تجربیاتی که سفر به مالزی را لذت بخش می نماید

به گزارش مجله سفرنامه دبی، کشور مالزی، ترکیبی از جاذبه های فرهنگی و طبیعی بی نظیر است که بدون شک تجربه متفاوتی از سفر به کشورهای آسیایی خواهد بود. در این کشور دیدنی، تنوع فرهنگی و طبیعی بیش از هر چیز توجه شما را جلب خواهد نمود. در این مقاله با تجربیات متفاوت و بی نظیری که در سفر به مالزی از آن لذت خواهید برد، آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

تجربیاتی که سفر به مالزی را لذت بخش می نماید

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

1. به کوه کینَبالو (Kinabalu) صعود کنید

کوه کینبالو که بلندترین قله در رشته کوه Crocker Range برنئو است در ایالت صباح واقع شده است. به طور میانگین صعود به این قله دو روز طول می کشد. کوه نوردان باید قبل از سفر در سایت رسمی آن ثبت نام نمایند و مجوز صعود بگیرند، چون پارک صباح برای صعود به این قله محدودیت هایی را اعمال نموده است. در ضمن این نکته را به خاطر داشته باشید که این قله در فرهنگ مالزی به عنوان یک کوه مقدس در نظر گرفته می گردد.

2. از غار مولو (Mulu) در ایالت ساراواک (Sarawak) دیدن کنید

غار مولو در شهر میری (Miri) در جزیره برنئو قرار داد و بزرگ ترین غار اتاقی شکل جهان است. این غار در پارک ملی گونونگ مولو (Gunung Mulu) واقع شده و میراث جهانی یونسکو است. کسانی که علاقه مند هستند تا از این غار به وسیله جهت Headhunter بازدید نمایند باید با برگزارنماینده های مجاز تور هماهنگ نمایند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید به سایت رسمی این غار رجوع کنید.

3. از برج کوالالامپور بیس جامپینگ را تجربه کنید

بیس جامپینگ در واقع پرش از ارتفاع بدون طناب است. یک رویداد چهار روزه بین المللی پرش از ارتفاع که برج کوالالامپور میزبان آن است هر سال در ماه های سپتامبر و اکتبر برگزار می گردد. نزدیک به صد نفر از بیست کشور جهان در این رویداد شرکت می نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به این لینک مراجعه کنید.

4. در ایالت پنانگ (Penang) غذاهای لذیذ را امتحان کنید

پنانگ به عنوان یکی از مقاصد گردشگری غذایی مهم در جهان شناخته می گردد. در سال 2014، لونلی پلنت، پنانگ را به عنوان مقصد گردشگری غذایی شماره یک جهان معرفی کرد. غذایی که بهتر از همه می تواند این ایالت را معرفی کند Char Koey Teow است. در کنار چشیدن طعم غذاهای لذیذ در این منطقه می توانید دوچرخه ای کرایه کنید و گشتی در اطراف بزنید.

5. در کانال تاریخی ایالت ملاکا (Malacca) گشتی بزنید

این ایالت تاریخی نشانه هایی از استعمار سه قدرت غربی پرتقال، هلند و بریتانیا را در خود نهفته است. از میان شناخته شده ترین دیدنی های این ایالت می توان میدان سرخ، تپه سنت پل و قلعه AFamosa را نام برد. بسیاری از بناهای تاریخی این شهر نیز تحت تأثیر فرهنگ پراناکا (Peranakan) هستند، ترکیبی از فرهنگ های چینی و مالایی.

6. در کلانتان (Kelantan) بادبادک بازی کنید

Wau Puyuh نام نوعی بادبادک سنتی بزرگ در ایالت کلانتان است. در اواخر ماه مه یا اوایل ژوئن، آسمان کلانتان میزبان بادبادک های رنگارنگ است. فستیوال بین المللی کلانتان رویدادی 5 روزه است که هر سال در ساحل Gating، در تومپات (Tumpat) برگزار می گردد.

7. از غار Gua Kelam در پرلیس (Perlis) دیدن کنید

این غار که یکی از جالب توجه ترین غارهای آهکی مالزی است در 33 کیلومتری شمال پایتخت ایالت پرلیس، یعنی شهر کانگار (Kangar) واقع شده است. نزدیک ترین شهر کوچک به این غار، کاکی بوکیت (Kaki Bukit) است.

8. در پارک ملی تامان نگارا (Taman Negara) در ایالت پاهنگ (Pahang) گشتی بزنید

برای کسانی که بار اول به مالزی سفر می نمایند یکی از لذت بخش ترین قسمت های گردش در پارک ملی تامان نگارا در رشته کوه Titiwangsa، قدم زدن در طولانی ترین پل معلق (canopy walkway) جهان است. این پل 530 متر طول و 40 متر از زمین ارتفاع دارد. اگر ماجراجو هستید و دوست دارید هیجان بیشتری را تجربه کنید، شب را برای قدم زدن در جنگل انتخاب کنید و از دیدن حیوانات شب زنده دار در دل طبیعت لذت ببرید.

9. در لنکاوی (لنکاوی) استان کداح (Kedah) چتربازی کنید

یکی از تفریحات بی نظیر در سفر به مالزی، چتربازی است. مربیان حرفه ای و تایید شده در این تجربه لذت بخش شما را همراهی می نمایند. در طول این ماجراجویی دیدنی از شما فیلم برداری می گردد و حالات چهره تان ثبت می گردد و شما بعدا می توانید آن را تماشا کنید. برای رزرو به این لینک مراجعه کنید.

10. بهترین قهوه سفید را در شهر ایپوه (Ipoh) ایالت پراک (Perak) امتحان کنید

قهوه سفید اصل که در نمایشگاه جهانی شانگهای 2010 بهعنوان نوشیدنی رسمی مالزی معرفی شده، تنها یک نوشیددنی ساده نیست، بلکه بخشی از تاریخ مالزی را تشکیل می دهد. برای ایجاد ظاهری سفید رنگ در این نوشیدنی از شیر استفاده می گردد.

11. در پوتراجایا (Putrajaya) بالن سواری کنید

فستیوال بین المللی بالن سواری پوتراجایا، رویدادی سه روزه است که هر سال در ماه مارس برگزار می گردد. بالن ها دو بار در روز در ساعات 7 صبح و 6 بعد ازظهر به پرواز درمی آیند.

12. از معبد غارهای باتو (Batu) در سلانگور (Selangor) دیدن کنید

یکی از مقاصد گردشگری محبوب و شناخته شده در مالزی معبد غارهای باتو است. اگر می خواهید از بازدید خود بیشتر لذت ببرید هنگام برگزاری جشن تایپوسام (Thaipusam) از این منطقه دیدن کنید. راحت ترین راه برای دسترسی به این منطقه استفاده از قطارهای KTM Commuter از ایستگاه KL Sental است. در کمتر از بیست دقیقه به ایستگاه Batu Caves می رسید. از رانندگی برای رسیدن به این منطقه اجتناب کنید، چرا که جاده ها بسیار شلوغ هستند.

13. بچه ها را به پارک لگولند (Legoland) در ایلت جوهور (Johor) ببرید

این مجموعه تفریحی 310,000 متر مربعی که از سال 2012 آغاز به کار نموده اولین لگولند در آسیا است که در اسکندر فوتری (Iskandar Puteri) جوهور واقع شده است. این مجموعه به دو بخش پارک آبی و پارک موضوعی تقسیم شده است. گردشگران با خرید بلیط های ترکیبی آنلاین می توانند در هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

14. در جزایر پرهنتیان با لاک پشت های غول پیکر غواصی کنید

در گذشته هزاران لاک پشت غول پیکر پشت چرمی به سواحل Rantau Abang می آمدند تا آنجا تخم گذاری نمایند، اما مدت ها است که به خاطر آسیب دیدن از جانب گردشگران به ساحل بر نگشته اند. بنابلراین غواصانی که تمایل دارند در کنار این موجودات غواصی نمایند باید مراقب حساسیت های این حیوانات نیز باشند و آسیبی به آن ها نزنند. فصل غواصی در سواحل شرقی معمولا از اواسط ماه مارس آغاز می گردد و تا اواخر اکتبر ادامه پیدا می نماید.

15. از تماشای معماری Minangkabau در نگاری سمبیلان (Negeri Sembilan) لذت ببرید

معماری منحصربه فرد این ایالت حتی برای مالزیایی ها نیز جذاب است. این معماری حاصل کوشش های مردمی است که از مناطق کوهستانی سوماترای غربی در این بخش سکونت گزیده بودند. از سال 2009، Astana Besar Seri Menanti به عنوان یکی از ده بنای تاریخی میراث ملی معرفی شده است.

16. در لابوآن (Labuan) غذای دریایی تازه و ارزان نوش جان کنید

لابوآن یکی از نواحی فدرال مالزی است. این منطقه به حق با عنوان مروارید بورنئو شناخته می گردد. علاوه بر لذت بردن از تماشای سواحل بکر می توانید بهترین غذاهای دریایی را با قیمت های مقرون به صرفه در این منطقه امتحان کنید.

منبع: کجارو / matadornetwork.com
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 425

به "تجربیاتی که سفر به مالزی را لذت بخش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربیاتی که سفر به مالزی را لذت بخش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید