به اقامت گاه خاندان باواریا خوش آمدید

به گزارش مجله سفرنامه دبی، آیا تا به حال به فکر سفر به قدیمی ترین قلعه های جهان افتاده اید؟ اصلا سفر به قلعه های تاریخی و قرون وسطایی اروپا برای شما جذابیت دارد؟ اگر جواب شما مثبت است، این مقاله را از دست ندهید.

به اقامت گاه خاندان باواریا خوش آمدید

آلمان از آن دست کشورهایی است که به هر نقطه ای از آن که سفر کنید، یک جاذبه جهانگردی فوق العاده زیبا خواهید دید. قلعه هوهن شوآنگاو یکی از این جاهای تماشای و معروف است که سالانه میزبان هزاران جهانگرد کنجکاو می گردد. همراه مجله جهانگردی خبرنگاران سفری به این قلعه مجذوب کننده داشته باشید.

چرا باید به تماشا قلعه هوهن شوانگاو رفت؟

طبیعت بکر و دست نخورده، کوه های سرسبز و جنگل های انبوه، آب وهوای معتدل و دلربا همگی از ویژگی های کشور زیبای آلمان است که به خودی خود می تواند با دل هر جهانگردی بازی کند. بااین حال تماشا جاذبه های تاریخی و رفتن به قلعه های قرون وسطایی این کشور بافرهنگ غنی و پربارش، برای بسیاری مجذوب کننده و تماشای است.

در استان بایرن، بر فراز تپه های کوهستانی باواریا و در منطقه ای خوش آب وهوا با جنگل های انبوه و سرسبزی های فراوان به نام شوانگاو در شهر فوسن (Füssen) ، قلعه ای قدیمی شبیه قلعه های جن و پری کودکی تان آرام گرفته است.

این قلعه زیبا را ماکسیمیلیان دوم، ولیعهد آلمان در سال 1829 ساخت و نام قلعه هوهن شوانگاو را بر آن نهاد. تا پیش از ساخت قلعه هوهن شوانگاو در این منطقه تنها بقایای قلعه شوان اشتاین که متعلق به قرن نوزدهم بود، وجود داشت. چشم انداز های شگفت انگیز و بی نظیر منطقه همراه آب وهوای مطلوب و معتدل ماکسیمیلیان را بر آن داشت که دستور ساخت قلعه ای مختص به خود را بدهد.

قلعه هوهن شوانگاو با الهام گرفتن از معماری تودور (Tudor Style) و طراحی نئوگوتیک از کاخ های معروف کشور انگلیس ساخته شد. طراحی بیرونی این قلعه شباهت بسیاری به طراحی های قرون وسطی دارد؛ ولی فضای داخل آن طراحی قرن نوزدهم خود را حفظ نموده است. در داخل این قلعه، در رنگ بندی اتاق ملکه از رنگ های آبی، صورتی و قرمز استفاده شده است .

یکی از مجذوب کنندهیت های منحصربه فرد این قلعه، اتاق فرزند پادشاه یعنی لودویگ دوم (Ludwig II) است که به واسطه علاقه بسیارش به نجوم در طراحی اتاقش نیز از قوانین نجوم بهره گرفتند. گفته می گردد در اتاق شاهزاده لودیگ یک آسمان نما طراحی نموده بودند تا بتواند از داخل اتاق به تماشا ستاره ها و ماه بپردازد.

امروزه قلعه هوهن شوانگاو با بر فراز شهر فوسن، مخفی شده در میان مه و ابر فراوان، روزانه میزبان شش هزار جهانگرد کنجکاو است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب مقدس ترین مکان در سرزمین خورشید را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2420

به "به اقامت گاه خاندان باواریا خوش آمدید" امتیاز دهید

1 کاربر به "به اقامت گاه خاندان باواریا خوش آمدید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به اقامت گاه خاندان باواریا خوش آمدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید