنید تا بتوانید خرید خوبی داشته باشید.

فروشندگان ترکی به هیچ وجه محصول فروخته شده را پس نمی گیرند. پس سعی کنید هیجان خود را کنترل کنید و بلافاصله در اولین مغازه خرید خود را انجام ندهید. بلکه به مغازه ها و فروشگاه های دیگر هم سری بزنید، تا فرصت کافی برای انتخاب داشته باشید و از خرید عجولانه خود احساس پشیمانی نکنید.

در تمامی مراکز خرید وان ترکیه برندهای معروفی مانند DEFACTO، MAVI، LC WAIKIKI، zara و غیره وجود دارند. قیمت آن ها نسبت به ایران مناسب تر است و اگر آن ها را مقایسه کنید، خودتان به صحت حرف ما پی می برید. پس با کمی گشت و گذار می توانید به این فروشگاه ها بروید و با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

اگر هوادار خوراکی و مواد غذایی خوشمزه هستید، حتماً به فروشگاه های کارفورسا یا میگروس سر بزنید. اگر به این فروشگاه ها رفتید و کارت اعتباری به شما تعلق گرفت، حتماً آن را به همراه خود داشته باشید؛ چون ممکن است در خرید بعدی، تمام خرید شما به صورت رایگان انجام گردد.

مردم این شهر به زیورآلات و کالاهای زینتی علاقه خاصی دارند. به همین دلیل در بازار به غیر از طلا و نقره، فلزهای زینتی دیگری مثل گوگرد، سرب و مس هم فروخته می گردد. لازم به ذکر است زمان حراج در وان ترکیه فروش این مراکز فروش چندین برابر می گردد. برترین جا برای خرید نقره سیاه قلم، بازار Atasoy Art است که در مرکز شهر وان قرار گرفته است. در مغازه های این بازار زیورآلات اورارتو به شکل گوشواره، گردنبند و انگشتر به زیبایی ساخته شده اند. پس اگر شما هم به این زیورآلات علاقه دارید، حتماً سری به این بازار بزنید. مطمئن باشید از آنجا دست خالی برنمی گشت.

یادتان باشد که حتماً به بازارهای محلی وان ترکیه هم بروید. چون بازار محلی آن از بافت قدیمی ساخته شده و تماشا آن خالی از لطف نیست. البته بعید است که از اینجا دست خالی برگشت. چون تماشا سوغاتی های رنگارنگ و ریز و درشت، مثل زیورآلات، قالی و قالیچه حسابی دلتان را می برد.

برترین بازارها برای خرید بازار روس ها و بازار سنتی وان است که در خیابان جمهوریت قرار گرفته است. البته اجناس بازار کاظم کارابکر و مرکز خریدام وی ام وان هم از لحاظ قیمتی نسبت به بقیه بازارها مقرون به صرفه تر است.

معروف ترین جا برای خرید پوشاک در وان ترکیه

معتبرترین و مهمترین فروشگاه این شهر برشکا (Bershka) نام دارد که از سال 1998 شروع به کار نموده است. از آنجایی که معروف ترین سوغاتی وان ترکیه، لباس های برند است، باید به شما این نوید را بدهیم که تمامی برندهای معروف در این فروشگاه نمایندگی دارند. شما زمان حراج در وان ترکیه می توانید با خیال راحت پوشاک دلخواه خود را با برترین قیمت ها خریداری کنید.

جالب است بدانید که این فروشگاه به عنوان برند تازه ای از گروه اسپانیایی ایندیتکس شناخته می گردد و در 70 کشور جهان نمایندگی دارد. از جمله این کشورها می توانیم به مالزی، آمریکا، دبی، کانادا، ایتالیا، تایلند، کره جنوبی و روسیه اشاره کنیم.

برای خرید عمده در وان ترکیه به کجا برویم؟

برندهایی که در این کشور عرضه می شوند یا متعلق به خود ترکیه هستند یا از برندهای معروف جهان نمایندگی دارند. از جمله فروشگاه هایی که می توانید از آن ها به طور عمده خرید کنید عبارتند از:

چاینا برندز (Chinabrands)

کلاب فشن (Clupfashion)

خبرنگاران (Alibaba)

طاها گروپ (Tahagroup)

ممتک (Momteks)

کاردم (Kardem)

در نهایت …

خرید کردن به معنی واقعی کلمه یکی از مجذوب کننده ترین و لذت بخش ترین قسمت های هر سفر است، مخصوصا اگر با حراجی ها و تخفیف های شگفتانه همراه باشد. پس اگر قصد دارید به ترکیه بروید و آب و هوایی عوض کنید، خوب است سفرتان را به زمان حراج در وان ترکیه موکول کنید، تا ضمن خوش گذرانی بتوانید با یک خرید جانانه دلی از عزا دربیاورید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1402 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2290

به "تور ترکیه ارزان: برترین زمان حراج در وان ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان: برترین زمان حراج در وان ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید