شگفتی های کشور چین ، چیز های عجیب و غریب که در این کشور می بینید

به گزارش مجله سفرنامه دبی، بدون شک، چین یکی از کنجکاوی برانگیزترین و جالب ترین کشورهای دنیا است؛ این جمله هم می تواند معنای مثبت داشته باشد و هم بار منفی. فرقی نمی کند نظر شما در خصوص این کشور و مردم آن چیست؛ چیزی که اصلا جای انکار ندارد این است که آنها کارهایی انجام می دهند که حتی خوش تخیل ترین ما را به شگفتی وا می دارد. اما خوشبختانه بخاطر وجود یک شگفتی دیگر به نام اینترنت، قادر هستیم در خصوص بزرگ ترین رسم و رسوم و ویژگی های کشوری که ممکن است همه ما یک روزی از آن بازدید کنیم اطلاعات کسب کنیم و این اطلاعات را به دیگران منتقل نماییم. در این نوشتار نیز قصد داریم به معرفی شگفتی های کشور چین و چیزهای عجیب و غریبی که در این کشور می بینید بپردازیم. با خبرنگاران و شگفتی های چین همراه باشید:

شگفتی های کشور چین ، چیز های عجیب و غریب که در این کشور می بینید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

شگفتی های کشور چین : شهر های بزرگ ارواح

در اطراف کشور چین، ده ها شهر خیلی جدید وجود دارند که در طول چند دهه گذشته ساخته شده اند و با این حال، شهرهای متروک به شمار می روند. گفته می گردد که در حدود 50 تا 65 میلیون خانه بدون سکنه در این کشور وجود دارد و تنها توضیحی که در خصوص آنها وجود دارد این است که معمولا بین زمان ساختن ساختمان ها و اسباب کشی مردم محلی به آنها یک فاصله زمانی موجود است. اما وقتی که خودتان مدارک و شواهد این قضیه را سبک و سنگین می کنید، دلیل آن کمی متفاوت است. بودن در این شهرها به شما این احساس را می دهد که می بایست سریالی مثل مرده های متحرک The Walking Dead را در آنها فیلم برداری کرد؛ زیرا به نظر شبیه به شهرهای متروک آخر الزمانی می آیند.

شگفتی های چین : موزه هندوانه

موزه ای در شهر پکن Beijing، پایتخت چین، وجود دارد که نام آن موزه هندوانه Watermelon Museum است. فکر می کنم تنها آوردن نام این موزه کافی باشد و احتیاجی به هیچ توضیحی برای این که متقاعد بشوید با یکی از شگفتی های این کشور روبرو هستید وجود ندارد. این که کسی فکر کند یک هندوانه می تواند بهترین میوه ممکن برای تاسیس یک فروشگاه و در عین حال یک موزه باشد ایده بسیار جالبی است. اگر از علاقمندان به هندوانه هستید، پیشنهاد می کنیم به دیدن این موزه بروید.

شگفتی های کشور چین : غاز های پلیس

در کشور چین، غازها به عنوان حیوانات بسیار هوشیار شناخته می شوند که وقتی خطر نزدیک است به سرعت متوجه آن می گردند. این نکته را می توان در خصوص تمامی غازهای جهان گفت؛ اما در استان شین جیانگ شاوان Xinjiangs Shawan، آنقدر به این پرندگان سفید رنگ ایمان داشته اند که تصمیم گرفته اند آنها را مانند سگ های پلیس در اداره پلیس چین استخدام کنند. در حقیقت، گفته می گردد در بعضی مناطق چین، غازها جای سگ های پلیس را گرفته اند؛ زیرا این اعتقاد وجود دارد که آنها مفید تر هستند. چنین چیزی در کشورهایی مانند کشورهای بریتانیایی دور از حقیقت به نظر می رسد؛ زیرا تنها کاری که غازها در انجام دادن آن مهارت دارند، تعقیب کردن خانواده ها به امید دزدیدن ساندویچ آنهاست.

شگفتی های چین : پارک آبی به شدت پر جمعیت و شلوغ

پارک های آبی صرف نظر از اینکه کجا زندگی می کنید، بسیار مفرح هستند. زیرا می توان در آنها به روش های بسیار متفاوت تفریح کرد و از وقت گذرانی لذت برد. می توانید به تنهایی یا با خانواده، دوستان و آشنایان به این پارک ها بروید. در کشور چین، بیشتر پارک های آبی به طرز باور نکردنی پر جمعیت و شلوغ هستند؛ آنچنان که در آنها قادر به حرکت نخواهید بود. اگر جمعیت بالای یک میلیارد نفر این کشور را در نظر بگیریم، به احتمال زیاد، دیگر از این موضوع شگفت زده نمی شویم؛ اما بهرحال، کافیست فقط به بهداشت شخصی فکر کنیم و متوجه شویم که رفتن به پارک آبی در چین چه ایده بدی است.

شگفتی های کشور چین : فرصت عکس انداختن با ببرها

در این مورد اصلا غلو نمی کنیم. در بسیاری از مراکز نگهداری از حیوانات و حتی گاهی در مکان های عمومی، شما قادر هستید با ببرهای حقیقی یک عکس یا سلفی بگیرید. بله، با ببرها؛ همان گربه های بزرگ، زیبا و ترسناک. این ببرها معمولا در کنترل کسی که از آنها مراقبت می کنند هستند و این بدان معنی است که احتمال آن که غذای شب آنها شوید بسیار کم است؛ اما بهرحال موقعیت بسیار ترسناکی به نظر می رسد. در هر صورت، اگر هوادار حیوانات هستید و علاقه دارید با آنها عکس بیاندازید، این یکی از جالب ترین نکات کشور چین و یک شگفتی کامل است.

شگفتی های چین : جهت آسمانی تیان من Tianmen

این مکان بسیار عجیب و به نحو فوق العاده ای ترسناک است. کوه تیان من Tianmen با بیش از 1500 متر ارتفاع یکی از آن دسته مکان هایی است که معمولا برای کل کل با شخصی به آنجا می رویم. اما مهم ترین بخش این کوه، جهت هوایی آن است که در سال 2016 افتتاح شده است و جهت آسمانی تیان من Tianmen Skywalk نام دارد. این جهت روی صخره ای به نام صخره اژدهای کویلینگ Coiling Dragon Cliff قرار گرفته است و اگر با دیدن تصاویر آن دلتان می خواهد راه رفتن روی آن را تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم حتما این کار را انجام دهید تا متوجه ترسناک بودن آن بشوید. در حالی که از این جهت گذر می کنید، افکار بسیار زیادی از ذهنتان عبور می نماید؛ هدف ساختن این جهت نیز همین بوده است.

شگفتی های کشور چین : اردک های دارای قلاده

ممکن است در بعضی نقاط دیگر جهان اردک های دارای قلاده را دیده باشید؛ اما در هیچ نقطه دیگری از جهان، مانند چین، این کار تا این حد عمومیت ندارد. به نظر می رسد ایده بسیار جالبی باشد؛ اما در عین حال به نظر خیلی غیر طبیعی می آید. این کار مانند این است که به یک گربه قلاده ببندید؛ که البته گاهی این اتفاق هم می افتد؛ اما بدان معنی نیست که ما این کار را درک یا تایید می کنیم. وقتی سخن از سگ ها به میان می آید، کاملا می توانیم منطق آن را درک کنیم؛ اما برای درک قلاده به دور گردن یک اردک، می بایست توضیحات قابل قبولی انجام شوند تا شاید قابل درک باشد.

شگفتی های چین : معبد آویزان

این معبد در دیواره یک صخره ساخته شده است. کاملا موافق هستیم که ایده فوق العاده خطرناکی است و باور این که چنین معبدی وجود دارد آسان نیست؛ اما چنین معبدی در کشور چین وجود دارد. این معبد که در فاصله حدود 65 کیلومتری به نزدیک ترین شهر واقع شده است، مفهوم واقعی یک نقطه هیجان انگیز و دور افتاده برای انجام یک ماجراجویی بزرگ را به نمایش می گذارد. گفته می گردد این معبد بیش از 1500 سال قدمت دارد و واقعا غیر قابل باور است که چگونه تاکنون پابرجا مانده است. تنها چیزی که می توانیم به طور قطع در خصوص آن سخن بگوییم این است که بودایی هایی که به این معبد می روند، فوق العاده جانفشان و متعهد به مذهب خود هستند که چنین ریسکی را انجام می دهند.

شگفتی های کشور چین : روستای سبز

روستای هوتووان Houtouwan یک روستای ماهی گیری متروک است که زمانی در گذشته دارای 2000 نفر یا بیشتر ماهی گیر بوده است و از آن موقع تاکنون متروک شده و به یک جاذبه گردشگری خارق العاده تبدیل شده است. دلیل این همه جذابیت و شگفتی هم این است که رنگ سبز طبیعت آنچنان این روستا را در بر گرفته است که تنها چیزی که می توانید ببینید همین می باشد. تماشای این روستا، مانند نگاه کردن به یک شهر گمشده است که می بایست در واقعیت، زیر زمین باشد. نمی توان گفت وجود چنین روستای متروکی فوق العاده یا تراژیک است؛ بنابراین اینگونه می پذیریم که هر دو این صفات برای آن مناسب است و البته عجیب نیز هست. در هر صورت، بهتر است در سفر به چین، از این روستای شگفت انگیز دیدن کنید.

شگفتی های چین : پله برقی اژدها

پله برقی اژدها که در فاصله یک ساعته از خارج شهر پکن Beijing، پایتخت چین، قرار گرفته است، طولانی ترین پله برقی روباز در جهان به شمار می رود. این پله برقی شما را به بالای بزرگ ترین سد آبی کشور چین می برد. اما مهم ترین نکته در خصوص این پله برقی این است که به شکل یک اژدها طراحی شده و این خارق العاده است. بعضی ممکن است تصور کنند این یک حقه پیش پا افتاده و بی ارزش برای جذب گردشگران است؛ اما ما در مخالفت با این تصور می گوییم که اگر این پله برقی در هر کشور دیگری بر روی سیاره زمین ساخته می شد اینگونه بود؛ اما در چین اینگونه به نظر نمی رسد؛ زیرا جذابیت خاصی در آن وجود دارد که نمی توان در مقابلش مقاومت کرد. ممکن است همه در جهان با این نکته موافق نباشند؛ اما نظر ما این است و توصیه می کنیم به بازدید از این پله برقی در چین بروید.

شگفتی های کشور چین : تای چی در یک پارک

تای چی یک فرم هنری خارق العاده است و چیزی است که معمولا باعث به وجود آمدن فضای پر آرامش می گردد و از بیشتر تکنیک های مدیتیشن در این زمینه موثر تر به نظر می رسد. بنابراین وقتی به چین سفر می کنید و یک گروه از افراد را در یک پارک در حال اجرای تای چی می بینید شگفت زده نشوید. در بعضی کشور های دیگر، اگر گروهی از مردم چنین کاری انجام دهند، دیگران طوری آنها را نگاه می کنند که انگار دیوانه هستند؛ اما در چین، چنین عکس العملی از سایر مردم نمی بینید. هیچ تعجبی ندارد که چرا مردم چین به طرز فوق العاده ای آرام و پر آرامش هستند.

شگفتی های چین : بازی کردن با یک پاندا

در گوشه و کنار کشور چین، مراکز پرورش متعددی برای پانداها وجود دارند که این کاملا منطقی به نظر می رسد؛ زیرا این حیوانات جذاب، از گونه های در خطر انقراض هستند. تعداد پانداهای بزرگ در حال حاضر نزدیک به 1800 عدد می باشد؛ این تعداد از 1000 عددی در دهه های گذشته، افزایش یافته است. اما هنوز کار های زیادی باید انجام گردد تا از ادامه این رشد مطمئن باشیم. نکته جالب در خصوص پانداها این است که با وجود در خطر بودنشان، اصلا از نظرها پنهان نمی شوند. آنها حیواناتی بسیار گرم و صمیمی هستند و در بسیاری از مراکز پرورش پاندا در چین، این امکان را خواهید داشت که با آنها بازی کنید. اگر این کار را بکنید، افراد بسیار زیادی در سرتاسر جهان هستند که به شما حسادت می کنند.

شگفتی های کشور چین : دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین واقعا خیره کننده است. با این که این دیوار شگفتی آور در فهرست میراث جهانی یونسکو جای دارد، این عنوان نمی تواند عظمت و شکوه آن را توصیف کند. در حقیقت، این دیوار یکی از خارق العاده ترین و ترسناک ترین سازه هایی است که در سرتاسر جهان ساخته شده است و وقتی آن را اینگونه توصیف می کنیم، اصلا غلو ننموده ایم. این دیوار کیلومترها و کیلومترها امتداد دارد؛ و اطلاعات و داستان های بسیار جالب و متفاوتی در خصوص آن موجود هستند. این دیوار با 21 هزار کیلومتر طول، حقیقتا باعث شگفتی است و شاهدی بر این نکته است که چینی ها چقدر در خلق چیز های مختلف، استثنایی هستند.

شگفتی های چین : لگزیاگو

وقتی به تصاویر لگزیاگو Lexiaguo نگاه می کنید، احساس می کنید این مکان دقیقا همان نقطه ای است که احتیاج دارید آنجا باشید. این منطقه در کون مینگ Kunming، مرکز استان یون نان Yunnan واقع شده است و به عنوان یکی از خارق العاده ترین مکان های رنگارنگ بر روی سیاره زمین شناخته می گردد. در ماه نوامبر، الگوی رنگ های انواع محصولات که در زمین های این منطقه می رویند، هر بیننده ای را احساساتی می نماید. این رنگ های زیبا به شما این احساس را می دهند که در حال نگاه کردن به یک نقاشی هستید نه یک چیز زنده که در مقابل چشمانتان قرار گرفته است؛ و این احساس فوق العاده قدرتمند است.

شگفتی های کشور چین : ساحل سرخ

ساحل سرخ Red Beach دارای مناظر فوق العاده و رنگارنگ است. این ساحل در منطقه داوا Dawa قرار گرفته است و بخاطر وجود یک نوع گیاه گلدار به این رنگ در می آید. این ساحل سرخ رنگ با پس زمینه آبی رنگ دریا منظره خارق العاده ای را می سازد. آب دریا تقریبا کم عمق است؛ اما این نکته اهمیت زیادی ندارد. مهم ترین نکته این است که چنین مکانی در واقعیت موجود است و بیش از این که عجیب باشد شگفتی آور به نظر می رسد.

شگفتی های چین : فستیوال برف و یخ

فستیوال بین المللی مجسمه های برف و یخ در چین به شما اینطور القاء می کنند که هنرها و مهارت هایی که شما دارید خیلی هم فوق العاده نیستند. این فستیوال، با حدود 18 میلیون بازدید کننده، بزرگ ترین فستیوال از نوع خود در جهان است. دمای بسیار سرد هوا به مجسمه های این فستیوال این امکان را می دهد که تا مدت معینی پابرجا باقی بمانند؛ بخصوص بخاطر وزش باد های زمستانی که از منطقه سردسیر سیبری به این منطقه می وزند. این فستیوال، یکی از بهترین نقاطی است که می توانید کریسمس خود را در آن بگذرانید.

شگفتی های کشور چین : هنر های رزمی دیوانه وار

تعداد بسیار زیادی از هنر های رزمی در این کشور موجود هستند؛ از کاراته تا سانشو تا چی کونگ. و نام بردن از همه آنها چندین ماه زمان می برد. زیبایی ترکیب هنر های رزمی این است که یک مسابقه آن در هر لحظه خاصی ممکن است به سرانجام برسد؛ اما هنر های رزمی خاص چین کمی متفاوت هستند. هنر های رزمی این کشور دارای روش های خاص هستند و پشت هر کدام هدفی نهفته است. بعضی از آنها دفاعی هستند؛ و بعضی دیگر حرکات تهاجمی بیشتری دارند؛ اما تمامی آنها دیدگاه جدیدی در خصوص زندگی، پیش روی شما قرار می دهند.

شگفتی های چین : ناحیه هنری 798

ناحیه هنری 798 در پکن Beijing که از آن با عنوان منطقه هنری داشانزی Dashanzi Art District نیز نام برده می گردد، منطقه ای است که یک کارخانه نظامی قدیمی در آن به یک مرکز هنری و فرهنگی تبدیل شده است. هفته طراحی لباس هر ساله در این مکان برگزار می گردد و دلیل آن کاملا واضح است. این مرکز، نقطه ای است که وقتی افراد می خواهند نتیجه خلاقانه تری از هنرشان ببینند به آن مراجعه می کنند. همواره می شنویم که در کشوری مانند چین، چقدر همه چیز به طور سختگیرانه ای پیش می رود؛ اما این مرکز نشان می دهد که مردم محلی دارای ایده های خلاقانه بسیار زیادی هستند و آنها را در این مکان به اجرا نزدیک می کنند.

شگفتی های کشور چین : چایخانه ها

چایخانه ها یا Teabucks چیزی شبیه به استارباکس Starbucks هستند. منطق این نام گذاری کاملا معین است؛ زیرا تمرکز چنین مراکزی به جای قهوه، بر روی چای است. چیزی که در بسیاری از کشور های اروپایی نیز وجود دارد. بهتر است در سفر به چین، حتما به این چایخانه ها بروید و چای این کشور را بچشید. چینی ها ممکن است دارای شرکت ها و ساختمان های درجه یک باشند؛ اما نمی توان گفت این چایخانه ها هم به همان اندازه با کیفیت و خارق العاده هستند.

شگفتی های چین : جنگل سنگی

جنگل سنگی Stone Forest فوق العاده است؛ این جنگل، مجموعه ای از صخره های سنگ آهکی می باشد که در استان یون نان Yunnan در چین قرار دارند. این صخره ها در فاصله 90 کیلومتری از کون مینگ Kunming واقع شده اند و آنچنان عظمت دارند که استون هنج Stonehenge در انگلستان، در برابرشان پیش پا افتاده به نظر می رسد. بسیاری از صخره های این جنگل، شبیه به درخت به نظر می رسند و بخاطر تعداد بسیار زیادشان، لقب جنگل سنگی Stone Forest را به خود گرفته اند. بهترین نکته در خصوص این صخره ها این است که با جنگل های متعدد دیگری احاطه شده اند و به شما این امکان را می دهند که به مقایسه آن جنگل ها با این جنگل بپردازید.

شگفتی های کشور چین : شهر بازی دایناسور ها

شهر بازی دایناسورها Dinosaurs Fairyland در مرز چین و مغولستان واقع شده است و یکی از عجیب ترین مقاصد توریستی بر روی سیاره زمین به شمار می رود. بر روی مرز حقیقی بین این دو کشور، دو دایناسور قرار دارند که در حال بوسیدن یکدیگر هستند. مجسمه های متعددی از دایناسورها در اطراف این پارک جای گرفته اند که در عین حال، بازدید کنندگان زیادی در اطرافشان دیده نمی شوند. البته این پارک، شباهتی به پارک ژوراسیک ندارد؛ اما دیدن آن ایده بدی نیست.

شگفتی های چین : علاقه به خارجی ها

اگر شما غیر چینی هستید و هرگز به چین سفر ننموده اید، بهتر است خودتان را برای یک شوک فرهنگی آماده کنید؛ شوکی که تنها شامل مواردی که در فهرست بالا ذکر کردیم نمی گردد. مردم چین به خارجی ها و غربی ها علاقه دارند و نسبت به آنها هیجان خاصی نشان می دهند؛ تا جایی که به شما نزدیک می شوند و از شما درخواست می کنند با آنها عکس بیاندازید. شاید دلیلش آن باشد که فکر می کنند شما یک نوع سلبریتی هستید و یا شاید تنها بخاطر خارجی بودنتان هیجان زده هستند. ممکن است کمی گستاخانه به نظر برسد که بدون اجازه تان از شما عکس بگیرند؛ اما به نظر می رسد مردم چین اینگونه عمل می کنند و این کار از نظرشان طبیعی است.

شگفتی های کشور چین : چمباتمه زدن

نمی توان با اطمینان گفت این گونه نشستن در دی ان ای چینی ها قرار گرفته است؛ اما بهرحال این که بیشتر مردم چین می توانند این کار را بسادگی انجام دهند و دیدن این گونه نشستن بسیار معمول است، باعث شگفتی گردشگران می گردد. وقتی چینی ها چمباتمه می زنند، به نظر می رسد زمان به گذشته باز گشته است یا این یک نوع شوخی است؛ اما در حقیقت، آنها این گونه می نشینند؛ زیرا برایشان راحت است و احساس راحتی می کنند. این طرز نشستن برای غربی ها اصلا ساده نیست و دیدن آن باعث تعجبشان می گردد.

شگفتی های چین : پیژامه پوشیدن

همه ما عاشق پیژامه پوشیدن هستیم؛ زیرا این احساس را می دهد که یک روز کاری سرانجام یافته است و برای یک استراحت پر آرامش آماده می شویم. اما در کشور چین، مردم آنچنان در پیژامه هایشان احساس راحتی می کنند که با همان ها از خانه خارج می شوند و به نقاط مختلف رفت و آمد می کنند. ما در خصوص رفتن به جلوی درب خانه برای برداشتن روزنامه صبح اشاره نمی کنیم؛ بلکه از رفتن به فروشگاه ها برای خرید و حتی سرکار رفتن سخن می گوییم. حتی تصویر کردن این شگفتی نیز مسخره به نظر می رسد؛ اما باید خودتان به چین سفر کنید و از نزدیک ببینید تا متوجه شوید در خصوص چه صحبت می کنیم.

شگفتی های کشور چین : فروشگاه های دروغین اپل

فروشگاه های دروغین اپل Apple در سرتاسر چین دیده می شوند و گوشی های خود را با قیمت های سرسام آور به فروش می رسانند. کارمندان این فروشگاه ها وانمود می کنند نابغه های استخدام شده در شرکت اپل Apple هستند تا بتوانند این محصولات تقلبی را به فروش برسانند. محققان متعدد و صاحبان متعدد سایت یو تیوب این تئوری را آزمایش نموده اند و نتیجه آن را بر روی اینترنت قرار داده اند تا به همه در خصوص این فروشگاه ها آگاهی بدهند. ممکن است فکر کنید اینترنت باعث آگاهی بخشی شده است و این فروشگاه ها از بین رفته اند؛ اما باید گفت هنوز هم تعدادی از این فروشگاه ها وجود دارند و به فروش محصولات تقلبی مشغول هستند. گاهی حتی کارکنان فروشگاه نیز تصور می کنند محصولشان کاملا واقعی است. پس بهتر است در سفر به چین، بازدید از این فروشگاه ها را از برنامه سفرتان حذف کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 501

به "شگفتی های کشور چین ، چیز های عجیب و غریب که در این کشور می بینید" امتیاز دهید

12 کاربر به "شگفتی های کشور چین ، چیز های عجیب و غریب که در این کشور می بینید" امتیاز داده اند | 3.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفتی های کشور چین ، چیز های عجیب و غریب که در این کشور می بینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید